post

درباره سمپلینگ

درباره سمپلینگ :  از مرحله قبل از تولید محصول تا بعد از عرضه شدن آن به بازار کارآیی فوق العاده ای دارد و می تواند نقشی مهم و اساسی را در تصمیم گیری های کلان شرکت های بزرگ ایفا نماید و از طرف دیگر از طریق سمپلینگ مصرف کننده نهایی امکان خریدی مناسب همراه با تجربه تست محصول جدید را خواهد داشت.

سمپلینگ چیست ؟

در نگاه اول سمپلینگ را به عنوان ارائه نمونه محصول رایگان می دانستند اما در اصل ایجاد ارتباطی مفید و موثر همراه با فن بیان خوب،زبان بدن قدرتمند،توضیحی مختصر و مفید در خصوص ویژگی های اصلی محصول و … می تواند به یک پروژه سمپلینگ قدرتمند کمک نماید و با توجه به اینکه هویت یک برند در حال نمایش می باشد کلیه اجزای تاثیر گذار در سمپلینگ از حساسیت خاص خودش برخوردار می باشد.

درباره سمپلینگ

درباره سمپلینگ

برخی از مکان هایی که امکان سمپلینگ در آنها فراهم می باشد:

  • سمپلینگ در فروشگاه های زنجیره ای نظیر هایپر استار،هایپرمی،شهروند،رفاه،اتکا و …
  • سمپلینگ در مراکز تفریحی و گردشگری که برای تهران فضاهایی نظیر بام تهران،باشگاه انقلاب،برج میلاد،پارک آب و آتش و… می باشد
  • امکان اجرای سمپلینگ و پروموشن در کلیه مراکز خرید نظیر پاساژهای کوروش،پالادیوم،میلاد نور،گلستان،ارگ،تیراژه و …در تهران و مراکز خرید دیگر شهرهای معتبر به عنوان مثال اصفهان پاساژ سیتی سنتر،کوثر،ارکیده و … شیراز پاساژ خلیج فارس،زیتون،هامون و…
  • سمپلینگ و پروموشن در کلیه نمایشگاه ها،همایش ها،جشنواره ها و …
  • سمپلینگ در کلیه فروشگاه ها نظیر سوپرمارکتها،داروخانه ها،فروشگاه های آرایشی و بهداشتی
  • سمپلینگ به صورت تبادل همکاری با اپلیکیشن ها و استارت آپ های قوی همانند اسنپ،تپسی،زود فود و …
  • سمپلینگ سیار توسط ون های تبلیغاتی یا موبایل مارکتینگ در سراسر کشور
  • سمپلینگ به صورت سیار توسط کوله پشتی تبلیغاتی در کلیه نقاط صدرالاشاره

تولید کنندگان یا حتی وارد کنندگان اصناف مختلف برای تست کردن اینکه محصولی که روی آن میخواهند سرمایه گذاری نمایند قبل از تولید یا قبل از وارد کردن آن به یک کشور از جهات زیر صرفه اقتصادی دارد یا خیر آن را مورد بررسی قرار می دهند و مزیت های ذیل را برای آنها برخوردار است:

درباره سمپلینگ : مزیت های سمپلینگ قبل از تولید محصول

بخش اول: مزیت سمپلینگ برای تولید کنندگان و وارد کنندگان و صاحبین مشاغل قبل از تولید محصول

  • صاحبین مشاغل به وسیله سمپلینگ متوجه خواهند شد که آیا این محصول با فرهنگ مردم آن سرزمین همخوانی دارد یا نه.
  • سمپلینگ امکان پی بردن به ذائقه و سلیقه مردم در یک کشور را فراهم می کند.
  • برآورد تقریبی میزان سهم بازار از طریق سمپلینگ فراهم می گردد.
  • میزان محبوبیت برندهای رقیب بین مردم مشخص می گردد.
  • درصد وفاداری مصرف کننده های نهایی به رقبای داخلی و خارجی مشخص می گردد.
  • امکان نظر سنجی چهره به چهره و از نزدیک برای شرکت ها میسر می شود.
  • نقطه نظرات و دیدگاه های مخاطبان را از نزدیک دریافت می نمایند.
  • میزان اثربخشی محصول در جهت تغییر سلیقه مخاطب در پروژه های سمپلینگ مشخص می گردد.
  • امکان نظر سنجی و برآورد جهت قیمت گذاری مشخص می گردد.
  • امکان تست طعم ها و فرمولاسیون های مختلف جهت دستیابی به محصول مطلوب نهایی را فراهم می سازد.

درباره سمپلینگ : مزیت های سمپلینگ بعد از تولید محصول

بخش دوم: مزیت سمپلینگ برای تولید کنندگان و وارد کنندگان و صاحبین مشاغل بعد از تولید محصول

  • امکان ایجاد ارتباط مفید و موثر و ماندگار در ذهن مصرف کننده
  • امکان خلق ارزش مثبت در مسیر برند سازی و برندینگ
  • افزایش خروج از شلف محصولات و بالارفتن گردش کار
  • تبادل نظر و دریافت انتقادات و پیشنهادات مصرف کننده
  • امکان پاسخگویی سریع و لحظه ای به سوالات مشتریان
  • مانیتور کردن رفتار خریدار و الگوهای انتخابی آنها
  • ایجاد مشتری های وفادار از طریق سمپلینگ
  • ایجاد رابطه ای مثبت و هدفمند و همچنین ماندگار در ذهن مصرف کننده
  • امکان معرفی کامل محصول یا خدمات شما با روشی تخصصی و حرفه ای
  • امکان بررسی میزان تاثیر پذیری پروژه سمپلینگ

گاهی اوقات ساخت یک کانتر بی کیفیت،استفاده از نیرویی با عملکرد نامطلوب،استفاده از لباس فرم نا مناسب و … می تواند آسیب های سنگینی به هویت یک برند وارد نماید.

درباره سمپلینگ

سمپلینگ را به صورت بومی و متناسب با فرهنگ و سلیقه هر شهر باید اجرا کرد تا اثربخشی بیشتری را بتوانید کسب کنید .

در این راستا شرکت فروشراه با دارا بودن تیم سمپلینگ در سراسر ایران و تیم متخصص فروشراه قابلیت اجرای بزرگترین پروژه ها به صورت بومی را دارد و سمپلینگ در تهران ، مشهد ، شیراز ، اصفهان ، کیش ، اردبیل ، تبریز ، مازندران ، گیلان ، اهواز و دیگر شهرهای ایران را به اجرا در می آورد.

درباره سمپلینگ

درباره سمپلینگ

سمپلینگ و پروموشن برای چه صنف هایی کاربرد دارد؟

  • سمپلینگ محصولات غذایی
  • سمپلینگ محصولات آرایشی و بهداشتی
  • سمپلینگ و پروموشن دستگاه های پوز بانکی
  • سمپلینگ و پروموشن جهت دستگاه های صوتی و تصویری و لوازم خانگی
  • اجرای سمپلینگ و پروموشن جهت بیمه ها،شرکتهای خدماتی،بانک ها و اپلیکیشن ها

در مواردی که کمپین های سراسری برای برخی از برندها تعریف می نماییم با راه اندازی کارناوال سیار تبلیغاتی به تمامی شهرها با دو گروه از پیش تعیین شده سرکشی می نماییم،برخی از این کارناوال های تبلیغاتی شامل یک ون تبلیغاتی،اتوبوس تبلیغاتی،کامیون های تبلیغاتی و حتی خودروهای تبلیغاتی برندد شده می باشند که برای مثال جهت سمپلینگ در ایام نوروز یک تیم قدرتمند با برنامه مسیربندی مشخص برای شهر به شهر در نظر گرفته می شود و مشاوران ما با همفکری تیم راهبرد فروش شرکت کارفرما مسیرها و پایگاه های مورد نظر و از پیش تعیین شده برای توقف این کارناوال را در هر شهر برنامه ریزی می نمایند.

درباره سمپلینگ

درباره سمپلینگ

به کارکنان خود ارزش بدهید

کارکنان شما مهم ترین حاملان برند شما هستند. این افراد کاملا در دید عموم هستند و قابلیت قدرت‌مند ساختن و یا تضعیف برندتان در دستان آن‌هاست.
بنابراین جایگاه برند و آموزش آن را باید در زودترین زمان ممکن آغاز کنید. اینگونه از همان ابتدا بذر برند کاشته شده و این زمان را دارید تا ویزگی های اصلی برند به تدریج جوانه زده و رشد کنند. با اینکار همه‌ی ابعاد برندتان به خوبی شکوفا خواهد شد.

به عنوان مثال برای یک برند غذایی با در نظر گرفتن:

  • سمپلینگ در فروشگاه های زنجیره ای
  • سمپلینگ در سوپرمارکت ها
  • سمپلینگ در مراکز تفریحی و گردشگری
  • سمپلینگ به صورت میدانی در نقاط مهم و پر تردد هر شهر و ….

کارناوال تبلیغاتی راه اندازی می شود و مدت توقف در هر کدام از پایگاه های از پیش تعیین شده برنامه ریزی می گردد،البته این امر مستلزم این است که هماهنگی های لازمه و نامه نگاری های مربوطه از قبل انجام شده باشد برای سمپلینگ در هایپراستار،هایپرمی،شهروند،رفاه،اتکا،جانبو و … از قبل باید نامه های اخذ مجوز مربوطه ارسال شده باشد.

چرا سمپلینگ ؟

برند را اولویت اصلی خود قرار داده و به آینده‌ی آن فکر کنید

وقتی صحبت از برند می‌شود، ایرادی ندارد اگر اکنون ندانید که برندتان چه مفهومی را قرار است منتقل کند. اما یافتن این موضوع باید اولویت اصلی شما باشد. سعی کنید حتما در این زمینه اینده نگر باشید و فقط به وضعیت حال حاضر خود اکتفا نکنید.
به زودی خواهید دید که تقریبا همه جنبه‌های برند در پروسه پیشرفت و توسعه کارتان تکمیل خواهد شد. پس باید بدانید که برندتان چگونه قرار است با مشتریان ارتباط برقرار کند. از خودتان بپرسید که چه ویژگی خاصی را در برند مد نظر دارید و سپس آن را با اهداف بلند مدت برندتان تطبیق دهید.

برندهایی که به سرعت اعتبار خود را نزد مشتری افزایش دهند، بسیار قدرتمندتر در کنار سایر برندها ظاهر می‌شوند و مشتریان را با خود همراه می‌کنند. یکی از متد هایی که می تواند بسیار مثمر ثمر باشد سمپلینگ است.

دراره سمپلینگ

دراره سمپلینگ

مزیت های سمپلینگ

  • خلق ارزش جهت برند و محصول از طریق احترام به حق انتخاب مصرف کننده قبل از خرید
  • پیوند ارتباطی مفید، موثر و ماندگار در ذهن مصرف کننده
  • امکان خلق مشتری های وفادار
  • به گردش انداختن خروج از شلف کالاهای گوناگون و متنوع یک برند
  • تاثیر آنی در افزایش فروش
  • بررسی و مانیتور کردن رفتار مصرف کننده نسبت به سمپل ارائه شده
  • پاسخگویی به سوالات مصرف کننده
  • ایجاد روابط مطلوب مستقیم و بدون واسطه با مخاطب
  • از طریق سمپلینگ امکان افزایش سهم از بازار به وجود می آید
  • امکان استفاده از نیروهایی متناسب با پرستیژ و سگمنت برند و حتی ایجاد ارتباطهای فرهنگی و بومی در استانهای مختلف توسط سمپلرهای بومی هر استان
  • مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر روش های تبلیغاتی
  • معرفی کامل خواص کلی محصول یا خدمات
  • امکان ساخت محتوای با کیفیت از طریق پروژه های سمپلینگ و پروموشن برای فضای مجازی
  • امکان همراه کردن پروژه های سمپلینگ با اینفلوئنسرها و بلاگرهای شبکه های اجتماعی
  • جذب مشتریان ناراضی گذشته و از دست رفته
  • نمایش قدرت برند در میان رقبا در نقطه فروش
  • از بین بردن فاصله زمانی از انتخاب تا مصرف

درباره سمپلینگ

سمپلینگ یکی از روشهای تبلیغات BTL می باشد که تاثیر پذیری فوق العاده ای در خروج از شلف محصولات بسیاری از برندها در چند سال اخیر داشته است و در حال حاضر یکی از متدهای موفق تبلیغاتی روز دنیا می باشد و توانسته است در دو فاز تاثیر آنی و کوتاه مدت و تاثیربلند مدت در اثر استفاده از محصول و شناخت آن و ایجاد ارتباط  دوطرفه بین مخاطب و برند در ذهن مصرف کننده نفوذ کند.

ما همیشه با دقت به حرف های شما گوش می دهیم، با سلایق و روحیات شما آشنا می شویم زیرابه این امر معتقدیم که شناخت تمام و کمال مشتریان ما تنها راه موثر برای خلق پروژه هایی با بازدهی بالا و بی عیب و نقص می باشد.

 

مفید بود ؟ به اشتراک بگذارید

35 دیدگاه برای “درباره سمپلینگ

  1. شغل فوق العاده عالي و خوبيه هم از جنبه ي شاد بود و فان بودنش و هم از جنبه ي در امد خوبش
    اين شغل براي أفراد سر زبون دار عاليه جاي پيشرفت بالايي داره

  2. همه بايد با قبل از انجام هر كاري در موردش آگاهي و اطلاعات داشته باشند تا بتوانند به نحو احسن انجامش بدهند…
    مطلب مفيدي بود ممنون

  3. سلام در واقع هنر سمپلینگ و شرکت های سمپلینگ
    قطب اصلی فروش و عرضه ی محصولات را انجام میدهند و به نام شدن اون محصول مدیون این شرکت هاست
    ممنون از شرکت فروشراه

  4. در واقع هنر سمپلینگ نقش اصلیو اساسی در فروش محصول در آینده را دارد و همه ی محصولات مدیون این شرکت ها هستند
    عرضه و فروش و برند شدن اون محصول حاصل تلاش پروموشن ها و همه ی همکارایی که در این بخش تلاش میکنند

  5. ممنون از مطالب کاملتون و تلاش شما در معروف شدن هر برندی واقعا قابل ستایشه
    ممنون از فروشراه و کارکنان پد تلاش ان💪🌷🌼

  6. ممنون از مطالب کاملتون و تلاش شما در معروف شدن هر برندی واقعا قابل ستایشه
    ممنون از فروشراه و کارکنان پر تلاش ان💪🌷🌼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *