post

اجرای سمپلینگ در سراسر ایران

اجرای سمپلینگ در سراسر ایران : سمپلینگ یک روش تبلیغاتی مبتنی بر ارائه سایزهای کوچک محصول و پروموشن برای آزمایش توسط جامعه‌ی هدف است. در این مقاله قصد داریم سمپلینگ در ایران را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و ویژگی‌های بهترین روش اجرای سمپلینگ را بیان کنیم. اگر به دنبال یک راهکار تبلیغاتی عالی برای ارائه‌ی محصول خود هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

جایگاه سمپلینگ در تبلیغات

سمپلینگ امروزه یکی از موفق‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات است که توانسته است تأثیر کوتاه مدت در اثر دریافت رایگان محصول، تأثیر بلند مدت بر اثر استفاده از محصول و همچنین اعتماد مشتری بر محصول را به دست آورد. سمپلینگ را می‌توان به نوعی پر قدرت‌ترین روش بازاریابی دانست به شرطی که با اصول درست اجرا شود. در حقیقت اجرای سمپلینگ بخش مهمی از تأثیر آن بر مشتریان و جامعه‌ی هدف را تشکیل می‌دهد. باید در نظر داشت تنها ارائه‌ی پروموشن و سایزهای کوچک از محصول برای سمپلینگ کافی نیست و این کار باید با متد مناسب و روش‌های خاص این کار انجام شود. در ادامه روش‌های اجرای سمپلینگ و نکاتی که باید در این حین رعایت شود را بیان خواهیم کرد.

درباره سمپلینگ

سمپلینگ یکی از روشهای تبلیغات BTL می باشد که تاثیر پذیری فوق العاده ای در خروج از شلف محصولات بسیاری از برندها در چند سال اخیر داشته است و در حال حاضر یکی از متدهای موفق تبلیغاتی روز دنیا می باشد و توانسته است در دو فاز تاثیر آنی و کوتاه مدت و تاثیربلند مدت در اثر استفاده از محصول و شناخت آن و ایجاد ارتباط  دوطرفه بین مخاطب و برند در ذهن مصرف کننده نفوذ کند.

ما همیشه با دقت به حرف های شما گوش می دهیم، با سلایق و روحیات شما آشنا می شویم زیرابه این امر معتقدیم که شناخت تمام و کمال مشتریان ما تنها راه موثر برای خلق پروژه هایی با بازدهی بالا و بی عیب و نقص می باشد.

فروشراه از طریق ادغام روش های علم بازاریابی و تجارب اجرایی خود به مشتریانمان کمک می نماید تا درک بهتری از بازار پیدا کرده، با مخاطبین هدف خود وارد تعامل شده، ذهنیت مخاطبین هدف را بهبود بخشیده و مخاطب را به سمت تجربه برند پیش ببرد.

اجرای سمپلینگ در سراسر ایران

اجرای سمپلینگ در سراسر ایران

اجرای سمپلینگ در سراسر ایران

۱- شناخت درست برند و محصول

اولین نکته‌ای که در اجرای سمپلینگ باید در نظر داشت، بررسی و شناخت ویژگی‌های برند و محصول است. چرا که با توجه به ویژگی‌های مختلف محصول نحوه‌ی ارائه‌ی آن به جامعه‌ی هدف متفاوت خواهد. حتی باید در نظر داشت که شناخت محصول اولین قدم در شناخت جامعه‌ی هدف است. برای مثال ارائه‌ی پروموشن محصولات آرایشی در یک سمینار مربوط به لوازم التحریر کار درستی نخواهد بود.

۲- بررسی بازار فروش و همچنین رقبای محصول

نکته‌ی دوم که در اجرای سمپلینگ در ایران باید مد نظر داشت بازار فروش محصول، محصولات مشابه در بازار و مزایای محصول در مقایسه با محصول مشابه است. بدیهی است محصولات مشابه در بازار درصدد به دست آوردن بخش بیشتری از بازار با اجرای روش‌های تبلیغاتی متفاوت و متنوع هستند. بنابراین بررسی بازار فروش و رقبای محصول در نحوه‌ی اجرای سمپلینگ تأثیر به سزایی دارد.

۳- طراحی روند اجرا

برای داشتن یک پروژه‌ی تبلیغاتی مؤثر لازم است که روندی اجرای آن مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد و در نهایت طراحی شود. طراحی کمپین‌های تبلیغاتی همراه با ایده‌ پردازی نوین بخشی از روند طراحی پروژه‌ی تبلیغاتی است.

۳- ارزیابی و تعیین بودجه مشخص برای پروموشن‌ها

ارائه‌ی پروموشن به عنوان یک روش تبلیغاتی پر هزینه شناخته می‌شود که البته نسبت به بازده آن هزینه‌ی آن منطقی خواهد بود. اما در ابتدای کار باید مشخص کنید که چه مقدار بودجه برای هدف تبلیغاتی شما لازم است و آیا قادر به تهیه این بودجه هستید. در غیر این صورت باید اولویت‌ها مشخص شوند تا از اتلاف بوده جلوگیری شود.

۴- هدف‌گذاری و تعیین جامعه‌ی هدف

هر محصول با توجه به ویژگی‌های آن جامعه‌ی هدف مشتریان مشخصی دارد و ارائه‌ی پروموشن محصول در خارج از این جامعه‌ی هدف اتلاف وقت و هزینه خواهد بود. برای مثال جامعه‌ی هدف لوازم آرایشی آرایشگاه‌ها و بانوان هستند و جامعه‌ی هدف تیغ اصلاح آقایان می‌باشند.

۵- مشخص کردن افراد و تیم حرفه‌ای برای اجرای پروژه سمپلینگ

متأسفانه در ایران افرادی که با سمپلینگ آشنایی کامل داشته باشند بسیار محدود هستند. نحوه‌ی ارائه‌ی پروموشن مهم‌ترین بخش آن است. برای این کار لازم است استند مناسب با محصول طراحی شود و از افرادی آموزش دیده استفاده شود. گاهی ارائه‌ی نامناسب یک پروموشن توسط افراد غیر حرفه‌ای با پوشش نامناسب و رفتار غیر حرفه‌ای می‌تواند نتیجه‌ی عکس در تبلیغات داشته باشد و صدمات جبران ناپذیری به یک برند بزند.

در  پروژه های سمپلینگ و پروموشن که توسط فروشراه اجرا می شود باید همزمان با حرفه ای بودن ارتباط عمیقی را با مخاطب برقرار شود و از عوامل اصلی در سمپلینگ و پروموشن به شمار می رود.

اجرای سمپلینگ در سراسر ایران

فروشراه می تواند سمپلینگ را در اصناف مختلف و به گونه های مختلف به اجرا در آورد  و از آن  برای برندها جهت افزایش سهم از بازار و خلق مشتری های وفادار بهره لازم و مکفی را ببرد.

سمپلینگ در بهترین نقاط هر استان

همچنین ما سمپلینگ را با پوشش تمامی نقاط از جمله : فروشگاه های زنجیره ای , مراکز خرید , پاساژها , مراکز تفریحی و گردشگری , نمایشگاه ها و همایش ها , سوپر مارکت ها , داروخانه ها , شعب بانک ها , اداره های بیمه … با بالاترین کیفیت و با استفاده از بهترین نیرو های آموزش دیده به اجرا خواهیم گذاشت.

مفید بود ؟ به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *