post

۴ توصیه ساده برای اعتماد به نفس بیشتر

۴ توصیه ساده برای اعتماد به نفس بیشتر

۴توصیه ساده برای اعتماد به نفس بیشتر : اگر تا به حال در محل کار کمرتان پشت رایانه خم نشده احتمالاً با حالت تقریباً افقی روی میز خود پهن می شوید. اِیمی کادی، استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد، به شما توصیه می کند به خاطر اعتماد به نفستان هم که شده، هر دوی این عادات بد را در خودتان از بین ببرید.

کادی نویسنده ی کتابی است تحت عنوان «در مواجهه با بزرگ ترین چالش ها، جسور ترین نسخه ی خود باشید»؛ کتابی درباره ی اثر ظریف اما قدرتمند حالت بدن بر افکار و احساسات ما.

اِیمی کادی می گوید به این شکل نیست که تنها هنگام ضعف خودمان را جمع کنیم. بلکه برعکس آن نیز درست است. وقتی بدن خود را در چنین حالتی قرار می دهیم می توانیم به وضوح در خودمان احساس ضعف بوجود بیاوریم.

اِیمی کادی در یکی از سخنرانی های آخر خود در نیویورک، به چند تغییر کوچک اشاره نمود که اشخاص می توانند در محل کار به کار بگیرند تا اعتماد به نفس و حتی شانس موفقیتشان را افزایش دهند.

4 توصیه ساده برای اعتماد به نفس بیشتر

4 توصیه ساده برای اعتماد به نفس بیشتر

۱- صاف و صحیح بنشینید

اِیمی کادی در این باره گفت: «باورم نمی شود مهم باشد این را بگویم، ولی صاف و صحیح بنشینید». حالت ایستادن و یا نشستن مد نظر کادی، حالت پر جذبه، صاف و شبیه به حالت بدن ابرقهرمان های سینماست که به افراد احساس قدرت بیشتری می دهد. یعنی وقتی شل و بی قواره روی صندلی راحتی دفتر کار خود لم می دهید، این پیغام را به مغز خود ارسال می کنید که کوچک و ضعیف هستید.

حفظ ستون فقرات به حالت صاف و کشیده، و نگه داشتن بازوها در دو طرف بدن، نشان دهنده ی هشیاری و قدرت شماست.

۲- لوازم خود را کمی دور از دسترس قرار دهید

برترین راه برای حفظ حالتی منبسط و کشیده این است که خود را مجبور به این کار کنید. توصیه ی کادی این است که لوازم ضروری نظیر خودکار، کاغذ، و تلفن خود را تا حدی دور از دسترس قرار دهید تا برای برداشتن آنها مجبور باشید بدنتان را کمی از حالت عادی خود بیشتر بکشید.

اگر همه چیز همیشه نزدیکتان باشد، به راحتی ممکن است در حالت جمع شده و کم تحرک خود باقی بمانید.

۳- قاب های دیواری اتاق خود را بالاتر نصب کنید

اگر آنقدر خوش شانس هستید که برای خودتان اتاق جداگانه ای دارید و می توانید به دیوار هایش قاب آویزان کنید، توصیه ی کادی به شما این است که آنها را تا جایی که می شود بالا نصب کنید تا مجبور باشید برای نگاه کردن به آنها خود را کمی به سمت بالا بکشید. به عقیده ی کادی، حتی کاری به این سادگی می تواند به ایجاد احساسی بهتر در شما منجر شود.

با اینکه شاید نگه داشتن برخی قاب عکس ها روی میز برایتان دلچسب تر باشد، اگر به دنبال تقویت اعتماد به نفس خود هستید آنها را روی دیوار و کمی بالاتر از حالت عادی نصب کنید.

۴- هر چقدر می توانید راه بروید

اگر حالت بدنتان همیشه افتاده و بی رمق است شاید بهتر باشد کمتر نشستن روی صندلی و ایستاده کار کردن را بیشتر مد نظر قرار دهید. اگر با ایستاده کار کردن راحت نیستید، کافی است هر از چند گاهی بایستید و همان اطراف قدم بزنید. بنا به تحقیقات کادی، راه رفتن خون رسانی به مغز را تقویت می کند.

به گفته ی کادی کسانی که در ملاقات ها و جلسات خود راه می روند، به طور قطع احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت.

بنابر این به جای جمع شدن و قوز کردن، بدن خود را به حالت صاف و کشیده در بیاورید تا احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

مفید بود ؟ به اشتراک بگذارید

یک دیدگاه در “۴ توصیه ساده برای اعتماد به نفس بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *