اجرای سمپلینگ با سمپلرهای حرفه ای

اجرای سمپلینگ

اجرای سمپلینگ چیست؟ یکی از متدهای قدرتمند تبلیغاتی که در سال های اخیر تاثیرگذاری بسیار قوی داشته است. اجرای سمپلینگ در دنیای امروز در دو فاز کوتاه مدت و بلند مدت انجام می شود. این عملکرد باعث می شود که در کنار استفاده از محصول و آشنایی با آن باعث ایجاد یک ارتباط دو سویه شده و در ذهن مصرف کننده تاثیر به سزایی می گذارد.

ممکن است برخی از افراد اجرای پروژه سمپلینگ را تنها ارائه ی یک محصول رایگان بدانند که به عنوان نمونه برای جلب مشتریان بیشتر است اما در واقع باعث ایجاد یک ارتباط مفید در رابطه با ویژگی های اصلی محصول است.

اجرای سمپلینگ فوق العاده

شرکت ها و تولید کنندگان محصول هر اندازه هم در زمینه تبلیغات بودجه های کلان صرف کنند تا زمانی که به تصمیم مشتریان و مخاطبان خود احترام نگذاشته و به آن توجه نکنند نمی توانند به طرز مطلوب شان مشتریان دائمی و وفادار را به خود جلب کنند. اجرای سمپلینگ به معنای این است که یک برند با اطمینان به کیفیت محصولات خود پیش از اینکه مشتری تصمیم به خرید بگیرد نمونه ی رایگان را برای آشنایی با محصول در اختیار آن ها قرار می دهند.

لازم به ذکر است که بدانید حوزه ی فعالیت سمپلینگ بسیار گسترده است. مخصوص به یک محصول خاص نیست، می توانید اجرای سمپلینگ را در رابطه با مواد غذایی، لوازم آرایشی بهداشتی و غیره است. برای اینکه کسب و کار خود را توسعه بدهید و همچنین ارتباط مثبت و تاثیر گذار را با مشتری تجربه کنید در اجرای سمپلینگ شک نکنید. لازم به ذکر است که بدانید که سمپلینگ در دنیای تجارت امروز یک بخش مهم از مارکیتینگ شما محسوب خواهد شد.

اجرای سمپلینگ : رقابت چشم گیر برندها در بازار فعلی و همچنین ارائه خدمات و محصولات و کم شدن تمایزهای برند موجب شده است که روش و  شیوه های خلاقانه برای برقراری ارتباط و ماندگاری در ذهن مخاطب مورد توجه برندها قرار گیرد. کارشناسان متخصص فروشراه در زمینه طراحی و اجرای کمپین های منجر به تجربه برند( Brand Experience ) تا کنون کمپین های موفقی را برای برندهای صاحب نام داخلی و خارجی خلق کرده است.

سمپلینگ و پروموشن از مرحله قبل از تولید محصول تا بعد از عرضه شدن آن به بازار کارآیی فوق العاده ای دارد و می تواند نقشی مهم و اساسی را در تصمیم گیری های کلان شرکت های بزرگ ایفا نماید و از طرف دیگر از طریق سمپلینگ مصرف کننده نهایی امکان خریدی مناسب همراه با تجربه تست محصول جدید را خواهد داشت.

اجرای سمپلینگ

سمپلینگ یکی از روشهای تبلیغات BTL می باشد که تاثیر پذیری فوق العاده ای در خروج از شلف محصولات بسیاری از برندها در چند سال اخیر داشته است و در حال حاضر یکی از متدهای موفق تبلیغاتی روز دنیا می باشد و توانسته است در دو فاز تاثیر آنی و کوتاه مدت و تاثیربلند مدت در اثر استفاده از محصول و شناخت آن و ایجاد ارتباط  دوطرفه بین مخاطب و برند در ذهن مصرف کننده نفوذ کند.

ما همیشه با دقت به حرف های شما گوش می دهیم، با سلایق و روحیات شما آشنا می شویم زیرابه این امر معتقدیم که شناخت تمام و کمال مشتریان ما تنها راه موثر برای خلق پروژه هایی با بازدهی بالا و بی عیب و نقص می باشد.

فروشراه از طریق ادغام روش های علم بازاریابی و تجارب اجرایی خود به مشتریانمان کمک می نماید تا درک بهتری از بازار پیدا کرده، با مخاطبین هدف خود وارد تعامل شده، ذهنیت مخاطبین هدف را بهبود بخشیده و مخاطب را به سمت تجربه برند پیش ببرد.

در  پروژه های سمپلینگ و پروموشن که توسط فروشراه اجرا می شود باید همزمان با حرفه ای بودن ارتباط عمیقی را با مخاطب برقرار شود و از عوامل اصلی در سمپلینگ و پروموشن به شمار می رود.

اجرای سمپلینگ
اجرای سمپلینگ

مرحله اول آشنایی و آموزش پرسنل و تعیین افراد تیم سمپلینگ (سمپلر)

یکی از مهم ترین مراحلی که در اجرای سمپلینگ اهمیت دارد آموزش پرسنل سمپلینگ در خصوص نکات عملکردی و رفتاری همچنین ویژگی های محصول است. یک موضوع تاثیر گذار دیگر در این جا از همیت بالایی برخوردار است که باید به شکل همزمان انجام شود شناخت شرکت ها و رقیبان همچنین تفاوت در نوع خدمات و امتیازات را نسبت به دیگر تولید کنندگان باید مد نظر قرار داد. سومین مرحله در این نوع فعالیت این است که برای اجرای سمپلینگ به شیوه صحیح امکانات مورد نیاز برای تیم سمپلینگ توسط کارفرما شناخته و جمع آوری شود. در نهایت بایست اعضای تیم سمپلینگ را به دقت جمع آوری کرد و با برگزاری جلسات آموزشی روش صحیح اجرایی را به آن ها آموزش داد این آموزش ها باید بر اساس انرژی مثبت و روش های منطقی باشد.

مرحله دوم برنامه ریزی و طراحی استراتژی

مرحله دوم اجرای سمپلینگ بعد از آموزش تیم سمپلینگ مرحله ی تشکیل تیم حرفه ای سمپلینگ است در این مرحله باید فعالیت های خاصی صورت می گیرد که به شرح زیر است:

ابتدا باید فرم های گزارش دهی تدوین کرده  وسپس به آموزش پرسنل برای نحوه تکمیل فرم ها بپردازید.

پس از آن ملزومات میز تست یا کانتر را تهیه کنید.

بعد از تحقیقات بازاریابی محل های استقرار مناسب را تعیین کنید.

مرحله سوم: زمان اجرای پروژه سمپلینگ رسیده است

در این مرحله به اجرای سمپلینگ خواهیم پرداخت ابتدا با مالکان مکان هایی که کانترها را در آن قرار می دهید هماهنگ کنید و مجوز لازم را کسب کنید. برای سهولت کار بهتر است مجوزهای لازم را اخذ کرده تا از مشکلات خاصی که برای نیروهای کانتر و بازاریابان پیش می آید جلوگیری کنید. برای پیش برد کارهایتان می توانید برای هر منطقه یک بازرس تعیین کرده و مجوز کار را نیز پیش از آن اخذ کنید.

حتما این سوال پیش می آید که در اجرای سمپلینگ لزوم به کارگیری بازرسی به این دلیل است که از بروز مشکلات غیر قابل پیش بینی جلوگیری به عمل آورد تا اجرای سمپلینگ به شکل صحیحی انجام بگیرد.

مرحله چهار به ارزیابی عملکرد ها می پردازد

در این مرحله از اجرای سمپلینگ باید به جمع آوری گزارش ها بچردازید و پس از آن به تجزیه و تحلیل فرآیندهای سمپلینگ بپردازید. برای بررسی عملکرد سمپلینگ باید نمودارهای متعددی را تهیه کنید. باید یک نتیجه از فرآیندهای انجام شده ی سمپلینگ بپردازید این مسئله به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف تیم ها را شناسایی کنید و در انتها تیم های برتر سمپلینگ را در این مرحله شناسایی کنید.

مرحله پنجم و بررسی بازخوردها

مرحله پنجم از اجرای سمپلینگ به انتقال نتایج می پردازد. با ثبت همه ی مراحل سمپلینگ برای کسب موفقیت های بیشتر در برنامه های مربوط به سمپلینگ در آینده است.

روش های اجرای سمپلینگ

اجرای سمپلینگ حضوری: یکی از روش های سمپلینگ به شکل حضوری است. این روش را معمولا در محل فروش اجرا می کنند در این روش نمایندگان برندهای مختلف محصولات نمونه را به شکل رایگان به افراد اهدا می کنند و در کنار آن برای آگاهی بیشتر توضیحاتی را نیز ارائه می دهند. برای اجرای سمپلینگ حضوری می توانید در فروشگاه های زنجیره ای، هایپر مارکت ها و نمایشگاه های محصولات مختلف دکه یا غرفه هایی را برپا کنید. این روش با توجه به هزینه ی بالایی که برای برند ها در بر دارد یکی از متداول ترین روش ها شمرده می شود.

اجرای سمپلینگ به روش فروشگاهی: در این نوع سمپلینگ نمونه ی کالا را در اماکن فروش قرار می دهند اما شخصی که کالا را معرفی می کند یا به عنوان نماینده فروش در محل وجود ندارد در این روش کالاهایی را ارائه می کنند که خرید آن ها مشروط به تست یا امتحان کردن آن ها است. این روش به شکل گسترده ای انجام می شود برای مثال می توانیم بگوییم این روش برای محصولات آرایشی و بهداشتی که به شکل استند است کاربرد زیادی دارد.

اجرای سمپلینگ به روش بسته ای: در این روش محصول نمونه یا کوپن مورد نظر را در بسته های کالا های مورد نیاز مردم قرار می دهند و افراد هنگام خرید محصول دیگری را نیز تحویل می گیرند. این روش برای کالاهای مکمل کاربرد زیادی دارد.

اجرای پروژه سمپلینگ با استفاده از بازاریابی مستقیم این روش در شرایطی قابل انجام است که به آدرس پستی مشتریان دسترسی داشته باشند به این ترتیب که تولید کننده محصول یا کوپن را برای مشتریان خود ارسال می کنند.

اجرای سمپلینگ با درخواست نمونه: در این روش تولید کننده ها نمونه ی محصول خود را به وسیله ی ایمیل برای مصرف کنندگان ارسال می کنند، در برخی اوقات فرم را بر روی وبسایت شرکت می گذارند یا از طریق تماس تلفنی درخواست می دهند. در برخی مواقع برای جلب مشتریان نمونه ی کوچک از محصولات بزرگ را به عنوان هدیه بر روی سایت خود قرار می دهند در این زمان از مخاطبان درخواست می شود تا فرم مورد نظر را پر کنند. یکی از ویژگی های استفاده از این روش این است که نمونه با درخواست افراد برای آن ها ارسال خواهد شد.

اجرای سمپلینگ به روش هدیه در ازای خرید: در این روش سمپلینگ مشتری در هنگام خرید کالای مورد نیاز خود نمونه یا محصول را به شکل هدیه در اختیار مشتریان قرار می دهد. اجرای این روش باعث می شود که حس خوب و مثبتی به مشتری دست بدهد و تاثیری دو جانبه داشته باشد و باعث افزایش رضایت مشتریان از خرید شود از سوی دیگر اگر نمونه ی ارائه شده یا هدیه نمونه محصول باشد امکان بازگشت مشتری برای خرید زیاد است. توجه داشته باشید که فروش محصول به مشتریان فعلی ساده تر از یافتن مشتریان جدید و جلب کردن اعتماد آن ها است.

ارائه ی هدیه در ماقبل اقدام: در این روش از اجرای سمپلینگ در صورتی که مشتری عمل درخواست شده از سمت برند را انجام بدهد هدیه ای به او تعلق می گیرد. این هدیه در حقیقت یک نمونه از محصول است. نکته ی قابل ملاحظه در این روش انعطاف پذیری بالای آن بوده و روش های مختلفی که در این شیوه قابل اجرا است. فراموش نکنید که استفاده از این روش یک اثر دو جانبه دارد به شکلی است که اقدام طراحی شده  از سمت شرکت یا صاحب برند و هم هدیه یا نمونه ی کالای ارائه شده هر دو در راستای بازاریابی محصول یا برند قرار می گیرد.

مراحل اجرای پروژه های سمپلینگ

  • ابتدا هدف خود را از سمپلینگ مشخص کنید
  • قبل از اجرای سمپلینگ هدف خود را به شکل روشن برای مخاطبان توضیح دهید با این عملکرد می توانید نیازها و انتظارات آن ها را شناخته و مورد بررسی قرار داده و مسیرهای دسترسی به آن را پیدا کنند.
  • قبل از اجرای سمپلینگ بهتر است روش های مختلف را مورد بررسی قرار داده و مناسب ترین آن را انتخاب کنید.
  • با توجه به مراحل قبل برنامه یا پروژه ی اجرای سمپلینگ در تدوین کنید.
  • قبل از اجرای سمپلینگ یک پروژه سمپلینگ کوچک و آزمایشی را ارائه داده و اجرا کنید تا کم کاستی ها را شناخته تا هنگام اجرای برنامه ی اصلی دچار اشکال نشوید.
  • هنگام اجرای فرآیند سمپلینگ شناخت خود از مخاطب را به شکل حداکثری بالا ببرید نظرات آن ها را ثبت کنید و حتی الامکان به راه های ارتباط با آن ها دسترسی پیدا کنید.

بعد از پایان اجرای سمپلینگ میزان موفقیت پروژه و دستیابی به هدف را اندازه گیری کنید.

اجرای سمپلینگ
اجرای سمپلینگ

اجرای سمپلینگ درست و صحیح باید یک فرایند ۶ مرحله ای را طی نماید که این مراحل به صورت مختصر عبارتند از:

اجرای سمپلینگ

مرحله ۱؛ مرحله آشنایی و آموزش پرسنل و اعضای تیم سمپلینگ

یکی از موارد مهمی که باید به آن اشاره کرد ، آموزش پرسنل کانتر و سمپلینگ در خصوص ویژگی های محصول و نکات رفتاری و علکردی می باشد. موضوع بعدی که بسیار تأثیرگذار است و بایستی در همین مرحله به صورت همزمان صورت پذیرد، شناخت رقبا و دیگر شرکت های موجود در بازار و تفاوت نوع خدمات و همچنین وجه تمایز شرکت ما با رقبا است. سومین فعالیت در این مرحله شناخت امکانات مورد نیاز برای اجرای صحیح سمپلینگ است که باید توسط کارفرما برای تیم فراهم گردد. و در نهایت جمع آوری اعضای تیم و برگزاری کلاس آموزشی و انتقال انرژی مثبت و منطقی به افراد است.

مرحله ۲؛طراحی استراتژی و برنامه ریزی

پس از آموزش نیروی انسانی، دومین مرحله تشکیل تیم های کاری سمپلینگ می باشد. در مرحله دوم فعالیت های زیر صورت پذیرد:
تدوین فرم های گزارش دهی و آموزش پرسنل به منظور نحوه تکمیل فرم ها
تهیه ملزومات مورد نیاز جهت میز تست یا کانتر
تعیین محل های استقرار با توجه به تحقیقات بازار و بازاریابی

مرحله ۳؛ اجرای پروژه سمپلینگ

هماهنگی با مالکان محل هایی که کانترها در آن استقرار می یابد و اخذ مجوزها در این مرحله صورت می پذیرد. پیشنهاد می گردد برای انجام این کار مجوزهای لازم اخذ گردد زیرا وجود مجوز انجام این نوع فعالیت ها را سهل می نماید و نبود آن ها مشکلات متعددی را برای نیروهای کانتر و بازاریابان در برخواهد داشت.
تعیین بازرس برای هر منطقه پس از دریافت مجوز

الزامی است. علت بکارگیری بازرس این است که سمپلینگ به دلیل بروز مشکلات متعدد و غیرقابل پیش بینی نباید تحت شعاع قرار گیرد و به همین دلیل مشاوران پارک بازاریابی ایران درزمان اجرای سمپلینگ از بازرسان یا سرپرست ها به منظور دریافت مشکلات تیم ها و مدیریت صحیح بهره می گیرند.

مرحله ۴؛ ارزیابی عملکرد

پس از جمع آوری گزارش ها و تجزیه و تحلیل فرایندهای سمپلینگ اقدام بعدی، تهیه نمودارهای متعدد از علکرد تیم های سمپلینگ است. تهیه یک نتیجه از فعالیت سمپلینگ و شناسایی نقاط قوت و ضعف مورد در فرایند و در نهایت شناسایی تیم های برتر سمپلینگ در این مرحله صورت می پذیرد.

مرحله ۵؛ بازخوردها

انتقال نتایج به واحد سفارش دهنده طرح و ثبت و ضبط تمامی مراحل سمپلینگ به منظور کسب موفقیت های بیشتر در برنامه های سمپلینگ آینده الزامی می باشد.

مرحله ۶؛ اخذ رضایت نامه از کارفرما سمپلینگ

سمپلینگ در بهترین نقاط هر استان

همچنین ما سمپلینگ را با پوشش تمامی نقاط از جمله : فروشگاه های زنجیره ای , مراکز خرید , پاساژها , مراکز تفریحی و گردشگری , نمایشگاه ها و همایش ها , سوپر مارکت ها , داروخانه ها , شعب بانک ها , اداره های بیمه … با بالاترین کیفیت و با استفاده از بهترین نیرو های آموزش دیده به اجرا خواهیم گذاشت.

برخی از مکان هایی که امکان سمپلینگ در آنها فراهم می باشد:

  • سمپلینگ در فروشگاه های زنجیره ای نظیر هایپر استار،هایپرمی،شهروند،رفاه،اتکا و …
  • سمپلینگ در مراکز تفریحی و گردشگری که برای تهران فضاهایی نظیر بام تهران،باشگاه انقلاب،برج میلاد،پارک آب و آتش و… می باشد
  • امکان اجرای سمپلینگ و پروموشن در کلیه مراکز خرید نظیر پاساژهای کوروش،پالادیوم،میلاد نور،گلستان،ارگ،تیراژه و …در تهران و مراکز خرید دیگر شهرهای معتبر به عنوان مثال اصفهان پاساژ سیتی سنتر،کوثر،ارکیده و … شیراز پاساژ خلیج فارس،زیتون،هامون و…
  • سمپلینگ و پروموشن در کلیه نمایشگاه ها،همایش ها،جشنواره ها و …
  • سمپلینگ در کلیه فروشگاه ها نظیر سوپرمارکتها،داروخانه ها،فروشگاه های آرایشی و بهداشتی
  • سمپلینگ به صورت تبادل همکاری با اپلیکیشن ها و استارت آپ های قوی همانند اسنپ،تپسی،زود فود و …
  • سمپلینگ سیار توسط ون های تبلیغاتی یا موبایل مارکتینگ در سراسر کشور
  • سمپلینگ به صورت سیار توسط کوله پشتی تبلیغاتی در کلیه نقاط صدرالاشاره

فروشراه می تواند سمپلینگ را در اصناف مختلف و به گونه های مختلف به اجرا در آورد  و از آن  برای برندها جهت افزایش سهم از بازار و خلق مشتری های وفادار بهره لازم و مکفی را ببرد.

اجرای سمپلینگ در سراسر ایران

اجرای سمپلینگ در سراسر ایران

۱- شناخت درست برند و محصول

اولین نکته‌ای که در اجرای سمپلینگ باید در نظر داشت، بررسی و شناخت ویژگی‌های برند و محصول است. چرا که با توجه به ویژگی‌های مختلف محصول نحوه‌ی ارائه‌ی آن به جامعه‌ی هدف متفاوت خواهد. حتی باید در نظر داشت که شناخت محصول اولین قدم در شناخت جامعه‌ی هدف است. برای مثال ارائه‌ی پروموشن محصولات آرایشی در یک سمینار مربوط به لوازم التحریر کار درستی نخواهد بود.

۲- بررسی بازار فروش و همچنین رقبای محصول

نکته‌ی دوم که در اجرای سمپلینگ در ایران باید مد نظر داشت بازار فروش محصول، محصولات مشابه در بازار و مزایای محصول در مقایسه با محصول مشابه است. بدیهی است محصولات مشابه در بازار درصدد به دست آوردن بخش بیشتری از بازار با اجرای روش‌های تبلیغاتی متفاوت و متنوع هستند. بنابراین بررسی بازار فروش و رقبای محصول در نحوه‌ی اجرای سمپلینگ تأثیر به سزایی دارد.

۳- طراحی روند اجرا

برای داشتن یک پروژه‌ی تبلیغاتی مؤثر لازم است که روندی اجرای آن مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد و در نهایت طراحی شود. طراحی کمپین‌های تبلیغاتی همراه با ایده‌ پردازی نوین بخشی از روند طراحی پروژه‌ی تبلیغاتی است.

۳- ارزیابی و تعیین بودجه مشخص برای پروموشن‌ها

ارائه‌ی پروموشن به عنوان یک روش تبلیغاتی پر هزینه شناخته می‌شود که البته نسبت به بازده آن هزینه‌ی آن منطقی خواهد بود. اما در ابتدای کار باید مشخص کنید که چه مقدار بودجه برای هدف تبلیغاتی شما لازم است و آیا قادر به تهیه این بودجه هستید. در غیر این صورت باید اولویت‌ها مشخص شوند تا از اتلاف بوده جلوگیری شود.

۴- هدف‌گذاری و تعیین جامعه‌ی هدف

هر محصول با توجه به ویژگی‌های آن جامعه‌ی هدف مشتریان مشخصی دارد و ارائه‌ی پروموشن محصول در خارج از این جامعه‌ی هدف اتلاف وقت و هزینه خواهد بود. برای مثال جامعه‌ی هدف لوازم آرایشی آرایشگاه‌ها و بانوان هستند و جامعه‌ی هدف تیغ اصلاح آقایان می‌باشند.

۵- مشخص کردن افراد و تیم حرفه‌ای برای اجرای پروژه سمپلینگ

متأسفانه در ایران افرادی که با سمپلینگ آشنایی کامل داشته باشند بسیار محدود هستند. نحوه‌ی ارائه‌ی پروموشن مهم‌ترین بخش آن است. برای این کار لازم است استند مناسب با محصول طراحی شود و از افرادی آموزش دیده استفاده شود. گاهی ارائه‌ی نامناسب یک پروموشن توسط افراد غیر حرفه‌ای با پوشش نامناسب و رفتار غیر حرفه‌ای می‌تواند نتیجه‌ی عکس در تبلیغات داشته باشد و صدمات جبران ناپذیری به یک برند بزند.

در  پروژه های سمپلینگ و پروموشن که توسط فروشراه اجرا می شود باید همزمان با حرفه ای بودن ارتباط عمیقی را با مخاطب برقرار شود و از عوامل اصلی در سمپلینگ و پروموشن به شمار می رود.

اجرای سمپلینگ در سراسر ایران

فروشراه می تواند سمپلینگ را در اصناف مختلف و به گونه های مختلف به اجرا در آورد  و از آن  برای برندها جهت افزایش سهم از بازار و خلق مشتری های وفادار بهره لازم و مکفی را ببرد.

سمپلینگ در بهترین نقاط هر استان

همچنین ما سمپلینگ را با پوشش تمامی نقاط از جمله : فروشگاه های زنجیره ای , مراکز خرید , پاساژها , مراکز تفریحی و گردشگری , نمایشگاه ها و همایش ها , سوپر مارکت ها , داروخانه ها , شعب بانک ها , اداره های بیمه … با بالاترین کیفیت و با استفاده از بهترین نیرو های آموزش دیده به اجرا خواهیم گذاشت.

 

اشتراک گذاری :
آخرین مطالب بلاگ فروشراه
اشتراک رایگان پیامک
برای عضویت در خبرنامه پیامکی و استخدام سریع لطفا اطلاعات خود را وارد نمایید.
نام:
موبایل:
گروه:
لطفا کدفعال سازی را وارد کنید:
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *