پروموشن چیست؟

پروموشن چیست ؟

احتمالا واژه پروموشن را شنیده اید و این واژه به گوش شما آشنا است. Promotion یکی از آمیخته های بازاریابی است که در تکنیک 4P بکار می رود. پروموشن در لغت به معنای ترفیع ,ترویج و ارتقا بوده و دارای مفهوم گسترده ای است.

پروموشن یکی دیگر از روش های جدید بازاریابی و تبلیغات است که برای معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها می توان از آن استفاده کرد. این روش تبلیغاتی با انواع روش های اجرایی خود میتواند در برندسازی کسب و کارتان به شما کمک کند. تبلیغات BTL یکی از روش های جدید و مقرون به صرفه ی تبلیغات است که از نظر روش های اجرایی به پروموشن شباهت دارد.

پروموشن یکی دیگر از روش های تبلیغات و بازاریابی است که با استفاده از روش ها و استراتژی های گوناگون می تواند به شما در زمینه ی معرفی محصولات، خدمات و کسب و کارتان کمک کند. پروموشن با استراتژی های کوتاه مدت و بلندمدت می تواند برای شما برندسازی کند، در واقع با استفاده از روش های خاص و متنوع پروموشن می توانید برند خود را از برندهای دیگر متمایز کنید و در کسب و کارتان بی رقیب باشید.

پروموشن چیست ؟

یکی از مهم ترین ویژگی های پروموشن آن است که می تواند برای هر محصول و هر برندی یک روش جدید تبلیغاتی معرفی کند؛ بنابراین برای اجرای پروموشن ابتدا باید با انواع روش های آن آشنا باشید تا بتوانید در زمینه ی تبلیغات محصول خود به موفقیت برسید.

شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی با انواع روش های اجرای پروموشن آشنا هستند و می توانند در زمینه ی اجرای پروموشن به شما مشاوره دهند تا شما پروموشن متناسب با کسب و کارتان را انتخاب کنید و در عرصه ی تبلیغات کسب و کارتان بی نظیر باشید.

قبل از آنکه بخواهیم انواع روش های پروموشن را توضیح دهیم، لازم است تبلیغات BTL را به شما معرفی کنیم. تبلیغات BTL که امروزه در میان شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی بسیار باب شده است، یک دیگر از روش های تبلیغاتی جدید و شبیه به پروموشن می باشد، به طوری که خدمات تبلیغات BTL را از انواع روش های پروموشن به شمار می آورند.

پروموشن و خدمات تبلیغات BTL

تبلیغات BTL  مخفف شده ی کلمات Below-the-line advertising، به معنای زیر خط تبلیغات می باشد. در اجرای پروموشن اغلب هدف ما برندسازی و معرفی کسب و کارها به شکل فوق العاده جذاب می باشد، در حالی که تبلیغات  BTL با به کارگیری استراتژی های بازاریابی مستقیم بیشتر به دنبال تبدیل مخاطب به مشتری است.

 تبلیغات  BTL با خدمات متنوع خود به دنبال آن است تا با یک تبلیغ جذاب و به یاد ماندنی مخاطب خود را به یک مشتری دائم تبدیل کند؛ بنابراین با استفاده از تبلیغات BTL علاوه بر معرفی محصولات و خدمات جدید می توانیم محصولات و خدمات قدیمی را دوباره تبلیغ کنیم و مشتریان از دست رفته را بازگردانیم.

از آنجا که برای اجرای تبلیغات BTL از روش های بازاریابی مستقیم استفاده می کنیم، لازم است یک نیروی کاربلد در زمینه ی برقراری ارتباط موثر با مخاطب، استخدام کنیم تا با ایجاد یک ارتباط مستقیم، قوی و موثر بر ذهن مخاطب تاثیر بگذاریم و او را به یک مشتری دائم تبدیل کنیم.

در اجرای تبلیغات BTL  نیز مانند تبلیغات پروموشن از روش های گوناگونی استفاده می شود که برخی از این روش ها به استراتژی های پروموشن شباهت دارند. برخی افراد با مشاهده ی این شباهت ها تصور می کنند تبلیغات پروموشن و تبلیغات BTL  شبیه به یکدیگر هستند و در اصل یک معنا دارند؛ اما باید بگوییم این دو روش تبلیغاتی از نظر هدف با یکدگیر تفاوت دارند و لذا نمی توانیم بگوییم تبلیغات پروموشن و تبلیغات BTL هر دو یکی هستند.

همانطور که گفتیم هدف اصلی پروموشن برندسازی محصولات و خدمات می باشد، در حالی که هدف اصلی تبلیغات .. تبدیل مخاطب به مشتری است؛ اما اگر هدف کلی این دو روش تبلیغاتی را بررسی کنیم، می بینید که در هر دو روش به دنبال معرفی محصولات، خدمات و کسب و کارها و همچنین ترغیب مشتری به خرید هستیم.

در نتیجه اگر قصد دارید از این دو روش تبلیغاتی برای معرفی محصولات، خدمات و کسب و کارتان استفاده کنید یا به دنبال جذب مشتریان بیشتر برای خرید محصولات و خدماتتان هستید، به شما پیشنهاد می کنیم به یک شرکت یا آژانس تبلیغاتی مراجعه کنید؛ زیرا شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی علاوه بر آنکه با انواع روش های اجرای این دو روش تبلیغات آشنا هستند، می توانند در زمینه ی انتخاب روش تبلیغاتی مناسب با کسب وکارتان نیز به شما کمک کنند.

ظهور و گسترش پروموشن

فرایند پروموشن را می توان در دسته فعالیت های BTL یا اصطلاحا پایین خط طبقه بندی نمود. امروزه متخصصان و کارشناسان، فعالیت های تبلیغاتی را بر اساس میزان و دامنه مخاطبان در سه دسته بالای خط (Above-the-line)، روی خط (Through-the-line) و پایین خط (Below-the-line) طبقه بندی می کنند.

با توجه به این تعریف، تبلیغات مربوط به طبقه ATL فراگیر ترین نوع فعالیت های تبلیغی می باشند که عموم مردم را بدون توجه به تفاوت ها و ویژگی های هر دسته از مردم، مخاطب قرار می دهند و از جمله این موارد می توان به تبلیغات رادیویی و تلویزیونی و بیلبورد های موجود در سطح شهر اشاره نمود.

اما از آنجا که با وجود تحولات مختلف در حوزه مارکتینگ و تبلیغات و افزایش رقابت در میان کسب و کار ها، این روش ها اثر بخشی گذشته خود را ندارند، شاهد توسعه تکنیک های پروموشن و سمپلینگ در تبلیغات BTL به منظور افزایش نقاط تماس کسب و کار ها با مشتریان هستیم.

با توجه به تعریفی که از پروموشن در بخش اول ارائه شد، می توان سمپلینگ و پروموشن در تبلیغات BTL را به صورت فعالیت هایی هدفمند برای جذب و اثر گذاری بر روی طیف بسیار محدود تر و گزیده تری از مشتریان بالقوه تعریف نمود

امروزه با وجود توسعه کسب و کار ها و تشدید رقابت در میان آنها، تکیه بر روش های مرسوم تبلیغاتی پاسخگوی دغدغه صاحبان کسب و کار ها نبوده و از این روست که شاهد ظهور و ترویج نوع جدیدی از الگو های تبلیغاتی تحت عنوان پروموشن و سمپلینگ هستیم که طی آن به صورت مستقیم به تماس با مشتری، معرفی محصول، ایجاد انگیزه نسبت به مصرف و کسب بازخورد مشتری اقدام می شود.

پروموشن چیست؟ آشنایی با مفهوم پروموشن در فروش

به عنوان مثال در اغلب موارد این واژه به معنی تبلیغات، بازاریابی و یا فروش بکار برده می شود. اگر چه ممکن است که در برخی موارد و با توجه به اهداف سازمانها این واژه با مفاهیم دیگر همپوشانی داشته باشد ولیکن دارای هدف و مفهوم یکسانی نیست. پروموشن به معنی روشها، سیاستها و برنامه هایی است که در جهت ارتقا و ترویج مورد استفاده قرار می گیرند. شاید رونق بخشی و یا بازار گرمی، سیاستهای ترویج و یا پیشبرد اهداف به نوعی بیان کننده هدف و منظور از پروموشن باشند.

بطور حتم دیده اید که کسب و کارهای مختلف برای افزایش فروش، تحریک مشتریان، معرفی محصول جدید، افزایش آگاهی از برندینگ و مقابله با رقبا از انواع روشهای ترویج استفاده می نمایند.

واژه هایی مانند یکی بخر دو تا ببر و یا با خرید به عنوان مثال هر یکصد هزار تومان از ما می توانید از تخفیف ویژه ۱۰ درصدی استفاده نمائید؛ نمونه های بارزی از اجرای پروموشن هستند.
این گونه روشها معمولا در کالاهای تند مصرف و پر گردش بکار می روند. بدین ترتیب در شرکتهای پخش، فروش مویرگی و کالاهای خرد از این گونه روشهای ترویج زیاد دیده می شود.

دیدگاه فروشراه نسبت به پروموشن :

گروه توسعه تجارت فروشراه پروموشن را مجموعه فعالیتهای هدفمند در جهت دستیابی به استراتژی های کوتاه مدت و بلند مدت واحد بازاریابی می داند ما پروموشن را مجموعه عملکردهایی ثابت نمیدانیم و برای هر برند با توجه به ویژگی های محصول،گروه مخاطب،موقعیت فعلی آن در بازار نوع پروموشن را انتخاب می نماییم و پیشنهاد می دهیم.

یکی از مهم ترین علت های استفاده از پروموشن آگاه کردن مصرف کننده نسبت به ویژگی های محصولات شما می باشد و انتقال صحیح این اطلاعات بر عهده پروموتر های حرفه ای ما می باشد.

پروموشن چیست ؟

انواع پروموشن فروش

همانطور که گفتیم پروموشن به عنوان یک روش تبلیغاتی موثر در زمینه ی برندسازی کسب و کارها استفاده می شود و می تواند برای هر نوع محصول با هر برندی یک روش جدید و جذاب تبلیغاتی معرفی کند تا کسب و کار شما بی نظیر از سایر رقبا دیده شود.

برای استفاده از تبلیغات پروموشن لازم است با انواع روش های اجرای پروموشن آشنا باشید. در ادامه مقاله قصد داریم انواع روش های پروموشن را به شما معرفی کنیم تا بتوانید روش تبلیغاتی مناسب با کسب و کارتان را انتخاب کنید.

  • تبلیغات: می توانید یک پیام یا شعار تبلیغاتی جذاب برای کسب و کارتان بسازید و آن را از طریق رسانه هایی چون تلویزیون، رادیو، روزنامه، اینترنت و شبکه های مجازی به گوش مخاطبین خود برسانید.
  • فروش مستقیم: برای اجرای این روش از پروموشن، شما به یک پرومتر حرفه ای نیاز دارید تا بتواند به شکل کاملا مستقیم و رو در رو با مشتری ارتباط برقرار کند. یک پرومتر حرفه ای آن است که بتواند به سرعت با مخاطب ارتباط برقرار کند و بتواند بر تصمیم نهایی مخاطب در رابطه با خرید محصولات و خدمات تاثیری مثبت بگذارد.

برای استخدام پروموتر حرفه ای در زمینه ی فروش مستقیم، بهترین راه مراجعه به شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی است. پرومترها در شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی همواره در حال آموزش جدیدترین روش های ارتباط مستقیم با مشتری هستند.

  • پروموشن در زمینه فروش: در این روش شما باید یک نمونه ی کوچک از محصولات خود را به شکل کاملا رایگان در اختیار مخاطب قرار دهید و منتظر شوید تا کیفیت محصولتان بر ذهن مخاطب اثر بگذارد. این روش تبلیغاتی موجب می شود یک خاطره ی به یادماندنی و جذاب از محصول شما، تا همیشه در ذهن مخاطب بماند و او را به یک مشتری دائم تبدیل کند.

در این روش لازم است به کیفیت نمونه های تهیه شده از محصولتان دقت کنید و یک پروموتر یا سمپلر حرفه ای استخدام کنید تا بتواند مخاطب را به تست محصولات ترغیب کند و سپس با کلام و گفتار خود بر تصمیم نهایی او اثر مثبت بگذارد.

  • دادن هدایا: تخفیفات فصلی، حراج های موقت و حمل و نقل رایگان: از دیگر روش های تاثیرگذار پروموشن در تبلیغات محصولات و خدمات ، می توان به تخفیفات فصلی و حراج های موقت و محدود اشاره کرد، می توانید با ایجاد تخفیفات فصلی یا حراج های مختلف مشتریان جدید را جذب و مشتریان قدیمی را حفظ کنید.

همچنین می توانید در مراسم های مختلف از محصولات خود به عنوان هدایا استفاده کنید و به شکل نامحسوس به تبلیغات بپردازید یا با ارائه خدمات گوناگونی چون حمل و نقل رایگان بر ذهن مخاطب موثر واقع شوید.

  • تبلیغات چریکی: خلاقانه ترین و ریسک پذیرترین نوع پروموشن تبلیغات چریکی است. این روش تبلیغاتی شباهت زیادی با جنگ های چریکی دارد؛ زیرا از روش های عجیب و غریبی برای تبلیغات استفاده می کند.

 نکته مهم در رابطه با استفاده از این روش تبلیغاتی، این است که اگر تبلیغات چریکی به درستی و متناسب با کسب و کارها انتخاب نشوند، می توانند نام معروف ترین کسب و کارها را هم از بین ببرند؛ بنابراین اگر قصد دارید از تبلیغات چریکی برای معرفی محصولات و خدمات کسب کار خود استفاده کنید، حتما از یک شرکت یا آژانس تبلیغاتی مشاوره بگیرید؛ زیرا این روش تبلیغاتی همانطور که می تواند برند شما را در سطح جهانی بی نظیر کند، در صورت یک انتخاب اشتباه می تواند نام یک برند بسیار معروف و معتبر را نیز از بین ببرد.

انواع روش های تبلیغات BTL و تفاوت آن با پروموشن

همانطور که گفتیم بسیاری از روش های اجرای تبلیغات BTL به روش های اجرای پروموشن شباهت دارد؛ اما این دو روش از نظر هدف اصلی با یکدیگر تفاوت هایی دارند. قبل از آنکه در رابطه با تفاوت های این دو روش با یکدیگر صحبت کنیم، لازم است با انواع روش های اجرای تبلیغات BTL آشنا شوید تا بهتر بتوانید تفاوت های این دو روش تبلیغاتی را درک کنید.

در ادامه انواع روش های اجرای تبلیغات BTL را به شکل مختصر شرح می دهیم:

  • ایمیل مارکتینگ مستقیم: در این روش به یک کپی رایتر حرفه ای نیاز دارید تا پیام های تبلیغاتی را با یک شعار ماندگار و تاثیر گذار به سرعت به شرکت ها، فروشگاه ها و سایر مخاطبین مورد نظرتان ارسال کند و آن ها را به خرید محصولاتتان ترغیب نماید.
  • تبلیغات ملک به ملک: در این حالت شما باید یک بازاریاب یا ویزیتور کاربلد با فن بیان بالا استخدام کنید تا به فروشگاه های مختلف برود و محصولاتتان را به شکل های گوناگون خرده فروشی یا عمده فروشی به فروش برساند.
  • اجرای سمپلینگ و استفاده از کاتالوگ: می توانید یک نمونه ی کوچک از محصولاتتان یا یک کاتالوگ یا بروشور از خدمات مختلف خود تهیه کنید و به صورت کاملا رایگان در اختیار مخاطب قرار دهید. برای انجام این کار به یک سمپلر یا نیروی کار بلد نیاز دارید که بتواند با فن بیان بالا با مخاطب ارتباط برقرار کند و با ارائه نمونه کوچک محصول یا کاتالوگ ها، مخاطب را به خرید ترغیب کند.

این روش از روش های تبلیغات BTL بسیار شبیه پروموشن در زمینه ی فروش می باشد؛ بنابراین می توانید برای انجام این روش از تبلیغات BTL از یک پروموتر حرفه ای نیز استفاده کنید.

  • نصب بیلبوردها: به کمک یک گرافیست حرفه ای، یک پوستر جذاب از محصولات و خدمات خود تهیه کنید و با یک شعار تبلیغاتی تاثیر گذار از این پوستر برای نصب بیلبوردهای گوناگون در سطح شهر و مکان های پر رفت و آمد استفاده کنید.

در اجرای تبلیغات BTL از روش های دیگری نیز استفاده می کنند که در واقع همان روش های اجرای پروموشن می باشند. به عنوان مثال برای اجرای تبلیغات BTL می توانید اسپانسر یک همایش شوید یا از محصولاتتان به عنوان هدایا در همایش ها استفاده کنید، همچنین می توانید از تخفیفات فصلی یا حراج های محدود برای اجرای تبلیغات BTL استفاده کنید.

در نتیجه با توجه به شیوه های اجرای تبلیغات BTL می توانیم بگوییم که این روش تبلیغاتی می تواند زیر شاخه ای از تبلیغات پروموشن باشد؛ اما نباید این نکته را نیز فراموش کنید که این دو روش تبلیغاتی از نظر هدف اصلی با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

همانطور که گفتیم تبلیغات BTL و پروموشن هر دو به دنبال معرفی محصولات و خدمات کسب و کار شما هستند و هر دو روش سعی دارند یک تبلیغ جذاب و ماندگار در ذهن مخاطب ایجاد کنند؛ اما همانطور که متوجه شدید از تبلیغات BTL با آن استراتژی های بازاریابی مستقیم بیشتر برای تبدیل مخاطب به مشتری استفاده می کنیم و از تبلیغات پروموشن با آن استراتژی های کوتاه مدت و بلند مدت برای برند سازی.

در نتیجه اگر قصد دارید، با استفاده از یک روش تبلیغاتی محصولات و خدمات کسب وکار خود را معرفی کنید، در ابتدای امر با فروشراه تماس بگیرید تا بتوانید تبلیغات متناسب با محصولاتتان را انتخاب کنید.

 همچنین برای اجرای تبلیغات به نیروی ماهر و با تجربه نیازدارید که بتواند فرآیند تبلیغات کسب وکارتان را بی نقص انجام دهد؛ بنابراین برای اجرای تبلیغات خود نیز می توانید به فروشراه اعتماد کنید.

اهمیت پروموشن در توسعه کسب و کار ها

اگر شما نیز در کسب و کار خود دارای سابقه هستید یا اگر اخیرا تصمیم به ورود به بازار برای راه اندازی و توسعه کسب و کار خود گرفته اید، به احتمال زیاد با اصطلاح پروموشن مواجه شده اید.

آنچه بدیهی است، این است که شما در حوزه کسب و کار خود تنها عرضه کننده یک محصول یا خدمت نیستید و باید در میان تعداد قابل توجهی از رقبا، جایگاهی برای خود کسب نموده و آن را تثبیت نمایید. مسلما حضور در این میدان های رقابت بعضا به شدت تنگاتنگ، بدون آشنایی با قواعد بازار و تکنیک های موثر مارکتینگ و برندینگ که پروموشن نیز در این حوزه تعریف می شود، نه تنها نتیجه مطلوبی در بر نخواهد داشت، حتی ممکن است به حذف کسب و کار شما از گردونه رقابت نیز منتهی شود.

در مورد پروموشن تعاریف متعدد و گسترده ای ارائه شده، اما به بیان ساده، پروموشون را به صورت مجموعه فعالیت هایی تعریف می کنند که طی آن بازار یک برند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و استراتژی های مناسب برای معرفی، تبلیغات، هدایت مصرف کنندگان به سمت محصول و در نتیجه افزایش فروش محصولات یا خدمات آن برند تدوین و اجرا می شود و مسئولیت آن را نیز پروموتر ها بر عهده دارند.

انواع روش‌های جذاب اجرای پروموشن

با واژه پروموشن در مطلب فوق آشنا شدیم. حال به بررسی تاثیر آن بر روی کسب و کارهای مختلف می پردازیم. پیشبرد یا ترویج فروش موجب افزایش آگاهی از برند و محصول شما شده و افزایش فروش محصولات را به همراه خواهد داشت. روشهای ترویج فروش برای معرفی محصولات جدید نیز بازخورد خوبی خواهد داشت.

بدین ترتیب مشتریان و مصرف کنندگان از این طریق با محصولات آشنا شده و توسعه فروش اتفاق می افتد. اجرای پروموشن در پیشبرد و ترویج محصول دارای این مزیت است که نسبت به روشهای تبلیغاتی و انواع متدهای بازاریابی دیگر از هزینه کمتری برخوردار هستند، لذا بسیار مناسب کسب و کارهای کوچک و سازمانهایی است که بودجه کمی برای این منظور در نظر دارند.

اجرای پروموشن

اجرای پروموشن می تواند تحت عنوان تخفیف در قیمت محصول به عنوان متداول ترین روش پیشبرد و ترویج فروش باشد و یا مواردی مانند افزایش فروش از طریق شبکه های اجتماعی و کانالهای مجازی؛ هدایای تبلیغاتی که به همراه محصول به مشتریان عرضه می شود.

کوپن های تخفیف در خرید؛ ایجاد روشهای فروش اقساطی؛ استفاده از روشهای سمپلینگ در مراکزی مانند فروشگاهها، سازمانها و مکانهای پرتردد؛ بسته بندی چندین کالا با یکدیگر و فروش آنها بصورت یکجا؛ برگزاری انواع مسابقات، قرعه کشی و اهدا جوایز؛ استفاده از تولید محتوا و معرفی محصول در سایت ها و بلاگ های پر مخاطب؛ بکاربردن نسخه آزمایشی و شرایط تست رایگان برای محصولات و خدمات جدید؛ ایجاد باشگاه مشتریان و ترغیب حس وفاداری مشتریان از جمله راهکارهای ترغیب مشتریان به خرید بیشتر محصولات و خدمات و اجرای پروموشن محسوب می شوند.

فعالیت های پروموشن و سمپلینگ عموما در مکانی معین و یا در حاشیه برنامه ها و مراسم خاص برگزار می شوند و با هدف قرار دادن و دعوت از افراد حاضر در آن مکان به ارزیابی یک محصول یا خدمت، به تبلیغ و شناساندن یک کسب و کار کمک می کنند.

از جمله مزایای این تکنیک نسبت به سایر روش ها می توان به هزینه نسبتا پایین تر آن در مقایسه با سایر روش های تبلیغی، بهره گیری از پروموتر ها و افراد آموزش دیده و مسلط به ویژگی های محصول و همچنین اصول تبلیغاتی و بازاریابی، معرفی و شناساندن کاملا ملموس یک محصول یا برند به مشتری، پاسخگویی و رفع ابهامات احتمالی مشتریان بدون وقفه و در لحظه مواجهه با محصول یا برند، فرهنگ سازی در خصوص یک محصول، تقویت تصویر برند در ذهن مشتری و کمک به افزایش فروش و امکان اخذ و ارزیابی بازخورد مصرف کنندگان و مخاطبان با یک محصول یا برند اشاره نمود.

از اینکه تیم فروشراه را به عنوان پروموتر خود بر می گزینید بسیار مفتخر و خرسندیم و برآنیم تا با کمک پروموتر های مجرب و کارآزموده در تیم خود و با بهره گیری از تکنیک ها و مدل های نوین و خلاقانه، به ارتقای هر چه بیشتر کسب و کار شما کمک موثر نماییم.

پروموشن و تاثیر آن در توسعه کسب و کار

روشهای اجرای پروموشن فروش بستگی به سیاستها و اهداف مورد نظر دارند. برای داشتن استراتژی فروش باید موارد و عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. میزان بودجه، نوع محصول و خدمات، بررسی نیازهای مصرف کنندگان، جامعه هدف، وضعیت بازار و رقبا از جمله این ویژگی ها محسوب می شوند. روشهای مختلف ترویج و پیشبرد فروش بیشتر برای فروش مویرگی و محصولات تند گردش و خرده ریز بکار می روند. البته این به این معنی نیست که در صنایع دیگر از روشهای اجرای پروموشن استفاده نمی شود، بلکه در صنایع FMCG کاربرد بیشتری دارند.

پیشبرد و ترویج فروش می تواند برای مصرف کننده نهایی بکار رود و یا اینکه برای فروش به واسطه ها، توزیع کنندگان، شرکتهای پخش و خریداران عمده مورد استفاده قرار گیرد. سیاستهای ترویج فروش برای مصرف کنندگان نهایی مشخص است.

عبارت یکی بخر دوتا ببر یکی از مثالهای عینی بشمار می رود که به مصرف کننده القا می کند که با خرید یک کالا می توانید یک کالای دیگر بطور رایگان دریافت نمائید.
انواع سیاستهای اجرای پروموشن برای واسطه ها، خریداران عمده و توزیع کنندگان بیشتر شامل دریافت سود و تخفیف های ویژه می گردد. به عنوان مثال اگر به فروشنده، توزیع کننده و یا خریدار عمده اعلام گردد که با خرید و فروش تعداد و مقدار مشخصی از کالاها، امکان دریافت تخفیف نقدی، برخورداری از پورسانت بیشتر و غیره وجود دارد.

اجرای پروموشن و ترویج و پیشبرد فروش

در واقع ترغیب فروشندگان و توزیع کنندگان به فروش بیشتر کالا و خدمات خواهد بود. روشهای مختلف اجرای پروموشن را در زندگی روزمره مشاهده می نمائیم که هدف آنها یک چیز است، ترویج و پیشبرد فروش محصول و خدمات یا همان اجرای پروموشن.

پروموشن چیست ؟

در اجرای پروموشن هیچ محدودیتی برای اصناف مختلف وجود ندارد و برای مثال کاربرد پروموشن را از دیدگاه خودمان در چندین مشاغل مختلف به شرح ذیل آورده ایم:

  •  پروموشن های مواد غذایی می تواند آگاهی دادن به مصرف کننده بابت خواص محصول،معرفی محصول جدید،اطلاع رسانی قرعه کشی،برند سازی،اطلاع رسانی از تخفیف های دوره ایو موارد دیگر باشد.
  •  پروموشن محصولات آرایشی و بهداشتی می تواند ارائه توضیحات محصول و ویژگی های آن،معرفی برند جدید یا محصول جدید از یک برند،اطلاع رسانی و اجرای قرعه کشی،برند سازی، اطلاع رسانی از تخفیف های دوره ای و یا راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی باشد.
  • پروموشن های بانک ها و بیمه ها می تواند معرفی خدمات نوین بانک و بیمه،معرفی طرح های دوره ای در سراسر ایران،گرفتن تارگت های خاص و دوره ای برای بانک ها و بیمه ها و … باشد.
  •  پروموشن محصولات برقی،خانگی و دکوری می تواند به نمایش گذاشتن مدل های جدید،ارائه توضیحات ویژگی های محصول،برند سازی، اطلاع رسانی از تخفیف های دوره ای و موارد دیگر باشد.
  • پروموشن های محصولات دیجیتالی،صوتی و تصویری از قبیل:موبایل،تبلت،لپ تاب،دوربین،تلویزیون،سینمای خانگی و … می تواند معرفی مدل های جدید،ایجاد ارتباط موثر با مصرف کننده،اطلاع رسانی از تخفیف های دوره ای و … باشد.
  • اجرای پروموشن خودروها می تواند اطلاع رسانی از تخفیف های دوره ای،ارائه توضیحات ویژگی های خودرو،برند سازی و …. باشد.
  • اجرای پروموشن های شرکتهای مخابراتی و اینترنتی و USSDکدها می تواند آموزش استفاده از یک کد،معرفی طرح های دوره ای،برندسازی و …
  • اجرای پروموشن های رستورانها،کافی شاپ ها،آژانس های هواپیمایی،موسسه های آموزشی و ….. بر هر کدام از مشاغل تمامی موارد پیش گفته شده قابل اجرا می باشد.
  • پروموشن های معرفی برندهای فرش،مجتمع های تجاری،مجتمع های عظیم اداری،تجاری و مسکونی و … شامل تمامی موارد اشاره شده می باشند.

پروموشن ها محدودیت صنفی ندارند !

چنانچه به موارد فوق دقت فرمایید به اثبات این جمله میرسیم که پروموشن ها هیچ محدودیت صنفی ندارند و فقط کافی است که شما بخواهید کسب و کار خود را رونق بخشید و گسترده نمایید و این کار را پروموتر های ما با برنامه ریزی های منسجم تیم حرفه ای گروه توسعه تجارت فروشراه برای شما انجام می دهند.
یکی از تخصص های گروه توسعه تجارت فروشراه طراحی و اجرای پروموشن هایی است که بحران شرکت ها را تبدیل به فرصت نماید.

اشتراک گذاری :
آخرین مطالب بلاگ فروشراه
اشتراک رایگان پیامک
برای عضویت در خبرنامه پیامکی و استخدام سریع لطفا اطلاعات خود را وارد نمایید.
نام:
موبایل:
گروه:
لطفا کدفعال سازی را وارد کنید:
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *