بازاریابی محتوایی

Content Marketing

بازاریابی محتوایی یعنی تولید و انتشار محتوای با ارزش برای جذب مخاطب و تبدیل آن‌ها به مشتری. نوع محتوا (مقاله، عکس، ویدئو، اینفوگرافی و …) کاملاً به محصول یا خدمات شما بستگی دارد. به زبان دیگر، شما با تولید محتوا با کاربران ارتباط برقرار می‌کنید، آن‌ها در کنار آگاهی و علاقمندی، به شما اعتماد می‌کنند و با شما وارد معامله می‌شوند.

محتوا تمام آن چیزی است که کاربران با آن در تعامل هستند؛ از این رو بیشتر تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ ، وابسته به محتوا و نیازمند بازاریابی محتوایی هستند.

بازاریابی محتوایی

شناسایی و انتخاب کلامات کلیدی

هر کلمه یا عبارت در فضای اینترنت ارزش و اعتباری مشخص دارد، به این معنی که اگر سایت شما در عبارت خاصی جایگاه اول گوگل را کسب کند میتوانید در تجارت مربوط به آن موفقیت های چشمگیری کسب کنید.براین اساس ارزش کلمات براساس میزان جستجوی ماهانه و میزان رقابت در فضای وب سنجیده میشوند.

بعنوان مثال عبارت خرید لپ تاپ یا خرید موبایل از پرجستجوترین کلمات در فضای وب فارسی هستند ولی میزان رقابت در این کلمات به قدری بالاست و رقبای موجود تا حدی قوی و معتبر هستند که سرمایه گذاری بر روی آنها هزینه و ریسک زیادی خواهد داشت.

ما به شما کمک میکنیم که در فضای تجارتی خود کلمات پرمخاطب و پربازده را شناسایی کنید. در این روند ابتدا لیستی اولیه از کلمات توسط شما ارسال میگردد، کارشناسان فروشراه میزان جستجوی ماهانه هر یک از آنها را بررسی کرده و براساس زمینه کاری شما پیشنهاداتی نیز ارائه میدهند.

پیشنهاداتی که ممکن است به ذهن شما نرسیده باشد ولی کاربران در فضای اینترنت به دنبال آن هستند. در مرحله دوم لیست نهایی از کلمات کلیدی هدف انتخاب شده و میزان رقابت برای هرکدام بررسی میگردد تا شما بتوانید پربازدیدترین عبارات با کمترین رقابت را شناسایی کنید.

هدف گذاری ها عموما براساس میزان بازدهی و ارزش واقعی کلمات انجام میگردد نه تعداد جستجوی ماهانه یا کوتاه بودن آنها. بطور حتم عبارت “موبایل” بیشتر از “خرید موبایل” جستجو میشود ولی کسی که عبارت “موبایل” را جستجو میکند ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد در حالیکه جستجوی عبارت “خرید موبایل” از طرف کاربران نویدبخش یک مشتری بالقوه برای شماست. این اطلاعات ارزشمند راهگشای شما در تعیین استراتژی محتوایی و لینک بیلدینگ خواهد بود.

مفید بود ؟ به اشتراک بگذارید