تاثیر سمپلینگ در بازاریابی و افزایش فروش

تاثیر سمپلینگ در بازاریابی و افزایش فروش

تاثیر سمپلینگ در بازاریابی و افزایش فروش : یکی از محبوب ترین شیوه های بازاریابی و تبلیغات، تولید یک سری محصولات رایگان است. برندهای قدرتمند و بزرگی همچون مکدونالد، ، کوکا کولا , و دانکن دونات این روش را انتخاب می کنند و آن را به یک ایونت و یا رویداد رسانه ای تبدیل می کنند.

سمپلینگ

گاهی اوقات رسانه ها نیز به کمک این روش از شرکت های بزرگ سودهای بسیار بزرگی عایدشان می شود. به عنوان نمونه، مک دونالد در حال برنامه ریزی برای ارائه ناگت های مرغ رایگان به مشتریان است.

روش ارائه نمونه کالا یا همان سمپلینگ حتی در سوپرمارکت ها و مراکز خرید بزرگ نیز رو به افزایش است. مدیر عامل شرکت کانوندایی اعلام کرد که در سه سال آینده رقم مصرف نمونه کالا یا سمپل در سوپر مارکت ها به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

تاثیر سمپلینگ در بازاریابی و افزایش فروش
تاثیر سمپلینگ در بازاریابی و افزایش فروش

سمپلینگ

این روش می بایست به صورت یک هدف جداگانه رونق بگیرد. با تلاش در زمینه نمونه محصولات تاثیر بیشتری بر روی محصولات تولید شده می توان داشت. چرا که قادر به برقراری ارتباط با مصرف کننده خواهید شد. اما در مرحله فروش یک محصول به این حد به مشتری نزدیک نخواهید بود.

تاثیر سمپلینگ در بازاریابی و افزایش فروش

یکی از بازاریابان بزرگ در این زمینه می گوید که، در بخش نمونه محصول رایگان برای مشتری می بایست برنامه ریزی در قسمت خرده فروشی صورت گیرد. همچنین می توان یک میکروسیستم ایجاد کرد و همین طور که ادامه دهیم به یک ترافیک بزرگ محصولات بر می خوریم. به همین دلیل است استفاده از یک URL توصیه می شود.

مشخص است که شرکت مک دونالد  به این روش بسیار اهمیت می دهد. مانند ناگت های مرغی که همراه با ساندویچ های مرغ دریایی ارائه می شود. این شرکت در نظر دارد درحدود ۸ میلیون ساندویچ را با یک نوشیدنی به صورت رایگان ارائه دهد.

سرمایه گذاری

مارتا فایرون، مدیربازاریابی در مک دونالد در مورد هزینه این رویداد این گونه می گوید: ” این عمل یک سرمایه گذاری در کار است که از طریق یک شرکت در شیکاگو نمونه های رایگان توزیع شد. این شرکت مربوط به مرغ و تخم مرغ بود و از طریق یک آژانس که مربوط به فروشگاه دیجیتال است تقویت شد. “

در سال های اخیر نیز نمونه کالاهای بسیاری از برند های مختلف و بزرگ را مشاهده کرده ایم. شرکت Burrito McSkillet ، مک دونالد و بسیاری از شرکت های دیگر توانسته اند ازاین طریق به نتایج خوبی دست پیدا کنند. مک دونالد در طول این رویداد ۳ میلیون ساندویچ را به فروش رساند. و فروش ساندویچ هایش دو برابر افزایش یافت.

تاثیر سمپلینگ در بازاریابی و افزایش فروش
تاثیر سمپلینگ در بازاریابی و افزایش فروش

تاثیر سمپلینگ در بازاریابی و افزایش فروش

برند های بسیاری توانسته اند از طریق افزایش نمونه های کالا یا سمپلینگ به شرایط اقتصادی بهتری دست پیدا کنند. تام پیرکو رئیس شرکت Bevmark می گوید : ” این روش از کارهای بسیاری اساسی است و نتایج آن کاملا مشخص است. ” این روش درست مانند زمانی است که درآمد کم است و معمولا محتاط تر عمل می شود. و این جور مواقع اشتیاق بیشتری برای خرید آن چه که ارزشمند تر است پیدا می کنید.
Donuts Dunkin یک روز را به عنوان “روزه قهوه آزاد ” بر گزار می کند. در آن روز به نمونه محصولات جدید قهوه می پردازد.

لری لایت، افسر ارشد بازاریابی مک دونالد و موسس مشاور شرکت Arcature ، گفت : ”  ارائه نمونه محصولات رایگان هیچ ارتباطی با اقتصاد ندارد. بازاریابان به خوبی می توانند تخفیف دهند تا مصرف کنندگان اقلام را ارزش گذاری کنند. اما از بین بردن ارزش برندها آسیب جدی وارد می کند. در حالی که نمونه محصولات تا ۸۰ % مشتریان و مصرف کنندگان را به خود جلب می کند. و در حدود یک سوم آن ها مایل به بازگشت و پرداخت هزینه بابت همان کالا می باشند. “

 

اشتراک گذاری :
آخرین مطالب بلاگ فروشراه
اشتراک رایگان پیامک
برای عضویت در خبرنامه پیامکی و استخدام سریع لطفا اطلاعات خود را وارد نمایید.
نام:
موبایل:
گروه:
لطفا کدفعال سازی را وارد کنید:
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *