چهار اصل مهم برندسازی

  1. برترین جایگاه را برای برندتان ایجاد کنید

چهار اصل مهم برندسازی :مصرف کنندگان معمولا به اولین نام ها و برندهایی که به ذهنشان می رسد توجه می کنند و دیگر برندها را به فراموشی می سپارند یا به آنها ها توجه نمیکنند. در نتیجه، کسب اولین جایگاه در ذهن مشتری آرزوی هر کسب و کاری است. برای مثال Apple در حال حاضر به عنوان یکی از برترین برندهایی است که به ذهن اکثر افراد می رسد و شاید در نتیجه ی این یادآوری، توجه به برندهای دیگر کمرنگ شود.

اولین چیزی که باید در هنگام ارزیابی برند بدان توجه کرد، این است که برند در چه جایگاهی از ذهن مصرف کنندگان قرار دارد و آیا اولین یادآوری آنها می باشد یا خیر. اگر نیست، باید به دنبال روش هایی بود که برند می تواند خودش را بدانصورت جایگاه یابی کند و نشان دهد.

  1. ظاهر و باطن یک برند باید در یک تراز قرار گیرد.

بیایید نگاهی به بازی “آتاری” بیندازیم. چرا آتاری علی رقم اینکه در سال 1980 به عنوان برندی برتر بود، شکست خورد؟ یک دلیل عمده ی آن به خاطر این بود که این شرکت چیزی را که برند ادعا می کرد، عملی نکرد. در حقیقت وعده های برند در بیرون، با آنچه در درون خود شرکت به وقوع می پیوست تفاوت بزرگی داشت.  در ظاهر، برند آتاری برای هیجان و سرگرمی خانوادگی تهیه شده بود، وسیله ای که به کمک آن خاطره های گوناگونی برای خانواده در کنار هم به وجود می آید. اما در نهایت این شرکت نتوانست کارکنان خود را نیز همچون یک خانواده بداند.  زمانیکه مدیریت با پیشنهادات عالی یکی از کارشناسان ارشد آن مخالفت کرد، اونیز اتاری را رها کرد، و خود یک شرکت توسعه بازی به نام  Activision تاسیس کرد که سیلی از بازی هایی را که رقابت  را تحریک می کرد و برند آتاری را نابود می کرد، روانه بازار کرد. اگر نتوانید درون و بیرون برند خود را یکسان کنید، نمی توانید اعتماد و وفاداری مشتریان را نیز بدست آورید.

چهار اصل مهم برندسازی

مشاوران متخصص برندینگ فروشراه آماده ارائه هرگونه مشاوره آنلاین یا  تلفنی به صورت رایگان میباشند.

[su_button url=”https://foroshrah.com/contact/” background=”#993399″ size=”5″ center=”yes” icon=”icon: check-square-o” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]همین حالا اقدام کنید[/su_button]

  1. تقلید صرف، منجر به شکست می شود.

آتاری در تلاش بود تا بتواند با ورود به حیطه ای جدید یعنی تولید کامپیوترهای شخصی، روند رو به رشد خود را آغاز کند. اما در نهایت آتاری فقط مالک فضای بازی های ویدیویی بود، و به جای آن اپل مالک فضای کامپیوترهای شخصی در آن زمان بود. آتاری تلاش کرد با خطوط ماشین آلات جدید بتواند رقیبی برای اپل باشد اما براحتی نمی توانست اپل را شکست دهد. نباید فراموش کرد که اگر چه توجه به مسیر موفقیت شرکت های بزرگ و موفق می تواند رهنمودهای بسیار مفیدی در اختیار صاحبان کسب و کار قرار دهد اما صرفا تقلید و سعی در ادامه ی روندی مشابه با دیگران یقینا نمی تواند مناسب باشد.

  1. اهمیت زمانبندی و برنامه ریزی درست

آتاری، در اوج خوشبختی، شرکتی با رشد روزافزون در تاریخ آمریکا بود. . البته بین سالهای 1983 و 1982، درآمد صنعت از 3 تریلیون به 100 میلیون دلار کاهش یافت- و اتاری شکست بزرگی را متحمل شد. برخی از دلایل این تنزل در بالا تشریح شد. اما شاید بزرگترین دلیل آن نیز اشباع بازار بود. تا سال 1983، گروه های دیگری نیز به ارائه ی بازی های ویدیوئی پرداخنتد مانند Activision که باعث کاهش قیمت بازی ها و افزایش موجودی شد.

به طور کلی توجه به صنعتی که در حال فعالیت در آن هستید و توجه به بازار رقبا و انجام تحقیقات مداوم برای آگاهی از وضعیت بازار و در ادامه برنامه ریزی های مناسب برای مقابله با رقبا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. البته انجام اقدامات درست در زمان درست و به موقع نیز حائز اهمیت است.

اشتراک گذاری :
آخرین مطالب بلاگ فروشراه
اشتراک رایگان پیامک
برای عضویت در خبرنامه پیامکی و استخدام سریع لطفا اطلاعات خود را وارد نمایید.
نام:
موبایل:
گروه:
لطفا کدفعال سازی را وارد کنید:
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *