کمپین تبلیغاتی بیلبوردهای اموجی کمپانی پپسی با همراهی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اموجی ها شکلک ها و صورتکهایی هستند که در پیامهای مجازی و تارنماهای ژاپنی استفاده میشدند و بعدها در سراسر جهان گسترش یافت.اموجی در واقع به معنای خط تصویری است. این شکلکها متعلق به فرهنگ ژاپنی ها هستند مثلاً رکوع (برای عذرخوهی).
نفوذ به دنیایی که بیشتر افراد آن را نوجوانان و جوانان تشکیل میدهند طراحی کمپینی تبلیغاتی همگام با علایق آنان را میطلبد و اگر بخواهیم جزئی از رفتار روزانه جامعه هدف خود باشیم باید با همان زبان آن ها حرف بزنیم لباس بپوشیم غذا بخوریم و فکر کنیم.
کمپین تبلیغاتی بیلبوردهای اموجی پپسی با همراهی اینستاگرام
حالا چه چیزی بهتر از اموجی ها که یکزبان مشترک بینالمللی بین تمام جوانان دنیا است. برندهای بزرگی مانند کوکاکولا و مکدونالد قبلاً کمپینهایی مبتنی بر اموجی را داشتهاند و این بار نوبت پپسی پپسی رسیده است تا این پروموشن تبلیغاتی را اجرا کند .
پپسی برای این پروموشن تبلیغاتی از استخدام یک عکاس گرافیکی خیابانی و رسانه محیطی جهت معرفی محصول خود استفاده کرد. انتخاب بیلبوردهای اموجی پپسی با این سیاست بوده است تا طیف وسیعتری از مخاطبین را درگیر کند و از طرفی پیام تصویری خود را با جزییات دقیقتری به مشتری القا نماید.
تصاویر بیلبوردهای اموجی پپسی آدمهای معمولی با وقایع روزمره هستند، یعنی همان چیزی که در شبکههای اجتماعی میبینیم
این پروموشن تبلیغاتی با شعار “با پپسی بگو Say it with pepsi” بوجود آمد. در این کمپین بیش از ۶۰۰ اموجی اختصاصی برای پپسی طراحیشده است که بر روی محصولات این شرکت درج میشود و با شعار این کمپین را در راستای فروش محصول هماهنگتر عمل کند.
پروموشن اموجی پپسی تنها یک طرح تبلیغاتی و یا برندینگ نیست بلکه با تغییر در محصول و یک شعار کاملاً انفعالی تبلیغات را به سمت خرید کالا هدایت میکند.
