تبلیغات BTL چیست؟

تبلیغات BTL چیست؟

تبلیغات BTL چیست؟ تبلیغات BTL  (Below the Line) به تمام روش‌های تبلیغاتی اطلاق می‌شود که برخلاف تبلیغات ATL (Above the Line)، در آن‌ها از رسانه‌های جمعی استفاده نمی‌شود و به جای آن از روش‌های مستقیم‌تر و محدودتری برای ارتباط با مشتریان استفاده می‌شود. تبلیغات BTL بر خلاف تبلیغات ATL که برای هدف‌گذاری گسترده‌تر و عمومی‌تر استفاده می‌شوند، برای هدف‌گذاری خاص و محدودتر به کار می‌روند.

تبلیغات BTL چیست؟
تبلیغات BTL چیست؟

تبلیغات BTL چیست؟ انواع تبلیغات BTL

تبلیغات BTL شامل انواع مختلفی از روش‌ها و فعالیت‌ها است که در زیر به توضیح هر یک از آن‌ها پرداخته شده است:

1. تبلیغات مستقیم (Direct Advertising)

در این نوع تبلیغات، از روش‌های مستقیم برای ارتباط با مشتریان استفاده می‌شود. مثال‌هایی از این نوع تبلیغات شامل ارسال پیامک، ایمیل، نامه‌های تبلیغاتی، فاکس و تماس تلفنی می‌باشد.

2. رویدادها (Events)

در این نوع تبلیغات، برگزاری ایونت (رویداد) و فعالیت‌های خاص برای جذب مشتریان به کار می‌روند. این رویدادها می‌توانند شامل نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، سمینارها، نمایشگاه‌های دمو، آزمون‌ها و فعالیت‌های تفریحی باشند.

ایونت یا رویداد چیست؟

3. فعالیت‌های خیریه (Cause-related Marketing)

در این نوع تبلیغات، برندها و شرکت‌ها با حمایت از یک علت خیریه یا اجتماعی، به تبلیغات خود می‌پردازند. این نوع تبلیغات باعث رشد اعتبار برند و جذب مشتریان با ارزش می‌شود.

4. سمپلینگ (Sampling)

در این نوع تبلیغات، نمونه‌های رایگان از محصول به مشتریان توزیع می‌شود. این روش باعث ایجاد تجربه مستقیم محصول در مشتریان می‌شود و احتمال خرید آن‌ها را افزایش می‌دهد.

سمپلینگ چیست؟

5. فروش تخصصی و چیدمان کالا (Merchandising)

در این نوع تبلیغات، برای جذب مشتریان و افزایش فروش، فعالیت‌های خاصی در مکان‌های فروش برگزار می‌شود. این فعالیت‌ها شامل چیدمان کالا ، تخفیف‌های ویژه، نمایشگاه‌های فروش، جایزه‌ها و هدایا به مشتریان است.

مرچندایزینگ

6. تبلیغات در نقاط فروش (Point of Sale Advertising)

در این نوع تبلیغات، برای جلب توجه مشتریان در نقاط فروش، از نمادها، پوسترها، بنرها و دکوراسیون مناسب استفاده می‌شود.

7. تبلیغات روزنامه و مجله (Print Advertising)

در این نوع تبلیغات، از تبلیغات در روزنامه‌ها و مجله‌ها برای جذب مشتریان استفاده می‌شود. این تبلیغات می‌توانند شامل آگهی‌ها، مقالات تبلیغاتی، مصاحبه‌ها و مطالب تبلیغاتی باشند.

تبلیغات BTL به عنوان روشی کارآمد برای ارتباط مستقیم با مشتریان شناخته شده است. با استفاده از این روش‌ها، برندها و شرکت‌ها می‌توانند ارتباط مستقیم و فعال با مشتریان خود را برقرار کنند و از طریق فعالیت‌های خلاقانه و هدفمند، فروش و شناخت برند خود را افزایش دهند.

اشتراک گذاری :
آخرین مطالب بلاگ فروشراه
اشتراک رایگان پیامک
برای عضویت در خبرنامه پیامکی و استخدام سریع لطفا اطلاعات خود را وارد نمایید.
نام:
موبایل:
گروه:
لطفا کدفعال سازی را وارد کنید:
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *