زمان مناسب برای فروش کسب و کار

زمان مناسب برای فروش کسب و کار

زمان مناسب برای فروش کسب و کار  : بسیاری از مدیران و کار آفرینان کسب‌و‌کار خود را با هدف فروش آن راه‌اندازی می‌کنند و برخی دیگر به هر دلیلی مجبور به انجام این کار می‌شوند. آن‌ها معمولا در چنین شرایطی صبر می‌کنند تا همه چیز در بهترین شرایط قرار بگیرد. اما شرایط ایده‌آل به‌ندرت برای یک کسب‌و‌کار مهیا می‌شود و به همین دلیل روند فروش آن به تعویق می‌افتد. این موضوع ممکن است باعث شود که بسیاری از فرصت‌های خوب از دست بروند. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت، به بررسی ۵ نشانه‌ای می‌پردازیم که در صورت مشاهده بهتر است کسب‌و‌کار خود را سریع‌تر بفروشید.

زمان مناسب برای فروش کسب و کار

 1- وابستگی بیش از اندازه به کسب‌و‌کار

زمانی که شخصی کسب‌و‌کارش را از صفر آغاز می‌کند، هیچ چیزی برای از دست دادن ندارد. بنابراین تمام سرمایه و زمان خود را برای ایده‌ای که دارد به خطر می‌اندازد. اما با گذشت زمان و بهبود پیدا کردن شرایط، اوضاع تغییر می‌کند. معمولا هر چقدر رشد کسب‌و‌کاری بیشتر باشد، صاحب آن‌ نیز محافظه‌کارتر می‌شود؛ زیرا احساس می‌کند که کسب‌و‌کارش به مرحله‌ی خوبی رسیده است و شرکتش ارزش بالایی دارد. بسیاری از ما شرکتمان را به‌عنوان بزرگ‌ترین دارایی می‌بینیم. بنابراین حتی فکر از دست دادن آن برای رسیدن به فرصت‌های بزرگ‌تر کمی برایمان ناخوشایند است. اما اگر واقعا قصد فروش شرکت خود را دارید، باید در همین مرحله به‌طور جدی به این موضوع فکر کنید.

 

۲- پایین بودن نرخ سود

خریداران یک شرکت معمولا برای تأمین مبلغ مورد نظر شما باید پول قرض بگیرند. بنابراین هر چقدر نرخ بهره‌ی وام‌ها کمتر باشد، شانس خریداری شدن کسب‌و‌کار شما بالاتر می‌رود. بنابراین هر موقع احساس کردید نرخ بهره‌ پایین آمده است، می‌توانید برای فروش شرکت خود اقدام کنید.

زمان مناسب برای فروش کسب و کار

۳- بالا بودن نرخ دارایی‌های مرتبط

هزینه‌ی بیشتر دارایی‌های مالی باهم همبستگی دارد. معمولا قیمت کسب‌و‌کار، ملک و سهام در یک جهت حرکت می‌کنند. از آنجایی که شما بعد از فروختن کسب‌و‌کار باید پول خود را روی موضوع جدیدی سرمایه‌گذاری کنید، بنابراین بهتر است که نرخ دارایی‌های دیگر را هم در نظر بگیرید. هر موقع احساس کردید قیمت همه‌ی آن‌ها به اوج خود رسیده، یعنی بهترین زمان برای فروش کسب‌و‌کار شما است.

4- جرایم اینترنتی

اگر شما هم برای ذخیره‌ی اطلاعات مشتری‌های خود از سیستم‌های ذخیره‌سازی ابری استفاده می‌کنید، مطمئنا دیر یا زود طعمه‌ی جرایم اینترنتی خواهید شد. هزینه‌ی محافظت کردن از اطلاعات در برابر هکرها بسیار زیاد است. بنابراین اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید از پس هزینه‌های ایمن کردن اطلاعات برآیید، زمان آن رسیده که کسب‌و‌کار خود را به شخص دیگری واگذار کنید.

۵- جایی برای پیشرفت نداشتن

یکی از دلایل اصلی بقای شرکت، پیشرفت در حوزه‌ی مربوط به کسب‌و‌کار است. هر مدیرعاملی اهداف بزرگی برای شرکت خود در نظر دارد و برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کند. آن‌ها باید در هر مرحله سیاست‌های صحیح را رعایت کنند تا بتوانند وارد مرحله‌ی بعدی شوند. اما شرایط برای کارآفرینان کمی فرق می‌کند. این افراد می‌توانند پیشرفت کردن و رسیدن به مرحله‌ی آخر را نادیده بگیرند. آن‌ها می‌توانند کسب‌و‌کاری را آغاز کنند و بعد از اینکه به مرحله‌ی خوبی رسید، آن را بفروشند و استارتاپ دیگری را راه‌اندازی کنند. حتی ممکن است استارتاپ دوم یا سوم آن‌ها موفق‌تر از تجربه‌های قبلی‌شان باشد. بنابراین هر چقدر زودتر برای فروش یک کسب‌و‌کار اقدام کنند، سریع‌تر می‌توانند شانس خود را در موضوع دیگر امتحان کنند.

اشتراک گذاری :
آخرین مطالب بلاگ فروشراه
اشتراک رایگان پیامک
برای عضویت در خبرنامه پیامکی و استخدام سریع لطفا اطلاعات خود را وارد نمایید.
نام:
موبایل:
گروه:
لطفا کدفعال سازی را وارد کنید:
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *