سمپلینگ و پروموشن : تعدد روش های تبلیغاتی مانند تبلیغات در رسانه های عمومی ، بیلبورد های شهری و بین شهری ، استفاده از کاتالوگ و بروشور ، پیک های تبلیغاتی و… و نیز مدت بازدهی و اثربخشی و برآورد های مالی هر روش باعث ایجاد شبهه هایی میان انتخاب نوع تبلیغات میان تولیدکنندگان شده است اما برترین روش تبلیغاتی در صنایع غذایی ، روش سمپلینگ و پروموشن  محصولات میباشد که نتایج مثبت برندهای بین المللی و داخلی از آزمایش این شیوه تبلیغاتی سندیتی بر موثر بودن آن میباشد .

سمپلینگ و پروموشن روشی از تبلیغات جهت معرفی و شناخت دقیق محصولی جدید یا قدیمی از یک برند میباشد که مصرف کننده را به انتخاب سریع و بدون شک آن برند سوق میدهد .

سمپلینگ و پروموشن

فعالیت های تشویقی و ترغیبی که مصرف کننده نهایی(End-User) را برای خرید محصول و یا استفاده از محصول متقاعد (persuasion) می کند و یا ذهنیت مخاطب را در مورد محصول تغییر می دهد را پروموشن می گویند.کلیه ی ارتباطات بازاریابی با هدف جذب و نگهداری مشتری از هر کانال ارتباطی در واقع نوعی پروموشن است که می تواند شامل انواع زیر باشد:

فروش شخصی (Personal selling)

تبلیغات(Advertising)

ترویج فروش (sales promotion)

بازاریابی مستقیم(direct marketing)

روابط عمومی(publicity)

سمپلینگ و پروموشن

سمپلینگ و پروموشن

از طریق پروموشن و سمپلینگ می توان :

فرهنگ سازی استفاده درست از محصول را ایجاد کرد

تجربه استفاده از محصول را برای مخاطب هدف ایجاد کرد

مصرف کنندگان را به تغییر مارک مصرفی خود ترغیب کرد

نسبت به برند وفاداری ایجاد کرد

افزایش فروش ایجاد کرد

رابطه تعاملی بین مصرف کننده نهایی و تولید کننده-عرضه کننده ایجاد کرد

موارد ذکر شده در شرایط بازار امروز، تغییر سلایق و نگرش مصرف کنندگان، حضور رقبای متعدد و تشدید رقابت ها سبب گردیده تا پروموشن و سمپلینگ در دهه گذشته به عنوان یکی از کارآمدترین روش های ترویج فروش در سراسر دنیا شناخته شود.

برخی از فعالیت های واحد پروموشن فروشراه عبارتند از:

. برگزاری ایونت های خلاقانه و هوشمندانه

. برگزاری نمایشگاه ها و افتتاحیه ها

. برگزاری بزرگترین همایش ها به همراه دعوت از برترین و محبوب ترین بازیگران و خوانندگان

. اجرای بزرگترین پروژه های سمپلینگ در سراسر ایران

. اجرای موفق ترین پروژه های رودشو

مفید بود ؟ به اشتراک بگذارید