post

اجرای سمپلینگ و پروموشن

اجرای سمپلینگ : رقابت چشم گیر برندها در بازار فعلی و همچنین ارائه خدمات و محصولات و کم شدن تمایزهای برند موجب شده است که روش و  شیوه های خلاقانه برای برقراری ارتباط و ماندگاری در ذهن مخاطب مورد توجه برندها قرار گیرد. کارشناسان متخصص فروشراه در زمینه طراحی و اجرای کمپین های منجر به تجربه برند( Brand Experience ) تا کنون کمپین های موفقی را برای برندهای صاحب نام داخلی و خارجی خلق کرده است.

سمپلینگ و پروموشن از مرحله قبل از تولید محصول تا بعد از عرضه شدن آن به بازار کارآیی فوق العاده ای دارد و می تواند نقشی مهم و اساسی را در تصمیم گیری های کلان شرکت های بزرگ ایفا نماید و از طرف دیگر از طریق سمپلینگ مصرف کننده نهایی امکان خریدی مناسب همراه با تجربه تست محصول جدید را خواهد داشت.

درباره سمپلینگ

سمپلینگ یکی از روشهای تبلیغات BTL می باشد که تاثیر پذیری فوق العاده ای در خروج از شلف محصولات بسیاری از برندها در چند سال اخیر داشته است و در حال حاضر یکی از متدهای موفق تبلیغاتی روز دنیا می باشد و توانسته است در دو فاز تاثیر آنی و کوتاه مدت و تاثیربلند مدت در اثر استفاده از محصول و شناخت آن و ایجاد ارتباط  دوطرفه بین مخاطب و برند در ذهن مصرف کننده نفوذ کند.

ما همیشه با دقت به حرف های شما گوش می دهیم، با سلایق و روحیات شما آشنا می شویم زیرابه این امر معتقدیم که شناخت تمام و کمال مشتریان ما تنها راه موثر برای خلق پروژه هایی با بازدهی بالا و بی عیب و نقص می باشد.

فروشراه از طریق ادغام روش های علم بازاریابی و تجارب اجرایی خود به مشتریانمان کمک می نماید تا درک بهتری از بازار پیدا کرده، با مخاطبین هدف خود وارد تعامل شده، ذهنیت مخاطبین هدف را بهبود بخشیده و مخاطب را به سمت تجربه برند پیش ببرد.

در  پروژه های سمپلینگ و پروموشن که توسط فروشراه اجرا می شود باید همزمان با حرفه ای بودن ارتباط عمیقی را با مخاطب برقرار شود و از عوامل اصلی در سمپلینگ و پروموشن به شمار می رود.

اجرای سمپلینگ

اجرای سمپلینگ

اجرای سمپلینگ درست و صحیح باید یک فرایند ۶ مرحله ای را طی نماید که این مراحل به صورت مختصر عبارتند از:

اجرای سمپلینگ و پروموشن

مرحله ۱؛ مرحله آشنایی و آموزش پرسنل و اعضای تیم سمپلینگ

یکی از موارد مهمی که باید به آن اشاره کرد ، آموزش پرسنل کانتر و سمپلینگ در خصوص ویژگی های محصول و نکات رفتاری و علکردی می باشد. موضوع بعدی که بسیار تأثیرگذار است و بایستی در همین مرحله به صورت همزمان صورت پذیرد، شناخت رقبا و دیگر شرکت های موجود در بازار و تفاوت نوع خدمات و همچنین وجه تمایز شرکت ما با رقبا است. سومین فعالیت در این مرحله شناخت امکانات مورد نیاز برای اجرای صحیح سمپلینگ است که باید توسط کارفرما برای تیم فراهم گردد. و در نهایت جمع آوری اعضای تیم و برگزاری کلاس آموزشی و انتقال انرژی مثبت و منطقی به افراد است.

مرحله ۲؛طراحی استراتژی و برنامه ریزی

پس از آموزش نیروی انسانی، دومین مرحله تشکیل تیم های کاری سمپلینگ می باشد. در مرحله دوم فعالیت های زیر صورت پذیرد:
تدوین فرم های گزارش دهی و آموزش پرسنل به منظور نحوه تکمیل فرم ها
تهیه ملزومات مورد نیاز جهت میز تست یا کانتر
تعیین محل های استقرار با توجه به تحقیقات بازار و بازاریابی

مرحله ۳؛ اجرای پروژه سمپلینگ

هماهنگی با مالکان محل هایی که کانترها در آن استقرار می یابد و اخذ مجوزها در این مرحله صورت می پذیرد. پیشنهاد می گردد برای انجام این کار مجوزهای لازم اخذ گردد زیرا وجود مجوز انجام این نوع فعالیت ها را سهل می نماید و نبود آن ها مشکلات متعددی را برای نیروهای کانتر و بازاریابان در برخواهد داشت.
تعیین بازرس برای هر منطقه پس از دریافت مجوز

الزامی است. علت بکارگیری بازرس این است که سمپلینگ به دلیل بروز مشکلات متعدد و غیرقابل پیش بینی نباید تحت شعاع قرار گیرد و به همین دلیل مشاوران پارک بازاریابی ایران درزمان اجرای سمپلینگ از بازرسان یا سرپرست ها به منظور دریافت مشکلات تیم ها و مدیریت صحیح بهره می گیرند.

مرحله ۴؛ ارزیابی عملکرد

پس از جمع آوری گزارش ها و تجزیه و تحلیل فرایندهای سمپلینگ اقدام بعدی، تهیه نمودارهای متعدد از علکرد تیم های سمپلینگ است. تهیه یک نتیجه از فعالیت سمپلینگ و شناسایی نقاط قوت و ضعف مورد در فرایند و در نهایت شناسایی تیم های برتر سمپلینگ در این مرحله صورت می پذیرد.

مرحله ۵؛ بازخوردها

انتقال نتایج به واحد سفارش دهنده طرح و ثبت و ضبط تمامی مراحل سمپلینگ به منظور کسب موفقیت های بیشتر در برنامه های سمپلینگ آینده الزامی می باشد.

مرحله ۶؛ اخذ رضایت نامه از کارفرما سمپلینگ

سمپلینگ در بهترین نقاط هر استان

همچنین ما سمپلینگ را با پوشش تمامی نقاط از جمله : فروشگاه های زنجیره ای , مراکز خرید , پاساژها , مراکز تفریحی و گردشگری , نمایشگاه ها و همایش ها , سوپر مارکت ها , داروخانه ها , شعب بانک ها , اداره های بیمه … با بالاترین کیفیت و با استفاده از بهترین نیرو های آموزش دیده به اجرا خواهیم گذاشت.

برخی از مکان هایی که امکان سمپلینگ در آنها فراهم می باشد:

  • سمپلینگ در فروشگاه های زنجیره ای نظیر هایپر استار،هایپرمی،شهروند،رفاه،اتکا و …
  • سمپلینگ در مراکز تفریحی و گردشگری که برای تهران فضاهایی نظیر بام تهران،باشگاه انقلاب،برج میلاد،پارک آب و آتش و… می باشد
  • امکان اجرای سمپلینگ و پروموشن در کلیه مراکز خرید نظیر پاساژهای کوروش،پالادیوم،میلاد نور،گلستان،ارگ،تیراژه و …در تهران و مراکز خرید دیگر شهرهای معتبر به عنوان مثال اصفهان پاساژ سیتی سنتر،کوثر،ارکیده و … شیراز پاساژ خلیج فارس،زیتون،هامون و…
  • سمپلینگ و پروموشن در کلیه نمایشگاه ها،همایش ها،جشنواره ها و …
  • سمپلینگ در کلیه فروشگاه ها نظیر سوپرمارکتها،داروخانه ها،فروشگاه های آرایشی و بهداشتی
  • سمپلینگ به صورت تبادل همکاری با اپلیکیشن ها و استارت آپ های قوی همانند اسنپ،تپسی،زود فود و …
  • سمپلینگ سیار توسط ون های تبلیغاتی یا موبایل مارکتینگ در سراسر کشور
  • سمپلینگ به صورت سیار توسط کوله پشتی تبلیغاتی در کلیه نقاط صدرالاشاره

فروشراه می تواند سمپلینگ را در اصناف مختلف و به گونه های مختلف به اجرا در آورد  و از آن  برای برندها جهت افزایش سهم از بازار و خلق مشتری های وفادار بهره لازم و مکفی را ببرد.

مفید بود ؟ به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *