ایونت از لحاظ لغوی به معنای رویداد،پیشامد و اتفاق است و بر اساس علم بازاریابی و علم تبلیغات معلنی و مفاهیم بسیار گسترده ای دارد ، به لحاظ عیم بازاریابی ایونت یکی از اجزای راهیردی بازاریابی سازمان تلقی می شود.

ایونت چیست؟

بازاریابی رویدادی روشی جهت برقراری ارتباط موثر بین مشتریان و شرکتها در گردهمایی های خاصی همانند:

  • همایشها
  • کنسرتها
  • نمایشگاه های فصلی کالا
  • اسپانسرینگ مسابقات ورزشی
  • اسپانسرینگ فیلم ها و رویدادهای هنری

و مواردی از این قبیل می باشد، در این روش از بازاریابی برند ها و کسب و کارهای مختلف با برگزاری موارد صدرالاشاره و گرد همایی هایی سرگرم کننده سعی بر خلق یک رویداد تاثیر گذار یا همان ایونت تاثیر گذار دارند.

ایونت - event

ایونت – event

معمولا ایونت ها با چندین روش دیگر تبلیغاتی از قبیل ارائه رایگان نمونه محصول(سمپلینگ)،معرفی کالا و خدمات(پروموشن)،دعوت از خواننده ها و بازیگرهای محبوب(اسپانسرینگ) و بسیاری از موارد دیگر که مشاوران گروه توسعه تجارت فروشراه بر اساس اهداف شما راهنمایی ها و پیشنهادات خودشان را برای اجرای یک ایونت قدرتمند به شما ارائه می دهند،در نتیجه اصطلاحات ترکیبی که به کار می بندد درست است و ایونت به عنوان یک مرجع و شاخه اصلی می تواند در نظر گرفته شود و مابقی فعالیتهای ترویج فروش به عنوان زیر شاخه آن می توانند تعریف شوند همانند:

  • اجرای ایونت و پروموشن
  • ایونت همراه سمپلینگ و پروموشن
  • اجرای ایونت و سمپلینگ
  • ایونت همراه اسپانسرینگ
  • ایونت با تمامی فعالیتهای ترویجی تبلیغاتی مانند سمپلینگ،پروموشن،اسپانسرینگ و … می تواند قدرتی مجموعه عملکردهایی عظیم اثر بخش را به نمایش بگذارد

حال برای اینکه ایونت شما یا همان رویدادی که خلق می نمایید تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد همان اصل اول پروژه های سمپلینگ و پروموشن یعنی برقراری و ایجاد ارتباطی مثبت و ماندگار در ذهن مصرف کننده را باید در دستور کار قرار دهیم و این کار را نیروهای آموزش دیده ما بر اساس تجربه چندین ساله خود به خوبی برای شما به اجرا در می آورند.