اجرای ایونت و همه چیز درباره برگزاری ایونت

اجرای ایونت : ایونت، از لحاظ لغوی به معنای رویداد،پیشامد و اتفاق است و بر اساس علم بازاریابی و علم تبلیغات معلنی و مفاهیم بسیار گسترده ای دارد ، به لحاظ عیم بازاریابی ایونت یکی از اجزای راهیردی بازاریابی سازمان تلقی می شود. بازاریابی رویدادی راهکاری تبلیغاتی می باشد که شامل ارتباط موثر و مثبت بین شرکت ها و مشتریانشان در گردهمایی های خاصی همانند همایش ها، کنسرت ها، نمایشگاه های فصلی کالا و خدمات و یا مسابقات ورزشی می شود.

ایونت یا رویداد چیست؟ ایونت یا رویداد به انگلیسی (Event)  به هر نوع فعالیت، رویداد یا جشنی گفته می‌شود که با اهدف خاصی اجرا می‌شود. این فعالیت‌ها ممکن است به صورت آنلاین یا حضوری برگزار شوند و در بسیاری از موارد هدف ایجاد ارتباطات اجتماعی، تبلیغاتی، خیریه، آموزشی یا تفریحی داشته باشند.

ببیشتر بدانید : ایونت یا رویداد چیست ؟

اجرای ایونت

در این نوع از بازاریابی، کسب و کارها با برگزاری گردهمایی های سرگرم کننده همچون برگزاری نمایشگاه، رقابت ها و یا مهمانی ها از طریق ارائه رایگان نمونه محصول(سمپل) بطور مستقیم به مشتریان دسترسی پیدا کنند. این عمل کارآمد خواهد بود چون مصرف کنندگان را در حالی با تجارتشان درگیر می کنند که در محیطی دوستانه و رقابتی قرار می گیرند و از طرفی زمانی که این رویدادها با حضور و دعوت از هنرمندان و افراد سرشناس صورت می پذیرد قدرت ، اعتبار و محبوبیت برند به صورت روز افزون افزایش پیدا می کند.

استراتژی بازاریابی رویدادی موفق و تاثیر گذار علاوه بر ارائه اطلاعات در مورد محصول یا خدمت، اعتبارش را نیز به شرکت کنندگان نشان می دهد. یک برگ تخفیف، نمونه مجانی و مسابقه ای مفرح می تواند این احساس را به مشتریان منتقل کند که دارند سود می برند و تنها در یک اقدام بازاریابی تجاری شرکت نمی کنند.
بر خلاف تبلیغاتی که یک پیام همگانی از طریق تلویزیون، رادیو و یا تابلوی اعلانات برای میلیون ها مصرف کننده پخش می شود، بازاریابی رویدادی افراد یا گروه های خاصی را به هنگام تجمع مورد هدف قرار می دهد تا شاید بتواند تأثیرات کیفی بر افراد بگذارد.
رمز موفقیت در یک بازاریابی رویدادی تأثیرگذار شناسایی صحیح مخاطبان هدف و ایجاد تجربه ای است که در خاطر شرکت کنندگان ماندگار می شوید.

ایونت چیست و چرا اجرای ایونت بسیار مهم است؟

ایونت دراصل خلق یک رویداد می‌باشد و یکی از اجزای راهبردی بازاریابی سازمان است، بازاریابی رویدادی روشی جهت برقراری ارتباط موثر بین مشتریان و شرکت‌ها در گردهمایی های خاصی همانند:

  • همایش‌ها
  • کنسرت‌ها
  • نمایشگاه‌های فصلی کالا
  • اسپانسرینگ مسابقات ورزشی
  • اسپانسرینگ فیلم‌ها و رویدادهای هنری

و مواردی از این قبیل می‌باشد، در این روش از بازاریابی برند ها و کسب و کارهای مختلف با برگزاری موارد صدرالاشاره و گرد‌همایی هایی سرگرم کننده سعی بر خلق یک رویداد تاثیر گذار یا همان ایونت تاثیر گذار دارند.

ایونت - event

اجرای ایونت

برگزاری ایونت ها چند دسته هستند؟

معمولا ایونت ها با چندین روش دیگر تبلیغاتی از قبیل ارائه رایگان سمپلینگ،پروموشن،دعوت از خواننده ها و بازیگرهای محبوب(اسپانسرینگ) و بسیاری از موارد دیگر که مشاوران گروه توسعه تجارت فروشراه بر اساس اهداف شما راهنمایی ها و پیشنهادات خودشان را برای اجرای یک ایونت قدرتمند به شما ارائه می دهند،در نتیجه اصطلاحات ترکیبی که به کار می بندد درست است و ایونت به عنوان یک مرجع و شاخه اصلی می تواند در نظر گرفته شود و مابقی فعالیتهای ترویج فروش به عنوان زیر شاخه آن می توانند تعریف شوند همانند:

  • اجرای ایونت و پروموشن
  • ایونت همراه سمپلینگ و پروموشن
  • اجرای ایونت و سمپلینگ
  • ایونت همراه اسپانسرینگ
  • ایونت با تمامی فعالیتهای ترویجی تبلیغاتی مانند سمپلینگ، پروموشن، اسپانسرینگ و … می تواند قدرتی مجموعه عملکردهایی عظیم اثر بخش را به نمایش بگذارد

حال برای اینکه ایونت شما یا همان رویدادی که خلق می نمایید تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد همان اصل اول پ‌روژه های سمپلینگ و پروموشن یعنی برقراری و ایجاد ارتباطی مثبت و ماندگار در ذهن مصرف کننده را باید در دستور کار قرار دهیم و این کار را نیروهای آموزش دیده ما بر اساس تجربه چندین ساله خود به خوبی برای شما به اجرا در می آورند.

پیش از هرچیزی نمونه های اجرا شده پروژه های سمپلینگ و پروموشن را تماشا کنید و از شماره های درج شده در صفحه با فروشراه تماس حاصل بفرمایید تا کارشناسان ما در هر ساعت از شبانه روز مشاوره تبلیغات را به شما عزیزان ارائه دهند.