سمپلینگ و پروموشن چیست ؟

تاثیر سمپلینگ در بازاریابی و افزایش فروش

سمپلینگ و پروموشن چیست ؟ ورود روز افزون برندهای مختلف در چرخه رقابت و گسترش بازار رقابتی میان تولیدکنندگان و واردکنندگان ، و نیز با توجه به تغییر ذائقه و سلیقه مصرف کنندگان ، همواره بحث رقابت ، معرفی محصول و اثبات کیفیت و لیاقت برند در میان مصرف کنندگان بحث اصلی و حیاطی میان تولیدکنندگان بوده است .

تعدد روش های تبلیغاتی مانند تبلیغات در رسانه های عمومی ، بیلبورد های شهری و بین شهری ، استفاده از کاتالوگ و بروشور ، پیک های تبلیغاتی و… و نیز مدت بازدهی و اثربخشی و برآورد های مالی هر روش باعث ایجاد شبهه هایی میان انتخاب نوع تبلیغات میان تولیدکنندگان شده است اما برترین روش تبلیغاتی در صنایع غذایی ، روش سمپلینگ و پروموشن  محصولات میباشد که نتایج مثبت برندهای بین المللی و داخلی از آزمایش این شیوه تبلیغاتی سندیتی بر موثر بودن آن میباشد .

سمپلینگ چیست ؟

سمپلینگ چیست ؟ در معنای لغوی سمپلینگ به عنوان مزه کردن را می دهد. اما در دنیای امروز این واژه به معنای بازاریابی و استراتژی تبلیغاتی محسوب می شود.

سمپلینگ چیست ؟ در حال حاضر به عنوان یکی از پرکاربرد ترین روش ها وموثرترین آن ها در زمینه تبلیغات محسوب می شود که از دیرباز تا به حال مورد استفاده قرار می گیرد. اجرای سمپلینگ نیز مانند دیگر خدمات دچار تغییرات شده و شکل تازه ای به خود گرفته است. اما اصل و کاربرد این مقوله مانند گذشته است و دچار تغییرات نشده است. خدمات سمپلینگ چیست در عرضه ی محصولات قدیم و جدید به افراد کمک کرده و با تاثیر عمیقی که بر ذهن مشتریان و مخاطبان می گذارد فروش افراد را تا حد غیر قابل باوری بالا می برد.

شرکت های معتبر از این روش تبلیغاتی بسیار استقبال می کنند. عملکرد این شیوه به نحوی است که افراد می توانند با محصولات جدید ارتباط برقرار کنند و نظریات خود را در رابطه با محصول اعمال کنند. البته از سمپل برای اهداف دیگری نیز استفاده می شود.

سمپلینگ را بهتر بشناسیم

یکی از شیوه های تبلیغات بسیار موثر استفاده از سمپل محصولات است. در حال حاضر این شیوه یکی از تاثیرگذار ترین روش های تبلیغ است. فرق نمی کند محصولات شما چه باشد خوراکی یا آرایشی این شیوه را در ابعاد وسیع نیز به کار می برند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر مطلب سمپلینگ چیست ؟ را بخوانید.

اجرای سمپلینگ با سمپلرهای حرفه ای توسط فروشراه : اطلاعات بیشتر

سمپلینگ و پروموشن چیست ؟
سمپلینگ و پروموشن چیست ؟

 سمپلینگ و پروموشن چیست ؟

سمپلینگ و پروموشن روشی از تبلیغات جهت معرفی و شناخت دقیق محصولی جدید یا قدیمی از یک برند میباشد که مصرف کننده را به انتخاب سریع و بدون شک آن برند سوق میدهد .

در سمپلینگ یک فرد با ظاهری آراسته  و با اشراف کامل به آن محصول ، مشتریان و یا حتی افرادی که از آن منطقه عبور میکنند را دعوت به تست نمونه ای از محصول میکند و در آن هنگام با لحنی زیبا و جذاب محصول را برای مشتری تشریح میکند و او را راغب به خرید محصول نموده و نام و کیفیت آن برند را برای همیشه در دیدگان و حافظه مشتری حک می نماید .

پروموشن چیست ؟

برای آن دسته از محصولات که امکان ارائه نمونه آزمایشی نمیباشد مانند لوازم خانگی ، فرد سمپلر با دردست داشتن کاتالوگ و بروشور از آن محصول ، مشتریان را جهت انتخاب این محصول ترغیب میکند که به این کار پروموشن گفته میشود .

پروموشن چیست ؟ احتمالا واژه پروموشن را شنیده اید و این واژه به گوش شما آشنا است. Promotion یکی از آمیخته های بازاریابی است که در تکنیک ۴P بکار می رود. پروموشن در لغت به معنای ترفیع ,ترویج و ارتقا بوده و دارای مفهوم گسترده ای است.

پروموشن را بهتر بشناسیم

پروموشن یکی دیگر از روش های جدید بازاریابی و تبلیغات است که برای معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها می توان از آن استفاده کرد. این روش تبلیغاتی با انواع روش های اجرایی خود میتواند در برندسازی کسب و کارتان به شما کمک کند. تبلیغات BTL یکی از روش های جدید و مقرون به صرفه ی تبلیغات است که از نظر روش های اجرایی به پروموشن شباهت دارد.

پروموشن یکی دیگر از روش های تبلیغات و بازاریابی است که با استفاده از روش ها و استراتژی های گوناگون می تواند به شما در زمینه ی معرفی محصولات، خدمات و کسب و کارتان کمک کند. پروموشن با استراتژی های کوتاه مدت و بلندمدت می تواند برای شما برندسازی کند، در واقع با استفاده از روش های خاص و متنوع پروموشن می توانید برند خود را از برندهای دیگر متمایز کنید و در کسب و کارتان بی رقیب باشید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر مطلب پروموشن چیست ؟  را بخوانید.

اجرای پروموشن با پروموتر های حرفه ای توسط فروشراه : اجرای پروموشن

از مزیت های بیشتری که روش تبلیغاتی سمپلینگ و پروموشن نسبت به دیگر روش ها دارد میتوان به مواردی همچون تعامل و مذاکره حضوری با مصرف کننده و جذب نظرات ، انتقادات و پیشنهادات  و خلق اتفاقی ماندگار جهت اثبات برند در حافظه مصرف کننده و نیز امکان تبلیغ محصولات متنوع یک برند و نیز فروش هم زمان آن و جذب مصرف کنندگانی که با هدف تهیه محصولات دیگر وارد مرکز خرید شده و با استفاده از فنون گفتاری راقب به تهیه آن مشوند اشاره کرد .

خدمات پروموشن و سمپلینگ فروشراه با بهره گیری از نیروهای جوان، آموزش دیده و مجرب موفق شده است تا پروژه های موفق متعددی را در سراسر کشور و با استفاده از نیروهای بومی و با در نظر گرفتن مقتضیات فرهنگی هر شهر اجرا نماید.

برخی از خدمات این واحد عبارتند از :

فروش مستقیم (Direct Selling)
سمپلینگ (Sampling)
رودشو (Road Show)
تاون استورم (Town Storm)
پروموشن (Promotion)
مرچندایزینگ (Merchandising)
خلق رویداد (Event creation)

اشتراک گذاری :
آخرین مطالب بلاگ فروشراه
اشتراک رایگان پیامک
برای عضویت در خبرنامه پیامکی و استخدام سریع لطفا اطلاعات خود را وارد نمایید.
نام:
موبایل:
گروه:
لطفا کدفعال سازی را وارد کنید:
1 دیدگاه
Anoosa

سلام
اگه کسی بخواد برای اولین بار پرومتوریا سمپل کارکنه باید دقیقا چه کارها وصحبتهایی رو بکنه من بیشتروقتا دیدم که پرومتورودنبال مردم راه میوفتند وبراشون توضیح میدند چه کلمات وجملاتی باید مطرح بشه با آدما مثل هم باید حرف بزنیم یا با آدمای مثلا چاق یه طوردیگه
خودم تواین زمینه ها فعالیت کردم
هم سمپل بودم هم پرومتور
ولی کسی بمن نگفت چی کار کنم گفتند این کتابچه هارودرمورد محصول بخون وبیا بذامشتری بگو گاهی وقتا میگن دادبزنید
پرومتورباید دقیقا از چه جملاتی برای فروش بهترمحصول استفاده کنه .
خواهشا راهنمایی بیشتر ممنون

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *