نیروی سمپلر یا پروموتر حرفه‌ای کیست؟

نیروی پروموتر و سمپلر

حتما می‌دانید که خرید محصول، امری کاملا احساسی است و فرد بعد از خرید سعی می‌کند تا با منطق، خرید احساسی خود را توجیه کند. پس ایجاد شرایطی برای لمس و حس فیزیکی محصول و حضور فردی که بتواند در معرفی کالا و همینطور توجیه خرید به خریدار کمک کند، روش هوشمندانه‌ای برای فروش محصول به نظر می‌رسد. از این رو می‌توان اجرای سمپلینگ و استفاده از نیروی سمپلر یا پروموتر حرفه‌ای را یار کمکی شرکت‌ها و برندها برای معرفی محصول و افزایش فروش دانست. قصد دارید با نیروی سمپلر یا پروموتر آشنا شوید؟ می‌خواهید در شغل سمپلر حرفه‌ای شوید؟ این مقاله برای شما است.

اجرای سمپلینگ و استفاده از نیروی سمپلر یا پروموتر حرفه‌ای

در گوشه و کنار خیابان یا در پاساژها و مراکز خرید، میزهای کوچک و بزرگ تبلیغاتی همیشه به چشم می‌خورند. میزهای رنگارنگی که در پشت آن افرادی جوان، با روی‌خوش و لبخندزنان می‌کوشند تا افراد حاضر در محیط را با محصول یا خدمتی تازه آشنا کنند. این موضوع خبر از عملکرد بی‌نظیر روش تبلیغاتی سمپلینگ دارد که شرکت‌های معتبر به خوبی به آن آگاه هستند. سمپلینگ یکی از روش‌های تبلیغات محیطی موثر و پربازده است و اجرای سمپلینگ با سمپلرهای حرفه‌ ای کاری است که برندهای بزرگ و معتبر از انجام آن غافل نشده و قدرت آن را دست کم نمی‌گیرند.

نیروی سمپلر یا پروموتر حرفه‌ای کیست؟

از نیروی سمپلر به عنوان نماینده فروش یا نماینده معرفی کالا در جهت معرفی محصول و جذب مشتری استفاده می‌شود. سمپلر نمونه محصول را به مشتریان بالقوه ارائه می‌کند و می‌کوشد در جهت فروش خدمت و محصول به مشتری قدم موثری بردارد. اغلب افرادی که به عنوان سمپلر فعالیت می‌کنند لباس هماهنگ می پوشند. از آراستگی چهره برخوردارند و با روی‌خوش از افراد برای معرفی کالا دعوت می‌کنند.

از مشخصه‌های اصلی یک نیروی سمپلر و پروموتر حرفه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آراستگی چهره
  • اندام مناسب و معقول
  • لحن بیان دلنشین
  • صبور و خوش اخلاق
  • مهارت‌های ارتباطی قوی
  • توانایی مذاکره و متقاعدسازی
  • اطلاع کامل از ویژگی‌های محصول و نحوه خرید

استفاده از سمپلر یا پروموتر حرفه‌ای برای شرکت‌ها و برندها

در بسیاری از صنایع که در آن با کالاهای تند مصرف رو‌به رو هستیم، شغل سمپلر یا پروموتر شغلی شناخته شده است. نوشیدنی ها، مواد شوینده، محصولات غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی و… نمونه‌ای از کالاهای مصرفی تند گردش هستند که به عنوان یک روش تبلیغاتی موثر از سمپلینگ و نیروی سمپلر یا پروموتر استفاده می‌کنند. این افراد که اغلب پسران و دختران جوان، شاداب و با انگیزه هستند با بیانی ساده و دلنشین مزیت استفاده از محصول و خدمت را به افراد توضیح می‌دهند و مشتری را به استفاده و خرید محصولات ترغیب می‌کنند. تعیین این موضوع که از نیروی سمپلر خانم یا آقا استفاده شود به تصمیم برند یا شرکت بستگی دارد. البته اغلب کسب و کارهای کوچک اجرای سمپلینگ را با حضور یک آقا و یک خانم انجام می‌دهند.

وظایف نیروی سمپلر یا پروموتر حرفه‌ای

شاید در ایران شغل سمپلر به عنوان شغل دوم در نظر گرفته شود ولی در دنیا شغلی تخصصی محسوب می‌شود. افرادی که در این شغل مشغول به فعالیت هستند از جایگاه و درآمد خوبی برخوردارند. نیروی سمپلر یا پروموتر حرفه‌ای موظف است که به روش‌ها و تکنیک‌های نوین بازاریابی نیز تسلط داشته باشد.

نمونه وظایفی که از یک نیروی فعال و شاداب سمپلر انتظار می‌رود، به شرح زیر است:

  • نمونه محصول را با احترام در اختیار مشتریان قرار دهد.
  • با صبر و حوصله و با روی‌خوش پاسخگوی سوال مشتریان باشد.
  • برای نقد یا تعریف مشتریان از محصول جواب هوشمندانه پیدا کند.
  • بازخورد افراد از تجربه استفاده محصول را گزارش کند.
  • درمورد ابعاد کلی محصول توضیحات قانع‌کننده ارائه دهد.
  • سمپلر می‌کوشد با ثبت خاطره‌ای خوش، برند را در ذهن مشتری ماندگار کند و او را به خرید مجدد تشویق کند.

حقوق و دستمزد نیروی سمپلر

در ایران که سمپلرها به صورت نیمه وقت کار می‌کنند، حقوق و دستمزد آن‌ها متفاوت است. معمولا مطابق با ساعاتی که سمپلر در محل حضور دارد، میزان حقوق و دستمزد تعیین می‌شود. بعضی از شرکت‌ها وعده غذایی نیروهای سمپلر یا پروموتر را در صورت یک روز کار کامل برای افراد شاغل تهیه می‌کنند. به طور کلی در نمایشگاه‌های بزرگ و همایش‌های بین‌المللی برای نیروهای تبلیغاتی دستمزد بالاتری در نظر گرفته می‌شود.

جمع‌بندی

سمپلینگ، پرکاربردترین روش‌ تبلیغات محیطی است که با هدف ارائه محصول و معرفی خدمت به مشتری اجرا شده و در آن از نیروی سمپلر یا پروموتر استفاده می‌شود. سمپلر یا سمپلرینگ شغلی جذاب و سرزنده است و فرد یا افرادی که برای این شغل در نظر گرفته می‌شوند باید بسیار پرانرژی و شاداب باشند. نیروهای سمپلر و پروموتر نقش مهمی در معرفی برند و محصول ایفا می‌کنند و باید در کار خود بسیار حرفه‌ای عمل کنند.  اگر به دنبال اجرای سمپلینگ یا نیروی سمپلر یا پروموتر حرفه‌ای هستید، از طریق وبسایت یا شماره های تماس فروشراه با همکاران ما در تماس باشید و راهنمایی‌های مورد نیاز خود را به دست آورید.

اشتراک گذاری :
آخرین مطالب بلاگ فروشراه
اشتراک رایگان پیامک
برای عضویت در خبرنامه پیامکی و استخدام سریع لطفا اطلاعات خود را وارد نمایید.
نام:
موبایل:
گروه:
لطفا کدفعال سازی را وارد کنید:
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *