تبلیغات دیجیتال چیست ؟

تبلیغات دیجیتال چیست ؟

تبلیغات دیجیتال چیست ؟ روند رو به رشد تبلیغات از پیش برنامه ریزی شده در فضای اجتماعی و شبکه های اجتماعی، پیش روی برندها فضای بی پایانی از فرصت برای بهبود وضعیت نام تجاریشان قرار داده است. در ابتدای این مقاله به بررسی چارچوب اولیه تبلیغات دیجیتال می‌پردازیم و سپس تحولات آن را بررسی می‌کنیم.

 تبلیغات دیجیتال چیست؟

تبلیغات دیجیتال تولید و توضیع محتوای مد نظر یک برند به کاربران و مصرف کنندگان از طریق روش های مختلف آنلاین و دیجیتالی است.

از قدرت نفوذ تبلیغات دیجیتال با استفاده از رسانه‌هایی چون شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو، اپلیکیشن‌های موبایل و وبسایت‌ها برای نمایش تبلیغات و انتقال پیام‌ها به مخاطبین استفاده می‌شود.

تبلیغات سنتی (غیر دیجیتال) پیرو نگرش spray and Pray (نگرشی که در آن تبلیغات در معرض عموم قرار میگیرد، چه مخاطب تبلیغ باشند و چه نباشند) هستند و به انبوهی از مخاطبان دسترسی دارند اما نرخ بازگشت سرمایه آن‌ها به شدت نا مشخص است. تبلیغات دیجیتال بسیار داده محور است و می‌تواند جزئیات هر لحظه از کمپین و نتایج آن را به شما گزارش دهد. در دسترس بودن اطلاعات کاربران و قابلیت هدف‌گذاری، تبلیغات دیجیتال را به یک ابزار مهم برای کسب‌وکارها در زمینه ارتباط با مخاطبان تبدیل کرده است.

تبلیغات دیجیتال چیست ؟

“تبلیغ نکردن برای صرفه جویی در هزینه مثل آن است که ساعت خود را برای نگه داشتن زمان از کار بیندازید.”
هنری فورد (موسس کمپانی فورد)

شروع تبلیغات دیجیتال چگونه بود؟

در ۲۷ اکتبر ۱۹۹۴، یکی از اولین بنرهای تبلیغاتی روی سایت Hotwired.com نمایش داده شد و دنیای تبلیغات شاهد ظهور تبلیغات دیجیتال بود. این بنر در سایز ۴۶۸*۶۰ پیکسل و با جمله ” تا به حال اینجا رو کلیک کردید؟ کلیک کنید” منتشر شد.

این تبلیغ برای تور مجازی AT&T درباره هفت موزه هنری جهان بود. نرخ کلیک برای این تبلیغ ۴۴ درصد بود. با معرفی گوگل ادوردز در سال ۲۰۰۰، گوگل ادسنس در سال ۲۰۰۳ و فیسبوک در سال ۲۰۰۷، صنعت تبلیغات دیجیتال دچار تحولات بسیاری شد و از این طریق ردیابی، بهبود و کنترل تبلیغات برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط میسر شد.

چهار چوب تبلیغات دیجیتال چیست؟

از سال ۱۹۹۴ که آغاز این مسیر بود، تبلیغات دیجیتال دائما در حال تغییر و نوآوری است. امروزه تنوع چشم اندازهای تبلیغات دیجیتال شامل فرمت‌های گوناگونی می‌شود. شما میتوانید از ادغام دو گروه مختلف یک قالب جدید ایجاد کنید. برای مثال، شما می‌توانید با  نمایش تبلیغ خود به بازدیدکنندگان موجود، به آن‌ها یادآوری کنید که خرید خود را تکمیل کنند. در اینجا به بررسی ۵ فرمت رایج تبلیغات دیجیتال می‌پردازیم.

 

بازاریابی محتوایی

این نوع از بازاریابی در تلاش برای ارائه محتوایی است که بتواند با کمترین و مناسب ترین کلمات بهترین و عمیق ترین تأثیر را بر مخاطبان گذاشته و از طریق درگاه و کانال های ارتباط جمعی کاربران به نشر این محتوا بپردازند و مشتریان را به سمت وب سایت شما هدایت کند.

تبلیغات دیجیتال چیست ؟
تبلیغات دیجیتال چیست ؟

 

بازاریابی موتورهای جستجو

به هنگام جستجوی چیزی در گوگل یا بینگ، برخی نتایج با برچسب “Ad” در بالای صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر می‌شوند. که این تبلیغات نتیجه بازاریابی موتورهای جستجو می‌باشد. مسلما بازاریابی موتورهای جستجو رایج ترین قالبی است که استفاده می‌شود. در این فرمت، شما کلمات کلیدی خود را برای رقابت با سایرین به منظور ظاهر شدن در بالای صفحه جستجو پیشنهاد می‌دهید.

تبلیغات کلیکی(CPC) – پرداخت به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ شما انجام می‌شود- و یا تبلیغات به ازای نمایش (CPM) – پرداخت به ازای هر ۱۰۰۰ دفعه که تبلیغ دیده شود، فارغ از اینکه منجر به کلیک شود یا خیر- نیز از مئدل‌های محاسبه هزینه تبلیغات بازاریابی موتورهای جستجو هستند.

تبلیغات بنری و نمایشی

در تبلیغات بنری و نمایشی از متن و تصویر در وبسایت‌های دیگر استفاده می‌شود. بسیاری از وبسایت‌ها وجود دارند که تبلیغات را منتشر می‌کنند. رایج‌ترین انواع تبلیغات بنری شامل تصاویر، موبایل، متن، متن، بنر، پاپ آپ و تبلیغات ویدئویی می‌شود.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

مخاطبین شما زمان زیادی از وقت خود را در شبکه‌های مجازی می‌گذرانند و این موضوع فرصت زیادی برای تبلیغ بر روی برندتان ایجاد می‌کند. شما می‌توانید از پلتفرم‌های اجتماعی مثل فیسبوک، توئیتر، یوتیوب، اینستاگرام، لینکدین، ردیت و … برای ترویج برند و محصولاتتان استفاده کنید. تبلیغات شبکه‌های اجتماعی به شما در ایجاد انجمنی از مخاطبان و مسیر هدایت آنان و همچنین افزایش شرکت‌کنندگان در یک رویداد، به منظور افزایش نرخ تبدیل وبسایت، نصب اپلیکیشن و رشد فروش یک فروشنده، کمک می‌کند.

تبلیغات همسان

تبلیغات همسان در شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌های دیگر ظاهر می‌شوند و شباهتی به تبلیغات عادی ندارند. این تبلیغات زیر قسمت‌های ” مطالب پیشنهادی” یا “مطالب مرتبط” ظاهر می‌شوند، که با مطالبی که در خود سایت مطالعه می‌کنید هماهنگی دارند و فقط با کلیک بر روی آن به وبسایت شخص یا شرکت تبلیغ‌دهنده وارد میشود.

ریتارگتینگ یا ریمارکتینگ

آیا برایتان پیش آمده است که یک محصول را در یک فروشگاه اینترنتی چک کرده و پس از مدتی به هنگام گشت‌وگذار در شبکه‌های مجازی خود با همان محصول برخورد کرده‌اید؟ این همان بازاریابی مجدد یا ریتارگتینگ است. این نوع از بازاریابی از کوکی‌ها برای پیگیری عملکرد شما در یک وبسایت، استفاده می‌کند. تقریبا تمام پلتفرم‌های مهم و اصلی تبلیغات مثل گوگل، جنبه های گوناگون بازاریابی مجدد را ارائه می‌دهند.

اشتراک گذاری :
آخرین مطالب بلاگ فروشراه
اشتراک رایگان پیامک
برای عضویت در خبرنامه پیامکی و استخدام سریع لطفا اطلاعات خود را وارد نمایید.
نام:
موبایل:
گروه:
لطفا کدفعال سازی را وارد کنید:
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *