پروموشن

پروموشن از نگاه فروشراه : گروه توسعه تجارت فروشراه پروموشن را مجموعه فعالیتهای هدفمند در جهت دستیابی به استراتژی های کوتاه مدت و بلند مدت واحد بازاریابی می داند که برای رسیدن به این اهداف از انواع شیوه های کارآمد نوین و متفکرانه متناسب با موقعیت فعلی برند برای هدایت مصرف کننده به سمت و سوی استفاده از محصول مورد نظر استفاده می نماید.

ما پروموشن را مجموعه عملکردهایی ثابت نمیدانیم و برای هر برند با توجه به ویژگی های محصول،گروه مخاطب،موقعیت فعلی آن در بازار نوع پروموشن را انتخاب می نماییم و پیشنهاد می دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره واژه پروموشن به این مقاله پروموشن چیست؟ مراجعه نمایید.

پروموشن

پروموشن ها را می توانیم برای هر سه گروه مختلف توزیع کننده یا عمده فروش،خرده فروشها و مصرف کننده ها در نظر بگیریم و برای هر کدام از این گروه ها پروموشن اختصاصی را می توانیم طراحی و تدوین نماییم.

یکی از مهم ترین علت های استفاده از پروموشن آگاه کردن مصرف کننده نسبت به ویژگی های محصولات شما می باشد و پروموترهای ما وظیفه انتقال صحیح این اطلاعات را دارا می باشند،معمولا شرکت های بزرگ برای رسیدن به هدفی خاص برای یک گروه محصول مشخص تاکید روی یک شعار یا پیام خاصی برای آن گروه محصول دارند که بهترین روش برای انتقال صحیح و بدون واسطه آن استفاده از پروموشن می باشد.

پروموشن

چنانچه قرعه کشی بزرگی دارید و احتیاج به اطلاع رسانی آن در خارج از فضاهای پر ترافیک تبلیغاتی ATL دارید و نگرانی این را دارید که پیامتان را مصرف کننده به سرعت فراموش کند بهترین روش برای اطلاع رسانی آن راه اندازی یک پروموشن قدرتمند در نقاط فروش می باشد ما با اجرای پروژه های مختلف در این زمینه تاثیر عینی این مطلب را درک کرده ایم و افزایش فروش چشمگیری که در نقطه فروش ایجاد کرده ایم تاییدیه محکمی برای این مطلب می باشد.

در بسیاری از مواقع تولید کننده ها یا وارد کنندگان ، تیم های فروش بسیار خوبی را راه اندازی می کنند ولی با توجه به رقابت بسیار شدید بازار فعلی در هنگام مراجعه بازاریابان به نقاط فروش استقبال خوبی از آنها برای دادن سفارش صورت نمیگیرد ، یکی از تخصص های گروه توسعه تجارت فروشراه طراحی پروموشن هایی است که بحران شرکت ها در این بخش را تبدیل به فرصت نماید.

بعد از خروج از این بحران شرکت ها با بحرانعدم خروجی کالا از شلف ها مواجه می شوند که نوع پروموشن و فعالیتهای تشویقی و ترغیبی که در این مرحله طراحی و تدوین می نماییم مستقیما به خاطر مصرف کننده نهایی می باشد و به اصطلاح درست زمانی که چرخه فروش مسدود می شود مشاوران فروشراه راهی را برای رفع این انسداد پیشنهاد داده و پروموتر های ما نقشه راه طراحی شده را به اجرا در می آورند.

 

پروموشن چیست ؟

پروموشن چیست ؟

پروموشن و تاثیر آن در توسعه کسب و کار

روشهای اجرای پروموشن فروش بستگی به سیاستها و اهداف مورد نظر دارند. برای داشتن استراتژی فروش باید موارد و عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. میزان بودجه، نوع محصول و خدمات، بررسی نیازهای مصرف کنندگان، جامعه هدف، وضعیت بازار و رقبا از جمله این ویژگی ها محسوب می شوند. روشهای مختلف ترویج و پیشبرد فروش بیشتر برای فروش مویرگی و محصولات تند گردش و خرده ریز بکار می روند. البته این به این معنی نیست که در صنایع دیگر از روشهای اجرای پروموشن استفاده نمی شود، بلکه در صنایع FMCG کاربرد بیشتری دارند.

پیشبرد و ترویج فروش می تواند برای مصرف کننده نهایی بکار رود و یا اینکه برای فروش به واسطه ها، توزیع کنندگان، شرکتهای پخش و خریداران عمده مورد استفاده قرار گیرد. سیاستهای ترویج فروش برای مصرف کنندگان نهایی مشخص است.
عبارت یکی بخر دوتا ببر یکی از مثالهای عینی بشمار می رود که به مصرف کننده القا می کند که با خرید یک کالا می توانید یک کالای دیگر بطور رایگان دریافت نمائید.
انواع سیاستهای اجرای پروموشن برای واسطه ها، خریداران عمده و توزیع کنندگان بیشتر شامل دریافت سود و تخفیف های ویژه می گردد. به عنوان مثال اگر به فروشنده، توزیع کننده و یا خریدار عمده اعلام گردد که با خرید و فروش تعداد و مقدار مشخصی از کالاها، امکان دریافت تخفیف نقدی، برخورداری از پورسانت بیشتر و غیره وجود دارد.
در واقع ترغیب فروشندگان و توزیع کنندگان به فروش بیشتر کالا و خدمات خواهد بود. روشهای مختلف اجرای پروموشن را در زندگی روزمره مشاهده می نمائیم که هدف آنها یک چیز است، ترویج و پیشبرد فروش محصول و خدمات یا همان اجرای پروموشن.

پروموشن و تاثیر آن در کسب و کار

با واژه پروموشن در مطلب فوق آشنا شدیم. حال به بررسی تاثیر آن بر روی کسب و کارهای مختلف می پردازیم. پیشبرد یا ترویج فروش موجب افزایش آگاهی از برند و محصول شما شده و افزایش فروش محصولات را به همراه خواهد داشت. روشهای ترویج فروش برای معرفی محصولات جدید نیز بازخورد خوبی خواهد داشت. بدین ترتیب مشتریان و مصرف کنندگان از این طریق با محصولات آشنا شده و توسعه فروش اتفاق می افتد. اجرای پروموشن در پیشبرد و ترویج محصول دارای این مزیت است که نسبت به روشهای تبلیغاتی و انواع متدهای بازاریابی دیگر از هزینه کمتری برخوردار هستند، لذا بسیار مناسب کسب و کارهای کوچک و سازمانهایی است که بودجه کمی برای این منظور در نظر دارند.

برخی از دستاوردهای استفاده از پروموشن های قدرتمند:

  • تقویت تصویر ذهنی برند
  • افزایش فروش چشمگیر دوره ای
  • راه اندازی یا لانچ یک محصول جدید در بازار
  • ایجاد ارزش های خاص و ویژه برای برند
  • پیشتازی از رقبا و بدست آوردن مشتری های وفادار
  • فرهنگ سازی کانسپت جدید از محصولات یا خدمات
  • تعامل،توصیف و مذاکره حضوری با خریدار و جذب نظرات،انتقادات و پیشنهادات
  • فراهم سازی امکان فروش و تبلیغات به صورت همزمان با نتایج فوق العاده
  • از طریق پروموشنامکان بهره برداری به هنگام از مناسبت ها،جشنها،روزهای ملی،مسابقات،کارناوال های خاص تبلیغاتی و … به بهترین شکل ممکن فراهم می گردد.

تیم سمپلینگ و پروموشن فروشراه با بیش از ۲۸۰۰ نفر نیروی سمپلینگ و پروموشن حرفه ای در سراسر ایران در تمامی شهرهای: ایران با استفاده از نیروهای بومی قدرتمندترین پروژه های سمپلینگ و پروموشن را برای شما محقق می سازد.

مفید بود ؟ به اشتراک بگذارید