تاثیر شگفت انگیز سمپلینگ و تبلیغات محیطی

سمپلینگ و تبلیغات محیطی

تاثیر شگفت انگیز سمپلینگ و تبلیغات محیطی : شاید برای شما کمی عجیب باشد که میزان تبلیغات محیطی و تبلیغات محیطی دیجیتال رو به افزایش است.
این جمله را ساده نگیرید، چرا که تحقیقات انجمن تبلیغات محیطی آمریکا نشان می‌دهد که میزان بازگشت سرمایه به ازای هر دلار هزینه برای تبلیغات محیطی ۵٫۹۷ دلار است.
با اینکه تبلیغات محیطی در دسته روش‌های سنتی قرار دارد با این وجود، در سال جاری درآمد حاصل از این روش تبلیغات ۳۳٫۵ میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که بسیاری از برندها به دنبال شخصی‌سازی تبلیغات خود هستند.
شرکت‌های بزرگ بر مبنای رفتار مخاطبین و مشتریان خود هدف‌گذاری کرده و به هر گروه تبلیغات مختص خود را نشان می‌دهند و در تلاشند که تبلیغات خود را از طریق گوشی‌های هوشمند و … به مخاطبین برسانند.

تاثیر شگفت انگیز سمپلینگ و تبلیغات محیطی

سمپلینگ به عنوان یکی از ابزارهای اثربخش تبلیغات در بازاریابی مورد بررسی و تحلیل قرارخواهد داد و سپس به ارائه گام های پیاده سازی واجرای سمپلینگ و پروموشن و مزایای این ابزار تبلیغاتی می پردازد.
اشباع بازارها، تشدید رقابت، تغییر در سلیقه ها و نیازهای مشتریان،‌ شرکت های ایرانی را با چالش های متعددی درفعالیت های بازرگانی و صنعتی مواجه کرده است.
در این شرکت هایی که بتوانند از ابزار و امکانات دردسترس خود همانند طراحی و توسعه کالاهای جدید، ‌تجدید ساختار کانال توزیع، ارائه محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب و همچنین تبلیغات مؤثر به درستی استفاده کنند می توانند براین چالش ها فائق آمده و بقای مداوم خود را تضمین کنند.
تبلیغات یکی از عناصر اصلی استراتژی بازاریابی یک شرکت محسوب می شود و فعالیت های مرتبط با ترفیع نقش کلیدی در برقراری ارتباط بین بازار هدف واستراتژی اتخاذ شده ایفاد می کنند .

سمپلینگ و تبلیغات محیطی
سمپلینگ و تبلیغات محیطی

به همین دلیل،‌ برنامه های تبلیغاتی سازمان باید به گونه ای طراحی شوند که استراتژی رقابتی کلی سازمان را مورد حمایت قرار دهند. ترفیع واژه ای است که درطول زمان معانی گوناگونی به خود گرفته است، ریشه این کلمه درزبان لاتین به معنای حرکت به سمت جلو بوده، اما کاتلر پدر علم بازاریابی ترفیع را بدین گونه تعریف کرده است: ترفیع ترکیب معینی از تبلیغات غیرشخصی،‌ تبلیغات پیشبرد فروش، روابط عمومی و فروشندگی شخصی است و این ترکیبی است که شرکت برای نیل به اهداف بازاریابی خود ازآن استفاده می کند.

افزایش محبوبیت و استفاده از هدف‌گذاری تبلیغات، تکنولوژی‌های موبایلی و رسانه‌های پشتیبان تبلیغات دیجیتال نشان‌گر آن است که تعداد زیادی از مخاطبان که غرق در گوشی‌های هوشمند خود هستند، پنجره تبلیغات بنری را می‌بندند و یا رد می‌کنند. اما در زندگی واقعی نمیتوان تبلیغات را بلاک یا رد کرد. در دنیایی که در هر سو تصاویر مختلف به چشم می‌خورند، نمیتوان قدرت تبلیغات محیطی را کتمان کرد. امروزه ۴ شرکت از ۱۰ شرکتی که بیشترین هزینه را صرف تبلیغات محیطی و بیلبوردی می‌کنند، شرکت‌های تکنوژی محوری مثل اپل، گوگل، آمازون و نتفلیکس هستند.

برای مثال استراتژی تبلیغات محیطی نتفلیکس بسیار هوشمندانه انتخاب شد. به منظور جذب استعداد‌های مورد نیاز برای تولید محتواهای مد نظر خود، ۱۵۰ میلیون دلار صرف تبلیغ بر روی بیلبورد سانست استریپ در هالیوود کرد.

نانسی فلچر در ادویک نوشت که در دنیای سرمایه‌داری امروز که حتی یک گارسون هم می‌تواند فیلم تولید کند، نتفلیکس برای تبلیغات خود تصمیم به استفاده از بیلبورد گرفت. بیلبورد‌ها بزرگ هستن و نتفلیکس به درستی آنان را طراحی کرده است. بیلبوردها در تقاطع خیابانی نصب شده‌اند که بیشترین تعداد مخاطبان مورد نظر شما همه روزه از آن عبور می‌کنند، این تبلیغات محیطی حتی باعث می‌شوند که مخاطبین برای دیدن آن‌ها لحظاتی از فضای گوشی خود بیرون آمده و به آن‌ها نگاه کنند.

رشد چشمگیر بیلبوردهای دیجیتال

بیلبوردهای دیجیتال و یا صفحه‌های تبلیغات دیجیتال محیطی نیز در حال فراگیر شدن هستند و می‌توانند برای کسب‌وکارهای کوچک اثربخش‌تر باشند. با توجه به تحقیقات پرایس ورهاوس کوپرز، از سال ۲۰۱۰ شرکت‌ها ۳۵ درصد بیشتر از گذشته برای این تبلیغات هزینه صرف می‌کنند. جن هنسلی –مدیر Link- می‌گوید ” این صفحات در مکان‌های ثابت در تقاطع خیابان‌های مهم و اطراف محل‌های دسترسی به حمل و نقل عمومی، نصب می‌شوند و به شرکت‌ها اجازه می‌دهند، اطلاعات مورد نیاز مخاطبینشان را در لحظه در اختیار آنان قرار دهند.” برای مثال می‌توان به بیلبورد‌هایی اشاره کرد که موقع ناهار، تصاویر رستوران‌های اطراف را نشان می‌دهند.

اشتراک گذاری :
آخرین مطالب بلاگ فروشراه
اشتراک رایگان پیامک
برای عضویت در خبرنامه پیامکی و استخدام سریع لطفا اطلاعات خود را وارد نمایید.
نام:
موبایل:
گروه:
لطفا کدفعال سازی را وارد کنید:
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *