سمپلینگ

سمپلینگ

سمپلینگ یکی از مهم ترین نیازهای برندهای امروزی می باشد که می توان از آن به عنوان متحول کننده سیستم فروش یاد کرد،برخی از برندها سالهای زیادی است که در بازار رقابتی حضور دارند و حتی جایگاه مطلوبی دارند و حتی سهم از بازار چشمگیری را به خود اختصاص داده اند و برند آنها تبدیل به یک برند قدرتمند در بازار گشته است اما با وارد کردن یک محصول جدید به بازار به شدت دچار مشکل می شوند و برای شناساندن آن محصول و جوابدهی مطلوب به جرات می توان گفت موثر ترین روش اجرای سمپلینگ می باشد.

سمپلینگ

گاهی وقتها برندی جدید و یا محصولی جدید از یک شرکت وارد بازار می شود و با وجود صرف هزینه های بسیار بالای تبلیغات بالای خط (ATL) جوابدهی مطلوب را کسب نمی نمایند و نیاز است که مخاطبان آنها محصول جدید را از نزدیک حس کنند و در این قسمت است که سمپلینگ می تواند نقشی کلیدی و حساس و کاربردی را رقم زند.

بر اساس تجربیات گذشته به این نتیجه رسیده ایم که اجرای سمپلینگ موثر ترین روش برای برندها و محصولات در این شرایط می باشد.

خدمات سمپلینگ فروشراه
سمپلینگ

سمپلینگ و پروموشن محدودیت صنفی ندارد

معمولا بیشتر پروژه های سمپلینگ مربوط به محصولات غذایی و آرایشی و بهداشتی می شود و این سوال برای صاحبین دیگر مشاغل به وجود می آید که در شرایط صدرالاشاره برای معرفی یک خدمات جدید یا محصول جدید چه کارهایی را باید انجام دهند،نکته این است که Sampling معانی و مفاهیم مختلفی دارد و صرفا ارائه یک نمونه کوچک شده یک محصول یا ارائه تست محصول نمی باشد.
گاهی می تواند یک شرکت خدماتی مانند بیمه کارتهای عضویت در باشگاه مشتریانش را ارائه دهد که شرایطی تشویقی را برای مشتریانی که از این کارت استفاده کرده باشند را برایشان در نظر گرفته است و در این مواقع سمپلرهای گروه توسعه تجارت فروشراه می توانند با ارائه این کارتها و ایجاد ارتباطی موثر و ماندگار در ذهن مخاطب این کار را به شایسته ترین شکل ممکن برای شرکتها به انجام برسانند و بسیاری از ایده های مختلفی که برای برندها و شرکتهای مختلف می توانیم در این خصوص به اجرا برسانیم نشان دهنده این است که ما هیچ گونه محدودیت های صنفی نداریم و صاحبین مشاغل در هر زمینه ای که فعالیت داشته باشند از طریق سمپلینگ و پروموشن می توانیم رویدادهایی تاثیر گذار را خلق نماییم.

نکات لازم جهت اجرای پروژه های سمپلینگ

بهترین محصول را از میان سبد کالایی خود جهت اجرای سمپلینگ انتخاب نمایید.
مهم ترین و اساس ترین نکته انتخاب نیروهای حرفه ای و کارآمد با روابط عمومی بالا می باشد.
از لباس های فرم برندد شده استفاده نمایید.
برای ساخت کانتر از ایده های نوین و شیوه هایی خلاقانه  استفاده کنید.
طرح روی کانتر را مطابق با نکات کتابچه برند خود در نظر بگیرید.
با توجه به آموزش های محصولات یا خدماتی که به نیروها میدهید جمله هایی کوتاه و تاثیر گذار درست کنید.
انگیزه نیروها را با سیاست های پورسانتی و تشویقی افزایش دهید.
فیلدها و نقاطی را که انتخاب می نمایید را مطابق با سگمنت بازار خود در نظر بگیرید.
آمارهای فروش قبلی را با گزارشات زمان اجرا مقایسه نمایید تا میزان تاثیر گذاری و موفقیت پروژه را اندازه گیری نمایید.

فواید و مزایای سمپلینگ

– به وجود آوردن ارتباطی مفید، موثر و ماندگار در ذهن مصرف کننده
– ارزش آفرینی جهت برند و محصول از طریق احترام به حق انتخاب مصرف کننده قبل از خرید
– تاثیر سریع و ملموس افزایش فروش
– به گردش انداختن خروجی از شلف کالاهای گوناگون و متنوع یک برند
– پاسخگویی به سوالات آنی و لحظه ای مصرف کننده
– امکان بررسی و مانیتور کردن رفتار مصرف کننده نسبت به سمپل ارائه شده
– امکان خلق مشتری های وفادار
– ایجاد روابط مطلوب مستقیم و بدون واسطه با مخاطب
– امکان استفاده از نیروهایی متناسب با پرستیژ و سگمنت برند و حتی ایجاد ارتباطهای فرهنگی و بومی در استانهای مختلف توسط سمپلرهای بومی هر استان
– از طریق سمپلینگ امکان افزایش سهم از بازار به وجود می آید
– معرفی کامل خواص کلی محصول یا خدمات

تاثیر پروژه های سمپلینگ قابل حس تر از سایر ابزارهای تبلیغاتی می باشد
طبیعی است که هر شرکتی در صنف خودش و در میان رقبای موجود به دنبال افزایش فروش و توسعه سهم از بازار خود می باشد و به همین دلیل از انواع و اقسام ترفندهای فروش و متد های تبلیغاتی مختلف استفاده می نمایند و بدیهی است که بعد از اجرای هر فعالیت یا کمپین تبلیغاتی به دنبال بررسی میزان تاثیر گذاری تبلیغاتی که برایش هزینه کرده اند می باشند،خوشبختانه سمپلینگ یک روش بسیار کاربردی می باشد که میزان موفق بودن پروژه را در همان زمان اجرای آن می توان اندازه گرفت و بسته به نوع پروژه و کیفیت اجرای آن تجربه ثابت کرده است که از 20 درصد تا 400 درصد رشد فروش در نقاطی که پروژه اجرا شده است به وجود آمده است و این آمار و ارقام باعث شده است که به صورت روزافزون شاهد رشد پروژه های سمپلینگ و پروموشن باشیم.

سمپلینگ بازارسازی است،نه بازاریابی

معمولا برخی از بازاریابان با مراجعه به نقاط فروش جواب منفی دریافت می کنند و در این بین برخی از بازاریابان حرفه ای از جمله ای طلایی و کلیدی برای ایجاد اولین فروش به یک پایگاه جدید استفاده می نمایند و می گویند: از ما این کالا رو خرید کنید فروشش با من !

در حال حاضر برخی از شرکتها در ایران به بازاریابان خود این آموزش را داده اند که با این روش به پایگاه هایی که تا به حال نتوانسته اند کالا بفروشند وارد شوند و منظور از اینکه فروش محصول با من این است که آن بازاریاب درخواست اجرای پروژه سمپلینگ برای آن نقطه فروش مذکور را به شرکت ارائه می دهد و به محض اینکه کالا به آن فروشگاه رسید سمپلر یا پروموتر حرفه ای جلوی همان فروشگاه شروع به تبلیغ و ترویج محصول می نماید و می تواند فروشی مطلوب را رقم زند و از این طریق بازارسازی مطلوب و درستی را به انجام می رسانند.

سمپلینگ صرفا ارائه نمونه محصول رایگان نمی باشد
سمپلینگ صرفا ارائه محصول رایگان به مخاطبان نمی باشد بلکه مجموعه فعالیتهایی علمی،تخصصی،مدبرانه همراه با دانش بازار و روابط عمومی بسیار بالا جهت ایجاد یک ارتباط ماندگار و مثبت می باشد و که در زمانی کوتاه تاثیری بلند مدت در ذهن مصرف کننده دارد.

ویژگی های یک سمپلر حرفه ای

برخی از ویژگی های سمپلرهای خوب و حرفه ای عبارتند از :

– ظاهر آراسته و مناسب
– فن بیان قوی
– مهارتهای ارتباطی بالا
– نظم و انسجام کاری
– آشنایی با فنون مذاکره
– دارا بودن شخصیت اجتماعی مثبت
– دارا بودن تعهد و پایبندی نسبت به کار
– داشتن انگیزه بالا
– توانایی بلند صحبت کردن
– توانایی تحلیل موقعیت مناسب
و بسیاری از موارد دیگر که در کل به مهارتهای اجتماعی،ارتباطی و فروش مربوط است.

چرخه اجرای پروژه های سمپلینگ

– شناخت کلی برند و محصولات
– شناخت رقبای محصول مورد نظر و برتری های رقابتی
– ایده پردازی خلاقانه و متفکرانه و مشخص کردن سناریو اجرای پروژه
– برآورد بودجه،تارگت ها و اهداف مورد نظر
– بررسی امکانات و ملزومات اجرا
– تشکیل تیم یکپارچه و حرفه ای
– آموزش سمپلرها و پروموترها
– منطقه بندی/گروه بندی و تشکیل گروه ها و زیر گروه های سرپرستان
– مشخص کردن موقعیت مکانی فیلدها بر اساس تحقیقات بازار و کتابچه برند و سگمنت برند
– تهیه ملزومات اجرا
– کنترل و هدایت سمپلرها و پروموترها
– استفاده از بازرسان نامحسوس و محسوس
– ارائه گزارشات روزانه آنلاین و مکتوب
– تهیه نمودار بر اساس گزارش های موجود
– بررسی نقاط ضعف و قوت پروژه
– تغییر سیاست ها و استراتژی ها پس از بررسی گزارش
– تحویل ملزومات اجرا در پایان پروژه به کارفرما
– اخذ رضایت کارفرما
– جمع بندی کلی پروژه و صورت حسابهای مالی.

سمپلینگ : گروه توسعه تجارت فروشراه با رعایت کامل تمامی  قواعد و اصول علمی روز دنیا و با بهره گیری از دانش بین المللی بزرگترین اساتید علم تبلیغات و مارکتینگ از طریق سمپلینگ و ارائه سمپلر استفاده از حرفه ای ترین سمپلرها راهی مطمئن برای ورود ماندگار در ذهن مصرف کننده را ایجاد می کند، بدون شک می توان گفت در دنیای تبلیغات امروزی سمپلینگ پر قدرت ترین و اثر بخش ترین گونه تبلیغاتی برای خلق مشتری های وفادار می باشد .

سمپلینگ و پروموشن محصولات پاستیل

سمپلینگ:

در پروژه های سمپلینگ مواد غذایی مصرف کننده طعم واقعی و بدون اغراق محصولات شما را تجربه می کند این بدان معنی است که ما به حقوق مشتری مداری احترام گذاشته ایم و با ارائه سمپل برای انتخاب مصرف کننده ارزش قائل شده ایم که پس از ارائه سمپل و ارزیابی طعم واقعی محصول تصمیم به خرید بگیرد و در پروژه های سمپلینگ شرکت های آرایشی و بهداشتی مصرف کننده تجربه استفاده از نمونه کوچک شده محصولاتتان را کسب می نماید و برند شما به راحتی وارد خانه های مردم می شود وبا این کار موارد ذیل در ذهن مصرف کننده به وجود می آید:
1- شرکتی که اقدام به سمپلینگ می کند به قدری نسبت به کیفیت محصول خود مطمئن است که تجربه استفاده از آن را برای مصرف کننده رقم می زند.
2- شرکتی که سمپل محصولاتش را ارائه می دهد برای حق انتخاب مصرف کننده احترام و ارزش قائل می باشد.
3- از طریق سمپلینگ بدون وجود هیچ واسطه ای برند شما مستقیما با مصرف کننده ارتباطی موثر ایجاد می کند و رابطه متقابل و تاثیر گذار تولید کننده-عرضه کننده با مصرف کننده نهایی به خوبی شکل می گیرد.
4- به وسیله سمپلینگ و توضیحاتی که سمپلر ارائه می دهد تجربه مصرف محصولات شما،فرهنگ درست استفاده از آن،افزایش وفاداری برند،ترغیب مصرف کننده به تغییر مارک مصرفی و در نهایت افزایش فروش محقق می شود.

لازم به ذکر است تمامی موارد فوق فقط و فقط در صورتی موثر می باشد که نیروی اجرایی این کار(سمپلر) از تمامی مهارتهای ارتباطی مانند فن بیان،زبان بدن و … برای ایجاد ارتباطی موثر بهره مند باشد در اصل نوع پوشش،نوع صحبت کردن و تمامی رفتارهای پروموتر یا سمپلر معرف شخصیت برند شما می باشد و تیم حرفه ای فروشراه حساسیت بالای این کار را به خوبی درک میکند و از دغدغه ها و نگرانی های صاحبان کالا نسبت به نوع اجرا کاملا آگاه است و در مسیری حرکت میکنیم که نگرانی های شما را به اطمینان نسبت به خود تبدیل نماییم.