post

سمپلینگ و پروموشن چیست ؟

سمپلینگ و پروموشن چیست ؟ ورود روز افزون برندهای مختلف در چرخه رقابت و گسترش بازار رقابتی میان تولیدکنندگان و واردکنندگان ، و نیز با توجه به تغییر ذائقه و سلیقه مصرف کنندگان ، همواره بحث رقابت ، معرفی محصول و اثبات کیفیت و لیاقت برند در میان مصرف کنندگان بحث اصلی و حیاطی میان تولیدکنندگان بوده است .

تعدد روش های تبلیغاتی مانند تبلیغات در رسانه های عمومی ، بیلبورد های شهری و بین شهری ، استفاده از کاتالوگ و بروشور ، پیک های تبلیغاتی و… و نیز مدت بازدهی و اثربخشی و برآورد های مالی هر روش باعث ایجاد شبهه هایی میان انتخاب نوع تبلیغات میان تولیدکنندگان شده است اما برترین روش تبلیغاتی در صنایع غذایی ، روش سمپلینگ و پروموشن  محصولات میباشد که نتایج مثبت برندهای بین المللی و داخلی از آزمایش این شیوه تبلیغاتی سندیتی بر موثر بودن آن میباشد .

سمپلینگ از نگاه گروه توسعه تجارت فروشراه

سمپلینگ از نگاه گروه توسعه تجارت فروشراه

 سمپلینگ و پروموشن چیست ؟

سمپلینگ و پروموشن روشی از تبلیغات جهت معرفی و شناخت دقیق محصولی جدید یا قدیمی از یک برند میباشد که مصرف کننده را به انتخاب سریع و بدون شک آن برند سوق میدهد .

در سمپلینگ یک فرد با ظاهری آراسته  و با اشراف کامل به آن محصول ، مشتریان و یا حتی افرادی که از آن منطقه عبور میکنند را دعوت به تست نمونه ای از محصول میکند و در آن هنگام با لحنی زیبا و جذاب محصول را برای مشتری تشریح میکند و او را راغب به خرید محصول نموده و نام و کیفیت آن برند را برای همیشه در دیدگان و حافظه مشتری حک می نماید .

برای آن دسته از محصولات که امکان ارائه نمونه آزمایشی نمیباشد مانند لوازم خانگی ، فرد سمپلر با دردست داشتن کاتالوگ و بروشور از آن محصول ، مشتریان را جهت انتخاب این محصول ترغیب میکند که به این کار پروموشن گفته میشود .

از مزیت های بیشتری که روش تبلیغاتی سمپلینگ و پروموشن نسبت به دیگر روش ها دارد میتوان به مواردی همچون تعامل و مذاکره حضوری با مصرف کننده و جذب نظرات ، انتقادات و پیشنهادات  و خلق اتفاقی ماندگار جهت اثبات برند در حافظه مصرف کننده و نیز امکان تبلیغ محصولات متنوع یک برند و نیز فروش هم زمان آن و جذب مصرف کنندگانی که با هدف تهیه محصولات دیگر وارد مرکز خرید شده و با استفاده از فنون گفتاری راقب به تهیه آن مشوند اشاره کرد .

خدمات پروموشن و سمپلینگ فروشراه با بهره گیری از نیروهای جوان، آموزش دیده و مجرب موفق شده است تا پروژه های موفق متعددی را در سراسر کشور و با استفاده از نیروهای بومی و با در نظر گرفتن مقتضیات فرهنگی هر شهر اجرا نماید.
برخی از خدمات این واحد عبارتند از :
فروش مستقیم (Direct Selling)
سمپلینگ (Sampling)
رودشو (Road Show)
تاون استورم (Town Storm)
پروموشن (Promotion)
مرچندایزینگ (Merchandising)
خلق رویداد (Event creation)

مفید بود ؟ به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه برای “سمپلینگ و پروموشن چیست ؟

  1. سلام
    اگه کسی بخواد برای اولین بار پرومتوریا سمپل کارکنه باید دقیقا چه کارها وصحبتهایی رو بکنه من بیشتروقتا دیدم که پرومتورودنبال مردم راه میوفتند وبراشون توضیح میدند چه کلمات وجملاتی باید مطرح بشه با آدما مثل هم باید حرف بزنیم یا با آدمای مثلا چاق یه طوردیگه
    خودم تواین زمینه ها فعالیت کردم
    هم سمپل بودم هم پرومتور
    ولی کسی بمن نگفت چی کار کنم گفتند این کتابچه هارودرمورد محصول بخون وبیا بذامشتری بگو گاهی وقتا میگن دادبزنید
    پرومتورباید دقیقا از چه جملاتی برای فروش بهترمحصول استفاده کنه .
    خواهشا راهنمایی بیشتر ممنون

    • دوست گرامی در فروشراه تمامی نیروها پس از گذراندن دوره فن بیان و ارتباط موثر با مصرف کننده در پروژه ها مجاز به فعالیت هستند.
      گر چه قبل از اجرای هر پروژه کلاس برگذار میشه و نکات مورد نیاز به نیروهای سمپلر و پروموتر عنوان میشه.
      اگر تمایل دارید در کلاس های نامبرده شرکت کنید با آدرس ایمیل شرکت و یا شماره های تماس با ما مکاتبه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *