سمپلینگ و افزایش فروش

سمپلینگ و افزایش فروش

سمپلینگ و افزایش فروش : شیوه های مختلفی برای تبلیغات یک محصول وجود دارد. استفاده از طراحی کاتالوگ، بروشور، اوراق اداری و طراحی بنر های شهری راهکارهایی است که شما می توانید با استفاده از آن ها محصولات خودتان را تبلیغ نمایید.

اما یکی از بهترین شیوه هایی که در این زمینه می‌ توان به آن اشاره کرد، استفاده از سمپلینگ در ارائه محصولات به مشتری است. سمپلینگ و پروموشن نوعی تبلیغات گفته میشود که جهت معرفی و شناخت دقیق محصولی جدید و یا  قدیمی از یک برند مورد استفاده قرار می گیرد. در این شیوه مصرف کننده به انتخاب سریع و بدون شک یک برند تشویق می شود.

پروموشن چیست ؟

پروموشن یکی دیگر از روش های جدید بازاریابی و تبلیغات است که برای معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها می توان از آن استفاده کرد. این روش تبلیغاتی با انواع روش های اجرایی خود میتواند در برندسازی کسب و کارتان به شما کمک کند. تبلیغات BTL یکی از روش های جدید و مقرون به صرفه ی تبلیغات است که از نظر روش های اجرایی به پروموشن شباهت دارد.

در ابتدای کار از سمپلینگ به عنوان ارائه نمونه محصول رایگان یاد می شده است اما در حقیقت سمپلینگ ارتباطی مفید و موثر همراه با فن بیان مناسب و توضیح مختصر در مورد ویژگی های اصلی یک محصول می‌تواند به یک پروژه قدرتمند اقتصادی کمک کند.

با توجه به اینکه هویت یک برند در شیوه سمپلینگ، در واقع هویت یک برند به نمایش در می آید کلیه اجزای تأثیرگذار در این شیوه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. این شیوه تبلیغاتی به عنوان یکی از راهکارهای ترویج پایین خطی شناخته شده و راهکاری ارزان قیمت است.

البته ارزان قیمت بودن آن در مقایسه با شیوه های متنوع دیگر، به این معنا نیست که خود سمپلینگ هزینه اندکی داشته باشد بلکه خروجی و اثربخشی این نوع تبلیغ بسیار بیشتر می باشد که این مورد هزینه آن را مناسب جلوه می دهد.

تجربه نشان داده است استفاده از پروموشن باعث می شود میزان فروش محصولات توسط هر برندی تا چندین برابر افزایش فروش داشته باشد. شیوه سمپلینگ به ویژه در صنایع غذایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و تا به امروز توانسته است موفقیت زیادی را برای افراد مختلف در زمینه تبلیغ محصولات آن ها داشته باشد.

سمپلینگ و افزایش فروش
سمپلینگ و افزایش فروش

سمپلینگ و افزایش فروش

تاریخچه سمپلینگ

امروزه برند های بسیار بزرگی در سطح جهان برای معرفی محصولات خودشان از پروژه های تبلیغاتی سمپلینگ استفاده می کنند.تاریخچه بسیار دقیق و ثبت شده از سمپلینگ وجود ندارد. تنها چند مورد بسیار بزرگ و جذاب از پروژه‌های سمپلینگ که تاریخ ساز شده اند را میتوان به عنوان تاریخچه کوچکی از آن نام برد.یکی از مشهورترین پروژه های سمپلینگ، پروژه شرکت تولیدی صابون بنجامین تی ببیت  بوده است. این شرکت از سال ۱۷۷۶ میلادی شروع به تولیدات صابون های بهداشتی کرده بود.

سمپلینگ چیست ؟

در اواخر قرن نوزدهم میلادی، به منظور فروش بیشتر صابون و تبلیغات متنوع تر ، این شرکت شروع به ارائه نمونه های رایگان در خیابان های واشنگتن و نیویورک کرد.به خاطر این روش تبلیغاتی جدید و هوشمندانه در آن زمان، این شرکت تولیدی در سال‌های بعد توانست رشد چشمگیری را تجربه کند.البته تاریخچه سمپلینگ به حتی قبل تر از این موارد نیز بر می گردد.مثلاً از پیرز پلومن به عنوان یک نمونه تاثیر گذار سمپلینگ در قرن چهاردهم میلادی یاد می شود.

پلومن از مطرح ترین شاعران قرن چهاردهم میلادی بود و اشراف زاده ها برای مدح و ستایش خود از شعرا کمک می گرفتند. به همین دلیل رقابتی بسیار زیادی بین شعرا ایجاد شده بود تا بتوانند در مجالس شاهزادگان شعر سرایی کنند.

سمپلینگ و افزایش فروش

پلومن،با استفاده از یک شیوه خلاقانه توانست در رقابت را از رقبای خودش   پیشی بگیرد.شیوه پلومن به این شکل بوده است که بدون دریافت هزینه، بخشی از شعر خود را می سروده است و به اشراف زاده‌ها ارائه می کرده است در صورتی که آن ها تمایل به شنیدن مابقی شعر داشتند، وی کل هزینه را دریافت می ‌کرده است. همانطور که مشخص می باشد، سملینگ از قدیمی ترین شیوه های افزایش میزان فروش و محبوبت در جهان بوده است.

سمپلینگ و افزایش فروش
سمپلینگ و افزایش فروش

مزایای استفاده از سمپلینگ

استفاده از شیوه سمپلینگ برای ارائه تبلیغات مزایای بسیار زیادی برای شما به همراه دارد. اولین مزیت مهمی که سمپلینگ از آن برخوردار است،مکالمه حضوری با مشتری است و  این که می‌تواند به سوالات خریداران به صورت مستقیم پاسخ دهد.

دیگر مزیت مهمی که سمپلینگ از آن برخوردار می‌باشد، فروش در لحظه کالا می باشد.دیگه ویژگی مهمی که سمپلینگ دارد ، تقویت تصویر کالا در ذهن مشتریان می باشد.  همچنین سمپلینگ می‌تواند به راحتی محصولات جدید را به خریداران معرفی نماید.نکته جالب و ویژه دیگری که در مورد سمپلینگ وجود دارد این است که شما با استفاده از آن می توانید مشتریان قدیمی خود را با تبلیغات جدید جذب نمایید.

همچنین می توانید مشتریان جدید را که با محصولات شما ناآشنا هستند به خرید محصولات خودتان ترغیب کنید. در استفاده از شیوه سمپلینگ شما به راحتی می توانید به مشتریان ناراضی خودتان جوابدهی داشته باشید و رفع مشکلات آنها را به صورت حضوری پیگیری کنید. همچنین هزینه سمپلینگ برای مصرف کنندگان در مقایسه با دیگر شیوه های تبلیغاتی بسیار ارزان تر است و بازدهی آن نیز بیشتر می باشد. این شیوه می تواند در کوتاه مدت و دراز مدت محصولات شما را در بازار به شهرت برساند و میزان فروش خودش را افزایش دهد.

چگونه سمپلینگ و پروموشن را به اجرا درآوریم؟

همانطور که در توضیحات متوجه شدید استفاده از شیوه سمپلینگ برای تبلیغات مزیت های بسیار زیادی برای شما به همراه دارد.اما مطمئن استفاده از این شیوه تبلیغاتی نیازمند در نظر گرفتن نکات متعددی می باشد. همچنین در ابتدای کار مطمئناً شما با این نکات آشنایی ندارید.برای اینکه راحت تر بتوانید پروژه های سمپلینگ را به اجرا درآورید، باید از مشاوران مجرب آژانس تبلیغاتی فروشراه استفاده نمایید که سابقه چندین ساله در زمینه تبلیغات سمپلینگ داشته دارند.استفاده از مشاوران فروشراه باعث می شود سرعت افزایش میزان فروش شما بسیار زیاد باشد.

البته باید دقت کنید حتما به سراغ مشاوران باسابقه و مجرب در این زمینه بروید. برای استفاده از مشاورین مجرب و با سابقه شما می توانید وب سایت اینترنتی ما با نام فروش راه مراجعه کرده از بهترین مشاوران موجود در کشور استفاده کنید.

فروشراه یکی از فعال ترین مراکز تبلیغات سمپلینگ و پروموشن در کشور می باشد. مشاوران ما در هر زمانی که بخواهید در خدمت شما هستند تا هر گونه کمکی را که شما به آن نیاز دارید برایتان انجام دهند و شما را در رسیدن به اهداف اقتصادی مد نظرتان کمک کنند. استفاده از مشاوران سایت ما یک فرصت عالی برای شما می باشد، پس از آن استفاده نمایید.

اشتراک گذاری :
آخرین مطالب بلاگ فروشراه
اشتراک رایگان پیامک
برای عضویت در خبرنامه پیامکی و استخدام سریع لطفا اطلاعات خود را وارد نمایید.
نام:
موبایل:
گروه:
لطفا کدفعال سازی را وارد کنید:
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *