ایونت یا رویداد چیست؟

ایونت یا رویداد چیست؟

ایونت یا رویداد چیست؟ ایونت یا رویداد به انگلیسی (Event)  به هر نوع فعالیت، رویداد یا جشنی گفته می‌شود که با اهدف خاصی اجرا می‌شود. این فعالیت‌ها ممکن است به صورت آنلاین یا حضوری برگزار شوند و در بسیاری از موارد هدف ایجاد ارتباطات اجتماعی، تبلیغاتی، خیریه، آموزشی یا تفریحی داشته باشند.

ایونت یا رویداد چیست؟

از نگاه دیگر، ایونت به هر نوع رویدادی گفته می‌شود که برای تبلیغ، جذب مخاطب یا جمع‌آوری افراد برگزار می‌شود. در واقع، ایونت تلاشی است برای جذب توجه و تعامل با مخاطبان.
ایونت زمان‌دار و خاص است که با هدف جذب مخاطبان به منظور نمایش، تبلیغ، پیام‌رسانی یا ارائه محصولات و خدمات برگزار می‌شود. این فعالیت در بسیاری از حوزه‌های تجاری و اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایونت یا رویداد چیست؟
ایونت یا رویداد چیست؟

ایونت یا رویداد، یک فرصت عالی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها برای تبلیغات و مارکتینگ است. این رویدادها امکان جذب مخاطبان و تعامل با آنها را فراهم می‌کنند و به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا بر روی آگاهی مخاطبان خود تأثیرگذار باشند. اینگونه رویدادها ایونت مارکتینگ نامیده میشوند.

برای شرکت‌ها، ایونت یک روش بسیار موثر برای جذب مشتریان و افزایش فروش است. در حقیقت، رویدادها به شرکت‌ها این امکان را می‌دهند که با مخاطبان خود در محیطی غیررسمی و تعاملی ارتباط برقرار کرده و ارزش افزوده ارائه دهند. همچنین، شرکت در رویدادها به صورت پشت سنده، می‌تواند یک نوع تعهد به مخاطبان خود ارائه دهد که می‌تواند به اعتماد به نفس بیشتر و در نتیجه، افزایش فروش منجر شود.

نوع دیگری از رویدادها که برای شرکت‌ها بسیار مهم است، کنفرانس‌ها هستند. در اینجا، شرکت‌ها می‌توانند تخصص خود را به نمایش بگذارند و به جمعیت صنعت خود معرفی شوند. این رویدادها به شرکت‌ها امکان می‌دهند تا با افرادی که به آنها علاقه مند هستند، در ارتباط باشند و با همکاری و همراهی با دیگران، توانایی حل مشکلات و چالش‌های صنعتی خود را افزایش دهند.

همچنین، در دنیای کنونی، ایونت‌های آنلاین نیز بسیار پرطرفدار شده‌اند. در واقع، با استفاده از این رویدادها، شرکت‌ها می‌توانند به صورت آنلاین به مخاطبان خود دسترسی داشته باشند و از تکنولوژی برای جذب مخاطبان خود استفاده کنند.

به عنوان یک ابزار مهم در مارکتینگ، ایونت‌ها به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا با استفاده از رویدادهای خود، محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند. همچنین، ایونت‌ها به شرکت‌ها این امکان را می‌دهند تا با تأکید بر ارزش افزوده، ارتباط بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنند.

انواع ایونت یا رویداد

اجرای ایونت، به بودجه و برنامه‌ریزی مختص به خودش نیازی دارد. در این ادامه، انواع ایونت را به طور مفصل معرفی خواهیم کرد.

ایونت‌ها عبارتند از:

معمولا ایونت ها با چندین روش دیگر تبلیغاتی از قبیل ارائه رایگان سمپلینگ،پروموشن،دعوت از خواننده ها و بازیگرهای محبوب(اسپانسرینگ) و بسیاری از موارد دیگر که مشاوران گروه توسعه تجارت فروشراه بر اساس اهداف شما راهنمایی ها و پیشنهادات خودشان را برای اجرای یک ایونت قدرتمند به شما ارائه می دهند،در نتیجه اصطلاحات ترکیبی که به کار می بندد درست است و ایونت به عنوان یک مرجع و شاخه اصلی می تواند در نظر گرفته شود و مابقی فعالیتهای ترویج فروش به عنوان زیر شاخه آن می توانند تعریف شوند همانند:

کنفرانس

یک رویداد بزرگ است که برای ملاقات و گفتگوی افراد از سطح مختلف صنعت و تجارت، دولت و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود. در کنفرانس ها، موضوعات مختلفی بررسی می‌شوند و افراد می‌توانند با تغییرات صنعت و ایده‌های جدید آشنا شوند.

در  کنفرانس سخنرانان متعددی صحبت می ‌کنند و گایه اوقات نیاز است طی چند روز و در فضاها و مکان‌ های مختلف برگزار شود. هدف از اجرای کنفرانس، قرار دادن موقعیتی برای شگل ‌گیری گفت و گو، بیان ایده‌ ها، معرفی یک برند یا محصول یا شرکت است. یک کنفرانس معمولاً صدها یا هزاران مخاطب دارد. اجرای کنفرانس به تلاش و همچنین، بودجۀ زیادی نیاز دارد. هر چه کنفرانس بزرگتر و باشکوه‌ تر باشد، دستاورد حاصل از آن بیشتر خواهد بود.

کنسرت

کنسرت ها برای شنیدن موسیقی به صورت زنده برگزار می‌شوند. کنسرت ها شامل اجرای موسیقی به صورت فردی یا گروهی است و به عنوان یک رویداد فرهنگی و تفریحی مهم در نظر گرفته می‌شود.

نمایشگاه

یکی دیگر از انواع رویدادها، نمایشگاه‌ها هستند. در این رویدادها، محصولات مختلف از جمله لوازم الکترونیکی، مبلمان، خودرو و غیره به نمایش گذاشته می‌شوند. این رویدادها به عنوان یکی از بهترین روش های تبلیغات و بازاریابی برای شرکت ها و برندهای مختلف تلقی می‌شوند.

فرهنگی

این نوع از ایونت ها برای بازدید از موزه‌ها، نمایشگاههای هنری، نشست های ادبی و غیره برگزار می‌شود. این رویدادها به عنوان یک فرصت برای آشنایی با فرهنگ، هنر و تاریخ کشورها و مناطق مختلف جهان شناخته می‌شوند.

ورزشی

این نوع از ایونت ها شامل مسابقات ورزشی مختلف است. این رویدادها برای تفریح و تماشای بازی های ورزشی به صورت زنده برگزار می‌شوند و فرصتی برای حضور در محیط هیجان انگیز ورزش است.

 

جمع بندی : 

حال برای اینکه ایونت شما یا همان رویدادی که خلق می نمایید تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد همان اصل اول پروژه های سمپلینگ و پروموشن یعنی برقراری و ایجاد ارتباطی مثبت و ماندگار در ذهن مصرف کننده را باید در دستور کار قرار دهیم و این کار را نیروهای آموزش دیده ما بر اساس تجربه چندین ساله خود به خوبی برای شما به اجرا در می آورند.

تدوین برنامه‌ی مناسب برای رویداد و جذب همه‌ی افراد موردنظر می‌تواند به برگزاری موفقیت‌آمیز یک رویداد کمک کند. همچنین باید به این نکته توجه شود که در رویداد چه نوع فعالیت‌هایی انجام شود و چگونه بازدیدکنندگان بتوانند از رویداد لذت ببرند.

در پایان رویداد نیز باید به مولفه‌های خاصی توجه داشته باشیم. به عنوان مثال، طراحی جلوه‌های ویژه مثل نورپردازی، دکوراسیون مناسب و اجرای یک برنامه‌ی شاد و متنوع به عنوان عوامل مؤثر در خلق یک تجربه‌ی فوق‌العاده برای بازدیدکنندگان محسوب می‌شوند.

بازخورد و ارزیابی پس از برگزاری رویداد همچنین به عنوان یکی از اجزای مهم ایونت مارکتینگ مطرح است.

استفاده از سمپلینگ و پروموشن نیز از روش‌های موثر برای جذب مخاطب و افزایش فروش در ایونت‌ها به شمار می‌آید. سمپلینگ به معنی توزیع رایگان نمونه‌هایی از محصول به مخاطبان در ایونت می‌باشد که باعث جذب مخاطب و ارتقای آگاهی از محصول و خدمات شرکت می‌شود. همچنین استفاده از پروموشن و تخفیفات نیز باعث جذب مخاطب و افزایش فروش در ایونت می‌شود.

اشتراک گذاری :
آخرین مطالب بلاگ فروشراه
اشتراک رایگان پیامک
برای عضویت در خبرنامه پیامکی و استخدام سریع لطفا اطلاعات خود را وارد نمایید.
نام:
موبایل:
گروه:
لطفا کدفعال سازی را وارد کنید:
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *