برگزاری ایونت یا ایونت مارکتینگ چه تاثیری در کسب و کار دارد؟

برگزاری ایونت یا ایونت مارکتینگ

برگزاری ایونت : هر شرکت و برند برای پیشبرد اهداف خود استراتژی‌هایی را در نظر می‌گیرد. استراتژی‌هایی که اگر هدفمند و سازمان یافته انتخاب شده باشند، باعث رشد و تعالی کسب و کار می‌شوند. بازاریابی و تبلیغات نیز یک اهرم برای رسیدن به این اهداف است که کارایی بر کسی پوشیده نیست. اجرای ایونت یا ایونت مارکتینگ یکی از روش‌های متفاوت و موثر برای افزایش شناخت از برند است که می‌تواند در قالب افتتاحیه، معرفی و رونمایی از یک محصول جدید و یا حراجی نمود پیدا کند. در این مقاله به مزیت‌های برگزاری ایونت و ایونت مارکتینگ اشاره می‌کنیم. با فروشراه همراه بمانید.

چرا برگزاری ایونت یا ایونت مارکتینگ را انتخاب کنیم؟

در ابتدا لازم است بدانید که ایونت چیست؟ برای بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک برگزاری ایونت به معنای یک روش بازاریابی است که در طی آن افراد بیشتری با نام تجاری برند، خدمات یا محصولات آن آشنا می‌شوند. حتی کوچکترین کسب و کارها هم از این روش برای بیشتر دیده شدن استفاده می‌کنند. براساس آمار منتشر شده از سوی افراد بسیاری که در صنعت تبلیغات و بازاریابی شناخته شده هستند، ایونت مارکتینگ یک روش سریع و تاثیرگذار برای رسیدن به اهداف تجاری سازمان و برند در نظر گرفته می‌شود.

برگزاری ایونت یا ایونت مارکتینگ چه تاثیری در کسب و کار دارد؟

دلایل برگزاری ایونت یا ایونت مارکتینگ:

برگزاری ایونت در قالب افتتاحیه یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که توجه افراد و مخاطبان را به سمت کسب و کار و برند جلب می‌کند. در این مدل بازاریابی بستری برای تعامل بیشتر با مشتری و همچنین ترویج نام تجاری به صورت حضوری و آنلاین فراهم می‌شود. اجرای ایونت باعث آگاهی از برند در میان مردم شده و اگر هدفمند اجرا شود، مشتریان وفاداری را برای برند ایجاد می‌کند. ایونت آنلاین نیز شکل دیگری از ایونت مارکتینگ است که در بین کسب و کارهای آموزش محور رواج یافته است.

از دیگردلایل برگزاری ایونت می‌توان به: معرفی محصول یا خدمت جدید و همچنین برگزاری حراجی اشاره کرد. البته شرکت‌ها و برندها از بهانه‌های مختلف برای برگزاری رویداد و ایونت مارکتینگ استفاده می‌کنند. ممکن است با توجه به استراتژی‌های تعیین شده، یک برند نه به عنوان میزبان بلکه به عنوان مهمان در همایش‌ها و کنفرانس‌ها حضور پیدا کند تا از این طریق بتواند اعتبار برند خود را افزایش دهد. از دیگر شرایط شرکت در ایونت، اسپانسرینگ است. اسپانسر شدن در رویداد یا همایش‌های مهم نیز ایونت مارکتینگ محسوب می‌شود.

مزیت ایونت مارکتینگ یا برگزاری ایونت چیست؟

قطعا افزایش آگاهی از برند دلیل اصلی یک برند برای برگزاری ایونت تبلیغاتی است. تاثیر ایونت مارکتینگ پس از اجرای یک رویداد موفق کاملا محسوس و مشخص است. در این روش میزان اعتبار و ارزش برند تا حد چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. اما یک مزیت دیگر ایونت مارکتینگ آشنایی با افرادی است که به دنبال شراکت هستند. افرادی که ممکن است از فرصت ایونت برای سرمایه‌گذاری و همکاری‌های بزرگتر با آن برند استفاده کنند.

به طور کلی ایونت مارکتینگ یک کانال برای تاثیرگذاری بر مخاطبان است و می‌تواند روابطی جدید و نسبتا پایدار را برای کسب و کار ایجاد کند. همچنین طی این رویداد افراد زیادی با نام شرکت، محصول یا خدمات آشنا خواهند شد.

پیاده‌سازی یک رویداد یا ایونت

اگر شما به برگزاری یک ایونت مارکتینگ فکر می‌کنید، تیم فروشراه می‌تواند اجرای حرفه‌ای و از صفر تا صد ایونت را برعهده بگیرد. تیم فروشراه تجربه بسیاری در این زمینه دارد و از نیروهای مجربی برای اجرای سمپلینگ، پروموشن، ایونت و… بهره می‌برد. برگزاری یک ایونت موفق می‌تواند شما را چند قدم به اهداف‌های تجاری نزدیک‌تر کند. تیم فروشراه کمک می‌کند تا این قدم را با خیال راحت بردارید و از نتیجه کار رضایتی بیش از انتظار داشته باشید. در ادامه به اقدامات مهم برای پیاده‌سازی رویداد اشاره کرده‌ایم.

اقدامات مهمی که برای برپایی یک رویداد یا ایونت مارکتینگ لازم است:

  1. اهداف مشخص داشته باشید.

در حقیقت مهمترین قسمت برگزاری یک ایونت و پیاده‌سازی آن نشانه‌گذاری بر اهداف است. باید به طور کامل اهداف خود را مشخص کنید. این اهداف باید به اصطلاح اسمارت یعنی: واضح، قابل دسترسی، قابل اندازه‌گیری، مرتبط و وابسته به زمان باشند. اهداف اسمارت کمک می‌کنند تا سازمان شما برای رسیدن به هدف خود در درست‌ترین مسیر قرار گیرد. همچنین می‌توانید میزان دستیابی به اهداف را به شکل دقیق‌تری ارزیابی کنید.

  1. میزان بودجه را تعیین کنید.

مسلما هرچه رویداد بزرگ‌تر باشد، میزان هزینه‌ها نیز بالاتر خواهد رفت. چه یک رویداد مجلل و بزرگ داشته باشید چه یک رویداد کوچک 10 نفره، قبل از آن باید میزان هزینه را برآورد کنید. همیشه درصدی کمی از هزینه‌ها را برای مشکلات پیش‌بینی نشده در نظر بگیرید.

البته قابل ذکر است در صورتی که ایونت حرفه‌ای و موفق انجام شود، این هزینه‌ها از طریق فروش محصول، افزایش نفوذ در بازار و در قالب آگاهی از برند و در نتیجه کسب درآمد بیشتر، قابل بازگشت است.

  1. ساختار محتوایی و تاریخ برگزاری مهمترین قسمت ایونت شما است.

محتوا و اطلاعاتی که قرار است در ایونت برند ارائه شود، از اهمیت بالایی برخوردار است. محتوا را باید هوشمندانه و مطابق با مخاطب هدف برند خود انتخاب کنید. این موضوع را به یاد داشته باشید که در قبال همه انرژی و هزینه‌ای که صرف ایونت می‌کنید، می‌خواهید چه چیزی را به مخاطب یا مشتری برند خود انتقال دهید؟ اصلا مخاطبان رویداد چه کسانی هستند؟ مردم برای شرکت در این رویداد چه دلیلی دارند؟ تعامل با مخاطبان چگونه خواهد بود؟ معرفی محصول یا خدمت با چه روشی انجام می‌شود؟ شما باید با توجه به برند خود باید به تمام این سوالات پاسخ دهید. باید بدانید که مشتری با شرکت در این ایونت به چه چیز مفیدی دست پیدا می‌کند.

محل و تاریخ برگزاری ایونت مارکتینگ باید با جستجو و تحقیق انتخاب شود. به طور مثال برای ایونت‌های بزرگ باید بهترین محل از نظر دسترسی عمومی در نظر گرفته شود تا افراد بیشتری در ایونت شرکت کنند. همچنین در نظر گرفتن تعطیلات یا روزهای آخر هفته برای رویدادهایی که موضوع سرگرم‌کننده دارند، مناسب‌تر است.

  1. نحوه حضور و برگزاری ایونت را اطلاع‌رسانی کنید.

اگر قصد دارید یک رویداد کوچک و محلی برگزار کنید، تبلیغات چاپی و روابط عمومی قوی به کمک شما می‌آیند تا اطلاع‌رسانی را انجام دهید. اما برای رویدادهای بزرگتر استفاده از کانال‌های مختلف مثل: ایمیل، پیامک، شبکه‌های اجتماعی و دیگر تبلیغات دیجیتالی پیشنهاد می‌شود. اجرای سمپلینگ، اجرای پروموشن و بهره‌گیری از گوریلا مارکتینگ نیز اثر مثبت و فوق‌العاده‌ای بر رویداد شما دارد.

همچنین ثبت‌نام و شرایط حضور در ایونت باید با روشی آسان و سریع انجام گیرد. همیشه تعداد افرادی که به حضور در ایونت علاقه نشان می‌دهند با افرادی که حاضر می‌شوند، متفاوت است.

  1. درصد رضایت مشتریان را بررسی کرده و درآمد خود را ارزیابی کنید.

مهم است که در هر ایونت، تعداد شرکت‌کنندگان و دلایل حضور آن‌ها را پیدا کنید. با این کار می‌توانید برای ایونت‌های بعدی تعداد مشتری‌های بیشتری را جذب نمایید. می‌توانید یک فرم تهیه کنید و میزان رضایت مشتریان از برگزاری رویداد را بررسی کنید.

قدم آخر ارزیابی ایونت است. اندازه‌گیری و ارزیابی رویداد نشان می‌دهد به اهداف کلیدی سازمان رسیده‌اید یا خیر. اگر مخاطبان در جهت اهداف شما حرکت کرده و فعالیتی همسو با نیاز و خواسته‌های شما انجام داده باشند، یک ایونت موفق را پیاده‌سازی کرده‌اید. اما اگر به موفقیتی که انتظار آن را داشتید نرسیدید باید کل مراحل را به دقت بازبینی کنید.

جمع‌بندی

ایونت مارکتینگ نیز مثل دیگر روش‌های بازاریابی و تبلیغاتی برای اجرا نیاز به افرادی متخصص دارد. روشی که سعی در عمیق کردن رابطه میان مشتری و مخاطب با برند دارد. اگر برگزاری ایونت با مدیریت درست اجرا شود، درنهایت سوددهی فوق‌العاده‌ای را برای برند و شرکت شما ایجاد می‌کند. آزانس تبلیغاتی فروشراه می‌تواند خدمات جامع برگزاری ایونت را برای کسب و کار شما ارائه کند. برای راهنمایی‌های بیشتر و کسب اطلاعات با تیم فروشراه در تماس باشید.

اشتراک گذاری :
آخرین مطالب بلاگ فروشراه
اشتراک رایگان پیامک
برای عضویت در خبرنامه پیامکی و استخدام سریع لطفا اطلاعات خود را وارد نمایید.
نام:
موبایل:
گروه:
لطفا کدفعال سازی را وارد کنید:
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *