بازاریابی در خارج از فضای اینترنت

بازاریابی اینترنتی بخشی مهم و عمده از هر استراتژی بازاریابی را تشکیل می دهد، اما این بخش از بازاریابی تمام جنبه های بازاریابی را پوشش نمی دهد. بازاریابی در خارج از فضای اینترنت در جلب مشتریان جدید و ایجاد آگاهی نسبت به برند شما تاثیر بسیار زیادی دارد. نکته اصلی بکارگیری روش هایی است که پیش از این اثر بخشی آنها تائید شده، در حالیکه در عین حال باید همواره نسبت به پذیرش و آگاهی از شیوه های جدید و نو و بکار گیری آنها هم در بازاریابی کسب و کار خودتان آمادگی داشته باشید.

پنج استراتژی هوشمندانه برای بازاریابی در خارج از فضای اینترنت

موارد زیر شامل تکنیک هایی است که برای استفاده در بازاریابی شما در خارج از فضای اینترنت پیشنهاد می شود:

پنج استراتژی هوشمندانه برای بازاریابی
پنج استراتژی هوشمندانه برای بازاریابی

1- جستجو شیوه های مختلف در بازاریابی چریکی

این رویکرد تا حدودی نیاز به نوعی تفکر خلاقانه دارد و تاکید آن بر استفاده از شیوه های غیر معمول ممکن است برای هر صاحب کسب و کاری مناسب و جذاب به نظر نرسد. از طرف دیگر، باید توجه داشت که از روش های غیر معمول تحت عنوان غیر قابل فراموشی هم یاد می شود و در رابطه با تاثیر گذاری بر مشتریان اغلب جزء بهترین شیوه ها قرار می گیرند.

اگر شیوه به نظر شما منطقی می آید به ایده های مطرح شده در بالا از نظر Jaye Carden توجه کنید:

چسباندن یادداشت های پشت چسب دار در محل های ورودی خودرو به پارکینگ یا مرکز خرید

تماس گرفتن با یک برنامه رادیو

قرار دادن کارت ویزیت خودتان در محیط های عمومی

حتی طرفداری از رویدادهای مختلف هم می تواند به عنوان یک تکنیک بازاریابی چریکی که مملوء از فرصت های مختلف است در نظر گرفته شود. تنها کافی است که در این رابطه به موضوعی مورد پسند مشتریان مختلف خود دست پیدا کنید، یک فضای عمومی را کرایه کنید و سپس در تبلیغ و ترفیع آن رویداد بکوشید و سپس در رابطه با نوع کالا یا محصولی که بصورت رایگان قادر به ارائه آن به مشتریان مختلف هستید تصمیم بگیرید.

2- عرضه نمونه محصولات بصورت رایگان

یک راه برای معرفی و بالا بردن آگاهی نسبت به برند خودتان عرضه نمودن محصولات و خدمات برند خودتان به دلیلی عامه پسند و به اصطلاح خیر خواهانه می باشد. زمانی که با یک سازمان غیر انتفاعی در یک موضوع خاص که از لحاظ بازاریابی با ارزش  در نظر گرفته می شود، همکاری می کنید، آنها هم با تشکر کردن از شما در برابر جمعیت انبوهی از طرفداران، نام بردن از شما در روزنامه خود و همچنین صفحه اختصاصی خود در شبکه های اجتماعی پاسخ محبت شما را می دهند.

یک استراتژی دیگر در رابطه با بذل و بخشش: در کنار هر یک از سفارش های ارائه شده به شما یک محصول کوچک از برند خودتان را هم قرار دهید. همچنان که بسیاری از کارشناسان و اهل فن به این موضوع اذعان دارند، قرار دادن خدمات تحویل رایگان در کنار محصولات سفارش داده شده یا حتی یک کالای کوچک دیگر به عنوان تشویقی برای آنها جهت خرید مجدد از شما در نظر گرفته می شود.

توجه داشته باشید که در نظر گرفتن نکته ای ساده در برنامه های خودتان همانند این مورد موجب وفاداری بسیار زیاد مشتریان شما می شود.

3- طراحی نشانه ها و بنر های تبلیغاتی سفارشی بر اساس مخاطب هدف

اگر کسب و کار شما دارای یک محل فروش فیزیکی می باشد، مطمئنا باید از علائم و نشانه های روشن و جلب توجه کننده برخوردار باشد. همچنین به دیگر موقعیت هایی برای قرار دادن بنرهای تبلیغاتی خود توجه کنید، مانند مسابقات ورزشی، بازارچه های کالا و دیگر مناطقی که از ترافیک نسبی مشتریان برخوردار می باشد. توجه داشته باشید که تمامی این بنرها باید دارای یک پیام ثابت و یک لوگو یکسان باشند و مشتریان خود را با مجموعه ای شعارها و علائم مختلف سردرگم نکنید. چرا که هدف داشتن تاثیری بلند مدت و فراموش نشدنی می باشد.

4- سخنرانی عمومی

هر کسی از عهده سخنرانی در برابر عموم برخوردار نمی باشد، اما استفاده از این فرصت برای مدیر یک کسب و کار کوچک امتیاز بزرگی محسوب می شود تا از آن طریق قادر به انتشار پیام کسب و کار خود باشد. مطمئنا شما در حوزه کسب و کار خودتان یک کارشناس توانا به حساب می آیید، پس چرا نباید همواره در پی فرصت هایی برای اشتراک گذاری دانش و تجربه خود باشید. فقط توجه داشته باشید که چنین سخنرانی هایی نباید تنها با هدف داشتن فروش دنبال شود، بلکه هدف از این موقعیت ها باید بالا بردن اعتبار خود و آگاهی نسب به برند شما و کسب و کار خودتان و تمایل شما به ارائه اطلاعات رایگان باشد.

5- برقراری ارتباط و شبکه سازی

اغلب هر چند وقت یکبار در کنفرانس ها و برنامه های سخنرانی مختلف مرتبط با کسب و کار خودتان شرکت می کنید؟ توجه کنید که تنها شرکت کردن به عنوان یک فرد آزاد می تواند روشی فوق العاده برای ارتباط برقرار کردن با مردم و گسترش پیام شما می باشد.

حتی ممکن است تعبیه کردن یک باجه در یک رویداد مشهور و ارائه محصولات رایگان در کنار بروشور و تبلیغات را هم در نظر داشته باشید. هر قدر طراحی ای باجه و محتوایی که در به بازدید کننده گان ارائه می کنید، جالب تر و به یاد ماندنی تر باشد، از اثر گذاری بیشتری بر مشتریان بالقوه خودتان هم برخوردار خواهید بود.

اشتراک گذاری :
آخرین مطالب بلاگ فروشراه
اشتراک رایگان پیامک
برای عضویت در خبرنامه پیامکی و استخدام سریع لطفا اطلاعات خود را وارد نمایید.
نام:
موبایل:
گروه:
لطفا کدفعال سازی را وارد کنید:
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *