برند خود را با این نکات مستحکم کنید

نکاتی برای برندینگ شخصی

برندینگ شخصی یکی از نکات به‌روز و پر اهمیت دنیای امروز هر کسب و کار است. ساخت و تقویت یک برند شخصی ایده آل مستلزم زمان و انجام برخی اقدامات ضروری می باشد. در ادامه با نکاتی برای برندینگ شخصی آشنا خواهید شد.

ساختن برند شخصی از نیازهای ضروری فعالان این روزهای دنیای کسب و کار شده است. در جهانی که مردم هر چیزی را با هر عنوانی در اینترنت جستجو می‌کنند،‌ افراد نیز باید در نتایج مربوط ظاهر شوند و تلاش کنند بهترین تأثیر را روی مخاطب و مشتری احتمالی بگذارند. ساختن برند شخصی و تبدیل شدن به فردی ثابت شده در صنعت، مستلزم فعالیت‌هایی خاص است که در ترکیب با زمان، نتیجه‌ای عالی خواهند داد.

نکاتی برای برندینگ شخصی

روش‌های ساختن یک برند شخصی خوب در اینترنت از سؤالاتی است که ذهن کاربران مختلف را به خود مشغول کرده است. یک کارآفرین و مشاور کسب و کار در وب‌سایت Quora در پاسخ به یکی از کاربران، از تجربیاتش در این زمینه گفته است که در این مقاله فروشراه به آن‌ها می‌پردازیم:

تلاش کنید متفاوت باشید

این راهکار اولین و احتمالا مهم‌ترین مرحله از ساختن برند شخصی است. در قدم نخست نوع شخصیتی که می‌خواهید برندتان معرفی کند، پیدا کنید. برای انتخاب نوع شخصیت، سعی کنید تا متفاوت باشید. می‌توانید ترکیبی از دو شخصیت متفاوت را امتحان کنید که کمیاب باشد. برای مثال خودتان را به‌صورت مدیر عاملی معرفی کنید که شوخ‌طبع نیز هست. البته مدیرعاملان شوخ‌طبع زیادی در اینترنت حضور دارند؛ اما قطعا شناخته شدن در میان آن‌ها آسان‌تر از شناخته شدن در میان تمام مدیرعامل‌ها است. به بیان دیگر شما با متفاوت کردن شخصیت، دایره‌ی رقبای خود را کوچک‌تر می‌کنید.

نکاتی برای برندینگ شخصی
نکاتی برای برندینگ شخصی

تجربیات  خود را تا حدی به اشتراک بگذارید

مردم با افرادی کار می‌کنند که ارتباطی حسی و روحی با آن‌ها داشته باشند. با به اشتراک گذاشتن حالات روحی خوب و بد، شما کمی از حریم شخصی خود را از دست می‌دهید اما در عوض، مخاطبان احساس راحتی بیشتری با شما خواهند داشت. به بیان دیگر با از دست دادن بخشی از حریم، دوستان بیشتری پیدا می‌کنید که ممکن است در آینده همکار شما شوند. البته نباید تلاش کنید با صحنه‌سازی و ضعیف نشان دادن خود، احساس ترحم دیگران را برانگیزید. واقع‌گرا باشید و تنها بخشی از تجربیات روحی خود را برای جذب دوستان آنلاین بیشتر به اشتراک بگذارید.

شوخ‌طبع باشید

شوخی کردن در فضای اینترنت و شبکه‌های مجازی هنر خاصی می‌طلبد. کاربران این اجتماع مدرن بعضا بسیار حساس هستند و شوخی‌ را تحمل نمی‌کنند. به همین خاطر نیاز است که پیش از ساختن شخصیتی شوخ‌طبع، با دقت به آنچه به اشتراک می‌گذارید فکر کنید. راهکاری که عموما توسط شخصیت‌های موفق فضای مجازی استفاده می‌شود، شوخی با خود است. وقتی با خودتان شوخی کنید، شانس این که به کسی توهین شود بسیار پایین خواهد بود و به احتمال زیاد جمعیت همیشه معترض! فضای مجازی حساب شما را مورد حمله قرار نمی‌دهد.

فعال و پر جنب و جوش باشید

شاید جای این نکته در ابتدای مقاله مناسب‌تر باشد. می‌توان گفت مهم‌ترین راهکاری که باید انجام داد، افزایش فعالیت است. تا وقتی در شبکه‌های اجتماعی و و پلتفرم‌های مقصد، محتوا تولید نکنید،‌ شناخته نخواهید شد. از طرفی پاسخ دادن به مخاطبان نیز باید در اولویت‌های شما باشد. کاربران خواه ناخواه افرادی را به خاطر می‌سپارند که گفتگوی بیشتری با آن‌ها داشته‌اند.

در پایان به یاد داشته باشید که راه های مختلف را برای شناساندن خود امتحان کنید. به‌طور حتم محتوای منتشرشده در توییتر با اینستاگرام متفاوت است و باید بتوانید در تمامی شبکه‌های اجتماعی مطرح، نقشی پررنگ داشته باشید.

اشتراک گذاری :
آخرین مطالب بلاگ فروشراه
اشتراک رایگان پیامک
برای عضویت در خبرنامه پیامکی و استخدام سریع لطفا اطلاعات خود را وارد نمایید.
نام:
موبایل:
گروه:
لطفا کدفعال سازی را وارد کنید:
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *