روش های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک با بودجه کم

بازاریابی با بودجه کم

روش های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک با بودجه کم  :در کسب و کارهای کوچک که بودجه در حداقل خود قرار دارد، شاید اولین هزینه ای که به فکر کم کردن آن میافتید، کاهش فعالیت‌های بازاریابی‌تان باشد.

شاید بهتر است فکرتان را در این مورد اصلاح کنید. در حالی که روش‌های بازاریابی سنتی بسیار گران قیمت بوده و به سختی قابل اندازه گیری بودند، کسب و کارهای کوچک هیچ گاه ملزم به پرداخت چنین هزینه‌های گزافی نیستند و می‌توانند به ابزارهای بازاریابی مقرون به صرفه و همچنین قابل ارزیابی روی آورند.

اما شاید تنها سوالی که در این جا می‌توان مطرح کرد این باشد که با وجود ابزارهای دیجیتالی بسیاری که امروزه شاهد آن هستیم، بهترین راه برای شروع چیست؟

به عنوان مثال، بازاریابی ایمیلی یکی از کانال‌های بازاریابی درست دیجیتال است که می‌تواند نرخ برگشت سرمایه ۳۸ دلاری را برای هر ۱ دلار هزینه در این بخش، به ارمغان آورد.

روش های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک با بودجه کم

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و ایمیل، تنها شروعی برای بازاریابی آنلاین هستند. در ادامه قصد داریم ۱۰ استراتژی بازاریابی که می‌تواند در معرفی کسب و کارتان با کمترین بودجه به شما کمک نماید را معرفی کنیم.

۱- یک ارائه آسانسوری مناسب آماده کنید

شما باید همواره و در همه حال، در حال بازاریابی کسب و کار خود باشید. بنابراین شما نیازمند یک ارائه آسانسوری (Elevator Pitch) مناسب هستید. تحقیقات نشان می‌دهد که محدوده‌ی زمانی توجه یک آدم بزرگسال، در حدود ۶ تا ۸ ثانیه است. این، تمام زمانی است که شما برای جلب توجه یک نفر در اختیار دارید. اگر شما در خلال ۶ تا ۸ ثانیه اول بتوانید توجه فرد را به خود و کسب و کارتان جلب نمایید، شما تنها حدودا ۱ دقیقه فرصت خواهید داشت تا بتوانید محصول و یا سرویس خود را به آن‌ها بفروشید. بنابراین به این موضوع توجه داشته باشید و برای آماده کردن یک ارائه آسانسوری مناسب، زمان کافی را صرف کنید. در این حالت نیز به دلیل خلق موقعیت‌های تجاری مناسب برای کسب و کار خود، نرخ بازگشت سرمایه بالایی را شاهد خواهید بود.

۲- از جامعه کوچک اطراف خود شروع کنید

هنگامی که صحبت از بازاریابی می‌شود، شما مجبور نیستید که بزرگ فکر کنید. محلی بیاندیشید. چه اتفاقی در جامعه کوچک اطراف شما در حال وقوع است؟ حامی رویدادهای کوچک و مسابقات ورزشی محلی شوید. کارت‌هایی برای کسب و کار خود فراهم کنید و آن‌ها را در کتابخانه‌ها قرار دهید. درباره مشتریان ایده آل خود بیشتر بدانید و به این فکر کنید که آن‌ها چگونه و کجا بیشتر زمان خود را سپری می‌کنند. سپس در جستجوی موقعیت‌هایی باشید تا پیام‌های بازاریابی خود را به مشتریان‌تان انتقال دهید.

۳- همکاری

می توانید چندین گروه از کسب و کارهای با پتانسیل بالا و غیر رقابتی که با آن‌ها آشنایی دارید را گرد هم آورده و توسط همکاری‌های مختلف، به ترویج و تبلیغ یکدیگر بپردازید. شما می‌توانید در خلال این همکاری، پیشنهاد تخفیف‌های مختلف و ارائه سرویس‌های مشترک را برای کاربرانتان به ارمغان آورید. همچنین می‌توانید تبادل بنر و لینک داشته و یا در شبکه‌های اجتماعی به تبلیغ یکدیگر بپردازید. با توسعه این گونه همکاری ها، شما می‌توانید با دسترسی به افراد جدید، مشتری‌های بالقوه خود را افزایش دهید.

بازاریابی با بودجه کم

۴- شبکه سازی

شبکه سازی یکی از راه‌های مهم برای بازاریابی کسب و کار شماست. به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین راه‌های به وجود آوردن یک کسب و کار، بیرون رفتن، برقراری ارتباط با مردم و شناخت افراد جدید است. شبکه سازی نیازمند یک تعهد زمانی بوده و شاید لذت آنی و سریعی را نیز برای شما به همراه نداشته باشد؛ اما این را به خاطر داشته باشید که یکی از دارایی‌های بزرگ هر کسب و کار و هر صاحب کسب و کاری، داشتن یک شبکه قدرتمند است.

۵- سخنرانی کنید

بسیاری از مردم، از سخنرانی در جمع متنفر بوده و از آن گریزانند. بنابراین بسیاری از سازمان‌ها به دنبال افراد واجد شرایط و متخصصان کارآزموده ای هستند که بتواند برای گروه‌ها و تیم هایشان، سخنرانی کرده و به آن‌ها آموزش دهد. نفس عمیق بکشید و برای انجام چنین کارهایی داوطلب شوید! تا زمانی که اطلاعات ارزشمندی که در اختیار دارید را در اختیار مخاطبانتان قرار ندهید، نمی‌توانید خود را حرفه ای بنامید. از جانب دیگر، اگر شما هم نگران سخنرانی در جمع هستید، باید این نکته را بدانید که هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، سخنرانی کردن برای شما آسان‌تر شده و علاوه بر آن، اعتبار شما در حوزه کاری‌تان نیز افزایش می‌یابد.

۶- سر و صدا ایجاد کنید

زمانی، جایگاه شغلیِ روابط عمومی، با چیزی که امروزه شاهد آن هستیم، متفاوت بود. با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، روابط عمومی شرکت‌ها نیز دچار تغییرات بنیادین و اساسی شده، به گونه‌ای که امروزه کسب و کارهای کوچک و نوپا نیز، می‌توانند حتی تهیه گزارش از رویدادهای مختلف را نیز برون سپاری کنند. شرکت‌های متنوعی به واسطه‌ی پیشرفت فناوری به روی کار آمدند که سرویس‌های مختلفی را ارائه می‌دهند و گزارشگری و فعالیت‌های رسانه ای نیز توانست همانند پروژه‌های دیگر، برون سپاری شود. شما می‌توانید این شرکت‌ها را پیدا کنید و با کمترین هزینه ممکن، بخش روابط عمومی شرکت خود را رونق بخشید.

۷- خواستار لینک مرجع باشید

از اینکه از وب سایت‌های دیگر بخواهید که به شما لینک داده و برای شما مشتری‌های ارجاعی فراهم کنند، دریغ نکنید. بسیاری از مردم این گونه می‌گویند که اگر از آن‌ها درخواست لینک و مشتری‌های ارجاعی شوند، تمایل به انجام این کار دارند، اما تعداد کمی هستند که بدون درخواستی از جانب شما، این کار را انجام می‌دهند. لینک‌های ارجاعی، مسیر بسیار خوبی برای دستیابی به مشتری‌های جدید است. بنابراین اگر تا به حال از هیچ فرد یا وب سایتی، درخواست لینک یا مشتری ارجاعی نکرده اید، سریعا دست به کار شده و این درخواست را مطرح کنید.

۸- روابط خوبی با مشتریان داشته باشید

احتمالا این جمله را بارها شنیده اید اما ما باز هم آن را تکرار می‌کنیم، حفظ یک مشتری، به مراتب هزینه کمتری نسبت به جذب یک مشتری جدید دارد. دقیقا به همین دلیل هم هست که گفته می‌شود ایجاد یک رابطه خوب با مشتری بسیار مهم و حیاتی است. یکی از راه‌هایی که می‌توانید رابطه ای خوب و مداوم را با مشتریانتان برقرار کنید، ارسال ایمیل و بازاریابی ایمیلی است.

هنگامی که مشتریانتان به وب سایت و یا فروشگاه شما مراجعه می‌کنند، ایمیل‌شان را از آن‌ها درخواست کنید. سپس ارتباطات خود را مفید و حرفه ای کرده و در هر ایمیل، اطلاعات ارزشمندی را برای او ارسال کنید؛ این‌ها مواردی است که مشتری تمایل دارد از جانب شما دریافت کند.

۹- تخفیف‌های مختلفی ارائه دهید

پیشنهاد تخفیف‌های مختلف، یکی از روش‌های موثر و مفید در جذب مشتری جدید است. تحقیقات نشان داده که مردم به دلیل تخفیف‌های گوناگون، حتی برنامه‌های از پیش تعیین شده خود را نیز تغییر می‌دهند و همین موضوع نشان از تاثیرگذاری تخفیف در افزایش مشتری‌های بالقوه کسب و کار شماست. تخفیف‌ها همچنین می‌توانند در بازگشت کاربرانتان موثر واقع شود. به عنوان مثال، اگر به مشتری‌هایتان یک کوپن تخفیف برای استفاده در آینده را ارائه دهید، احتمال زیادی دارد که در آینده نیز به وب سایت شما مراجعه نمایند.

۱۰- سرویس/محصول رایگان را فراموش نکنید

اگر کسی تجربه استفاده از یک سرویس و یا یک محصول را داشته باشد، احتمال اینکه باز هم تقاضای آن سرویس/محصول را داشته باشد، بسیار زیاد است. از یک دوره استفاده رایگان و یا یک نمونه از محصول خود را در اختیار افراد مختلف قرار دهید، واهمه نداشته باشید. در دنیای امروزی، مردم با محصول و یا سرویسی که یک بار تجربه امتحان کردن آن را داشته باشند، راحت‌تر بوده و با اشتیاق بیشتری اقدام به خرید مجدد آن می‌نمایند.

این موارد، ۱۰ راه بازاریابی کسب و کارهای کوچک با کمترین بودجه بود. با استفاده از این استراتژی‌ها می‌توانید با مشتریان خود تعامل بیشتری داشته، روابط خوبی با آن‌ها برقرار کرده و برند خود را همواره بر سر زبان‌ها نگاه دارید. در مبحث بازاریابی، همه چیز وابسته به مقدار هزینه ای که انجام می‌دهید، نیست، بلکه بازاریابی، رابطه مستقیمی با مقدار زمان و فعالیتی که برای این کار صرف می‌کنید دارد. نظر شما در این باره چیست؟

اشتراک گذاری :
آخرین مطالب بلاگ فروشراه
اشتراک رایگان پیامک
برای عضویت در خبرنامه پیامکی و استخدام سریع لطفا اطلاعات خود را وارد نمایید.
نام:
موبایل:
گروه:
لطفا کدفعال سازی را وارد کنید:
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *