سمپلینگ چیست ؟

سمپلینگ چیست ؟

سمپلینگ چیست ؟ در معنای لغوی سمپلینگ به عنوان مزه کردن را می دهد. اما در دنیای امروز این واژه به معنای بازاریابی و استراتژی تبلیغاتی محسوب می شود. در حال حاضر به عنوان یکی از پرکاربرد ترین روش ها وموثرترین آن ها در زمینه تبلیغات محسوب می شود که از دیرباز تا به حال مورد استفاده قرار می گیرد. اجرای سمپلینگ نیز مانند دیگر خدمات دچار تغییرات شده و شکل تازه ای به خود گرفته است. اما اصل و کاربرد این مقوله مانند گذشته است و دچار تغییرات نشده است. خدمات سمپلینگ چیست در عرضه ی محصولات قدیم و جدید به افراد کمک کرده و با تاثیر عمیقی که بر ذهن مشتریان و مخاطبان می گذارد فروش افراد را تا حد غیر قابل باوری بالا می برد.

سمپلینگ چیست و چگونه آن را اجرا کنیم ؟

اجرای سمپلینگ  برای انجام این عملیات به شیوه صحیح در وهله ی اول به یک نیروی سمپلر حرفه ای و ماهر نیازمند هستید تا به شکل قابل قبولی با مشتریان و مخاطبان شما ارتباط برقرار کند. فراموش نکنید که فن بیان خوب و لحن مناسب و دلنشین باعث می شود تاثیر به سزایی بر تصمیم گیری مشتریان شما داشته باشد. نکته ی دیگر در اجرای سمپلینگ چیست ؟  نکته ای که باید در اجرای سمپلینگ رعایت شود این است یک نمونه ی کوچک مرغوب و باکیفیت را از محصول خود ارائه داده تا حین معرفی تاثیر مثبتی بر انتخاب مشتریان و مخاطبان شما داشته باشد.

اجرای سمپلینگ چیست ؟ یکی از متدهای قدرتمند تبلیغاتی که در سال های اخیر تاثیرگذاری بسیار قوی داشته است. اجرای سمپلینگ در دنیای امروز در دو فاز کوتاه مدت و بلند مدت انجام می شود. این عملکرد باعث می شود که در کنار استفاده از محصول و آشنایی با آن باعث ایجاد یک ارتباط دو سویه شده و در ذهن مصرف کننده تاثیر به سزایی می گذارد.

سمپلینگ را بهتر بشناسیم

یکی از شیوه های تبلیغات بسیار موثر استفاده از سمپل محصولات است. در حال حاضر این شیوه یکی از تاثیرگذار ترین روش های تبلیغ است. فرق نمی کند محصولات شما چه باشد خوراکی یا آرایشی این شیوه را در ابعاد وسیع نیز به کار می برند.

شرکت های معتبر از این روش تبلیغاتی بسیار استقبال می کنند. عملکرد این شیوه به نحوی است که افراد می توانند با محصولات جدید ارتباط برقرار کنند و نظریات خود را در رابطه با محصول اعمال کنند. البته از سمپل برای اهداف دیگری نیز استفاده می شود.

روش استفاده از سمپل به این صورت است به عنوان مثال پیش از تولید مواد غذایی از سمپل استفاده شده تا سطح رضایت مشتریان ارزیابی شود. این بررسی را از طریق جامعه ی آماری بالا انجام می دهند. پیش از آنکه محصول مواد غذایی را با شکل و طعم جدید تولید کنند میزان علاقه مندی مشتریان را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می دهند.

این روش همراه با تست کردن محصولات ، سوال و جواب های مختلف انجام می شود. لازم به ذکر است که بدانید طرز استفاده از سمپلینگ چیست ؟ کاربرد آن در همه ی ابعاد اقتصادی مقرون به صرفه است و اهداف متفاوتی را دنبال می کند.

از این روش جز در محصولات غذایی برای محصولات دیگر هم استفاده می شود. می توانید برای تبلیغ محصولات آرایشی، بهداشتی هم می توانید از روش سمپل استفاده کنید.

اجرای سمپلینگ چیست این فرآیند به مشتریان اجازه می دهد تا از کیفیت محصولات آگاهی داشته باشند در این روش کیفیت محصول برای آن به عنوان تبلیغ استفاده می شود. باید بدانید که این روش خدمات مطلوب و ویژه را به مشتریان ارائه می دهند. با این روش همزمان به تبلیغ محصول کمک کرده و کیفیت را نیز مشهود خواهد کرد.

شرکت نمونه های کوچک شده از محصولاتشان را که همان استفاده از سمپل است را برای احترام و ارزش قائل شدن به تصمیم و حق انتخاب مشتریان ارائه می دهند با استفاده از این روش مصرف کنندگان می توانند با مزایا و ویژگی های محصولات آشنا شوند و با آگاهی به تصمیم گیری برسند.

در سال های اخیر این روش جایگاه ویژه ای در میان دیگر روش های تبلیغاتی یافته است. کارشناسان تبلیغات اعتقاددارند که تاثیر واقعی این روش زمانی معلوم می شود که همزمان با ایده های نوین دیگر به مرحله ی اجرا در آید.

سمپلینگ چیست ؟
سمپلینگ چیست ؟

سمپلینگ چیست به عنوان یک روش کارآمد چه کاربردی دارد

سمپلینگ چیست ؟   روشی که به عنوان یک روش کاربردی و کارآمد به شمار می رود. این روش برای شما مشتریان وفاداری را خلق می کند. به این دلیل که واسطه ای میان محصولات و متقاضیان وجود ندارد. شما می توانید با استفاده از سمپلرها بدون وجود هیچ واسطه ای مانند یک فروشنده به مشتریان منتقل شده و در ذهن او ماندگار خواهد شد. هنگامی که همه آموزش ها برای برقراری ارتباط کارآمد به سمپلرها منتقل شده و با روش در زمان معرفی محصول تاثیر گذاری دو چندان خواهد شد.

نیروهای آموزش دیده در رابطه با سمپلر آموزش های خاصی را از قبیل مهارت در فن بیان و استفاده از زبان بدن می آموزند. روش استفاده نوین از سمپلینگ چیست ؟  در این روش نوین می توانید در ذهن مشتریان خود تجربه ای دلپذیر و ملموس را بر جای بگذارید به این شکل که فرد می تواند با بیانی دلنشین مشتری را با دعوت کردن به استفاده از تست به خرید محصولات ترغیب کنید.

معمولا این سوال پیش می آید چرا از سمپلینگ برای معرفی محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. به این علت که این محصولات قابل تست شدن هستند. معمولا شرکت های بزرگ برای تبلیغات در این زمینه از افرادی آگاه استفاده می کنند متاسفانه در کشور ما این نوع آموزش چندان جدی گرفته نمی شود.

نحوه اجرای سمپلینگ

اولین نکته که در رابطه با سمپلینگ چیست ؟ باید بدانید این است که روش به شکل مستقیم در ارتباط با مشتریان انجام می شود. به این ترتیب که اطلاعات جامعی از محصولات مختلف آرایشی بهداشتی و غذایی در حضور مشتریان انجام می شود. این فرآیند باید به نحوی باشد که مشتری از کیفیت محصول اطمینان حاصل کند. اطلاعات مورد نظر را می توانید درباره مواد تشکیل محصولات، مزایا و تفاوت هایی که با محصولات مشابه رقیب دارد انتخاب کنید سعی کنید اطلاعات را با مهارت و صادقانه به مشتریان ارائه کنید.

یک نکته ی بسیار مهم که می توانید از آن به عنوان نقطه قوت محصول مورد نظرتان استفاده کنید کیفیت ساخت محصول مورد نظرتان است. حال این سوال پیش خواهد آمد این کیفیت می تواند شامل چه مواردی باشد. کیفیت می تواند شامل همه ی مزایایی محصول حتی بسته بندی مرغوب و استاندارد محصول باشد.

سمپلر باید این توانایی را داشته باشد تا اطلاعات محصول را کامل به مشتری ارائه دهد. در صورتی که محصول مورد نظر غذایی است با ارائه ی تست به مشتری می توانید نظرات آن ها را ثبت کنید.

یک مزیت این روش این است که با استفاده از آن شما یک جامعه ی آماری واقعی را خواهید داشت.

میزان عملکرد سمپلینگ بر تبلیغات چگونه است

بررسی میزان عملکرد سمپلینگ را در پایان هر روز برآورد می کنند. به این ترتیب که میزان خرید مشتری را بررسی کرده تا بدانند خدمات ارائه شده تا چه اندازه تاثیر گذار بوده اند. خدمات مورد نظر معمولا در محیط فروشگاه ها یا سطح فروش برای محصولات جدید انجام می گیرد. در پایان اگر میزان فروش یا نظرات نسبت به محصول مورد نظر مثبت باشد نشان دهنده ی رضایت مشتریان است در این صورت خدمات سمپلینگ ادامه خواهد داشت که تخفیف را نیز به دنبال دارد این روش را به شکل معمول برای تبلیغات محصولات جدید در فروشگاه های تازه تاسیس و معتبر استفاده می شود.

زمانی که فروشگاه بزرگ تر باشد طبیعتا مشتریان بیشتری را خواهد داشت و از این حیث می توان با تعداد بیشتری از مشتریان روبرو شد. می توانید از این روش استفاده کرد. معمولا این روش در محیط هایی با ابعاد مختلف به شکل موثر و موفقی عمل کرده است.

ابزار الزامی و تکمیلی سمپلینگ چیست ؟

ابزار الزامی و تکمیلی سمپلینگ چیست  این ابزار را پروموشن می نامند. برای ارائه ی جنس مورد نظر باید از افراد حرفه ای و زبده و آموزش دیده استفاده کنید در سیستم از این به عنوان پروموتر یاد می شود.

پروموتور باید نسبت به محصول مورد نظر تسلط علمی داشته باشد و از مهارت های ویژه ای نظیر زبان بدن، فن بیان و قدرت مذاکره برخوردار باشد. در مسئله ی پروموتر جزئیاتی نظیر چهره، قد، لباس با توجه به نوع محصول قرار است مورد تبلیغ قرار بگیرد باید به هم مرتبط باشد و مورد توجه مدیران ارشد بازاریابی قرار بگیرد. زمانی که پروموشت به شکل صحیح انجام بگیرد به عنوان تضمین کننده پروژه عمل می کند.

سمپلینگ چیست و در بازاریابی و تبلیغات چه نقشی دارد ؟

می توانید با استفاده از سمپلینگ به شکل های مختلف هنر چیدمان محصول در محیط های عمومی خاص را تجربه کنید. فعال کردن یک محیط با استفاده از عناصر مختلف با ارائه ی مدل های جدید در یک شرکت برای به دست آوردن اطلاعات مفید و ارتباط مستقیم به افراد جامعه و آشنایی با عکس العمل های افراد جامعه در برخورد با نمونه های خاص است.

می توانید از عناصر مختلف که در محیط وجود دارند برای بیان و معرفی ویژگی ها و مزایایی محصول استفاده کنید. سمپلینگ تبلیغاتی در دنیایی امروز با استفاده از روش ارتباط مستقیم که در دنیای تجارت امروز به شکل گسترده و مداوم توسط تولیدکننده ها و شرکت های بزرگ جهانی استفاده می شود. این عملکرد به عنوان یک راه حل کوتاه و تاثیر گذار و مستقیم در همه ی دنیا شناخته می شود.

به زبان ساده می توانیم بگوئیم که سمپلینگ به عنوان یک تکنیک نوین تبلیغاتی برای فرهنگ سازی و استفاده ی عموم از محصول خاصی یا محبوبیت یک برند تجاری به کار می رود.

دیدگاه فروشراه نسبت به سمپلینگ :

ما سمپلینگ را صرفا ارائه نمونه محصول رایگان نمیدانیم،از دیدگاه فروشراه سمپلینگ کاری تخصصی و بسیار حساس است که اجرای با کیفیت آن می تواند قدرت برند شما را در ذهن مصرف کننده بالا ببرد و مشتری های وفادار برای شما خلق نماید و عدم کیفیت اجرای آن می تواند آسیب هایی جدی به برند شما وارد نماید،از نظر ما سمپلینگ اجرای با کیفیت ترین پروژه های ارائه نمونه محصول رایگان به همراه ایجاد ارتباطی موثر و به یاد ماندنی در ذهن مصرف کننده می باشد که در آن برقراری ارتباط موثر سمپلر با مصرف کننده در مدت زمان کوتاهی و حتی لحظه ای، می تواند شکل بگیرد ولی تاثیری به یاد ماندنی باید در ذهن مصرف کننده داشته باشد.

گروه توسعه تجارت فروشراه با رعایت کامل تمامی قواعد و اصول علمی روز دنیای سمپلینگ و با بهره گیری از دانش بین المللی بزرگترین اساتید علم تبلیغات و مارکتینگ از طریق سمپلینگ و ارائه نمونه محصول یا همان سمپل و استفاده از حرفه ای ترین سمپلرها راهی مطمئن برای ورود ماندگار در ذهن مصرف کننده را ایجاد می کند، بدون شک می توان گفت در دنیای تبلیغات امروزی سمپلینگ پر قدرت ترین و اثر بخش ترین گونه تبلیغاتی برای خلق مشتری های وفادار می باشد .

سمپلینگ چیست ؟
سمپلینگ چیست ؟

سمپلینگ و کاربرد های آن :

– سمپلینگ محصولات غذایی می تواند ارائه نمونه کوچک شده محصول یا همان سمپل باشد که در این حالت مصرف کننده می تواند نمونه محصول شما را با خود می تواند به منزل ببرد یا همان لحظه استفاده نماید که اصطلاح آن را سمپل همراه می گوییم و حالت دیگر می تواند ایجاد تجربه آنی و لحظه ای سمپل محصول برای مصرف کننده باشد که به عنوان مثال آبمیوه،چای،قهوه،دلستر و … را می شود در شات های کوچک ریخت و ارائه کرد.

– سمپلینگ محصولات آرایشی و بهداشتی نیز دقیقا به هر دو حالت ذکر شده سمپل لحظه ای و سمپل همراه می تواند صورت پذیرد.

– سمپلینگ شرکتهای ارتباطات سیار،اینترنت و … می تواند ارائه سیم کارتهای رایگان،شارژ های سیم کارت و مواردی از این قبیل باشد.

– پروژه های سمپلینگ رستورانها،کافی شاپ ها ،موسسه های آموزشی می تواند ارائه بروشور،CD و کاتالوگ های مربوطه باشد.

بنابراین می بینیم که سمپلینگ را در اصناف مختلف و به گونه های مختلف می توانیم خلق نماییم و از آن جهت افزایش سهم از بازار و خلق مشتری های وفادار بهره لازم و مکفی را ببریم.

اشتراک گذاری :
آخرین مطالب بلاگ فروشراه
اشتراک رایگان پیامک
برای عضویت در خبرنامه پیامکی و استخدام سریع لطفا اطلاعات خود را وارد نمایید.
نام:
موبایل:
گروه:
لطفا کدفعال سازی را وارد کنید:
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *